ADG Whirlpool vaatwasser storing |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Sprangers
Geplaatst op:
11-03-2019 07:51
Sprangers
Geplaatst op:
11-03-2019 07:51
Goedemorgen,
Sinds gisteren heb ik een probleem met de vaatwasser.
Het is een Whirlpool ADG 6200 van 2 en half jaar oud.
Ik was in de schuur bezig met de aansluiting voor de verlichting toen de stoppen sprongen.
Of het er mee te maken heeft weet ik niet maar had de stop weer omgezet en het volgende probleem doet zich voor,de vaatwasser begint met water pompen als normaal er staat dan ook een laag water in,alleen begint hij daarna meteen met afpompen en geeft hij een storing van 6 x knipperen van het x(uit) knopje..
Heb al de stekker eruit gehaald filtertjes zijn schoon en hij krijgt gewoon water..
Wat kan het nog meer Izijn?:/
Gr Kevin
Sinds gisteren heb ik een probleem met de vaatwasser.
Het is een Whirlpool ADG 6200 van 2 en half jaar oud.
Ik was in de schuur bezig met de aansluiting voor de verlichting toen de stoppen sprongen.
Of het er mee te maken heeft weet ik niet maar had de stop weer omgezet en het volgende probleem doet zich voor,de vaatwasser begint met water pompen als normaal er staat dan ook een laag water in,alleen begint hij daarna meteen met afpompen en geeft hij een storing van 6 x knipperen van het x(uit) knopje..
Heb al de stekker eruit gehaald filtertjes zijn schoon en hij krijgt gewoon water..
Wat kan het nog meer Izijn?:/
Gr Kevin
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
11-03-2019 17:05
bennie
Geplaatst op:
11-03-2019 17:05
F6 staat voor geen watertoevoer, weet je zeker dat je goed geteld hebt?
Geplaatst door:
Sprangers
Geplaatst op:
11-03-2019 18:29
Sprangers
Geplaatst op:
11-03-2019 18:29
Hoi bedankt voor je reactie,het is inderdaad 6 x en het klopt dat dat een watertoevoer storing is..
Begrijp er daarom niks van😕
Begrijp er daarom niks van😕
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
11-03-2019 23:14
bennie
Geplaatst op:
11-03-2019 23:14
Een vaatwasser begint altijd met water afpompen, pas daarna stroomt er water in de vaatwasser.
Heb je onderin de pompput een glaasje zitten of een zwart roostertje?
Heb je onderin de pompput een glaasje zitten of een zwart roostertje?
Geplaatst door:
Sprangers
Geplaatst op:
11-03-2019 23:40
Sprangers
Geplaatst op:
11-03-2019 23:40
Onder de filters bedoel je? Er zit daar eigenlijk niets van een rooster of iets dergelijks ook niks wat ik kan losdraaien of iets...
Heb hem open gemaakt vandaag er zat wat vuil in het labyirinth dat heb ik schoongemaakt maar niet geholpen...
Vaatwasser is ook pas 2 jaar oud dus alle slangen etc zijn nog prima ..
Heb hem open gemaakt vandaag er zat wat vuil in het labyirinth dat heb ik schoongemaakt maar niet geholpen...
Vaatwasser is ook pas 2 jaar oud dus alle slangen etc zijn nog prima ..
Geplaatst door:
Alfred
Geplaatst op:
12-03-2019 08:43
Alfred
Geplaatst op:
12-03-2019 08:43
Ik heb hetzelfde probleem. Een paar maanden geleden ook gehad alleen twijfel ik nu of hij toen 6x of 7x knipperde. Toen de pomp gedemonteerd en getest en alles schoongemaakt en toen werkte hij gelukkig weer. Net hetzelfde gedaan maar helaas met half resultaat. Op de normale standen stopt hij vrij snel. Hij start, ik hoor het water lopen en vervolgens 1 piep. Daarna gaat hij afpompen en volgen er meerdere piepjes. Dan zie ik hem 6x knipperen. Net geprobeerd op de hoogste stand en deze werkt wel. Iemand een idee?
Dank
Dank
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
12-03-2019 23:18
bennie
Geplaatst op:
12-03-2019 23:18
@Sprangers.
Onder de filters zit de put, als het goed is zit er in de zijkant van de put een roostertje op een rond glazen sensor gemonteerd.
Onder de filters zit de put, als het goed is zit er in de zijkant van de put een roostertje op een rond glazen sensor gemonteerd.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
12-03-2019 23:20
bennie
Geplaatst op:
12-03-2019 23:20
@Alfred.
Heb je het zeefje tussen de kraan en het waterslot al schoongemaakt?
Heb je het zeefje tussen de kraan en het waterslot al schoongemaakt?
Geplaatst door:
Sprangers
Geplaatst op:
13-03-2019 06:59
Sprangers
Geplaatst op:
13-03-2019 06:59
Das het gekke het enige wat er in de put van mijn vaatwasser zit is een staafje wat je eruit kan draaien en aan de onderkant van de machine eruit kan halen,hier zit een stekkertje aan vast ik vermoed dat het een temperatuurmeter oid is?Verder zit er alleen een gat voor aanvoer/afvoer?
Zag gisteren wel dat er na het vaatje met oranje balletjes (kalkfilter?) die op een zwart slangetje zit die Het water in de vaatwasser brengt...,vuil opgehoopt zit.
Zou niet weten hoe dit te reinigen...
Zag gisteren wel dat er na het vaatje met oranje balletjes (kalkfilter?) die op een zwart slangetje zit die Het water in de vaatwasser brengt...,vuil opgehoopt zit.
Zou niet weten hoe dit te reinigen...
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
13-03-2019 20:43
bennie
Geplaatst op:
13-03-2019 20:43
Dat slangetje kan je loshalen en doorblazen, of uitspoelen onder de kraan.
Mocht dit niet helpen dan moet je de weerstand van het inlaatventiel eens meten, die moet tussen de 3 en 4 kiloOhm zijn.
Is dit ook goed dan moet het aan de flowmeter liggen.
Die geeft dan een verkeerde hoeveelheid water door aan de printplaat.
Mocht dit niet helpen dan moet je de weerstand van het inlaatventiel eens meten, die moet tussen de 3 en 4 kiloOhm zijn.
Is dit ook goed dan moet het aan de flowmeter liggen.
Die geeft dan een verkeerde hoeveelheid water door aan de printplaat.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)