Siemens vaatwasser geen display meer |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Bjorn Peeters
Geplaatst op:
05-03-2019 14:21
Bjorn Peeters
Geplaatst op:
05-03-2019 14:21
Hallo,
Sinds deze morgen doet onze Siemens vaatwasser het niet meer.
Deze heeft aangestaan en na enkele uren wou ik hem leegmaken en deed hem open.
De machine stond al uit en er stond een hele bodem blauw, vuil, water in. De kleur waarschijnlijk van het afwasblokje. De vaat was ook niet heel zuiver. De aan/uit-knop reageerd niet meer. Display dewelke normaal rode cijfers geeft doet nu niks.
Nu heb ik de machine uit de keuken gehaald en eens even gekeken hoe en wat. Op het eerste zicht niets te zien. Stroom is niet uit geweest want micro en frigo waren nog oké.
Binnenin als ik de vlotter ophef pompt hij wel water weg maar de display blijft gewoon zwart.
Wat kan dit zijn?
Siemens SE64M363EU
Alvast bedankt.
Bjorb
Sinds deze morgen doet onze Siemens vaatwasser het niet meer.
Deze heeft aangestaan en na enkele uren wou ik hem leegmaken en deed hem open.
De machine stond al uit en er stond een hele bodem blauw, vuil, water in. De kleur waarschijnlijk van het afwasblokje. De vaat was ook niet heel zuiver. De aan/uit-knop reageerd niet meer. Display dewelke normaal rode cijfers geeft doet nu niks.
Nu heb ik de machine uit de keuken gehaald en eens even gekeken hoe en wat. Op het eerste zicht niets te zien. Stroom is niet uit geweest want micro en frigo waren nog oké.
Binnenin als ik de vlotter ophef pompt hij wel water weg maar de display blijft gewoon zwart.
Wat kan dit zijn?
Siemens SE64M363EU
Alvast bedankt.
Bjorb
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
05-03-2019 23:02
bennie
Geplaatst op:
05-03-2019 23:02
Kijk eens of er nog 230 volt bij de printplaat aankomt, waarschijnlijk wel want je pomp word ook via de print gevoed met 230 volt.
Mag ik dan een paar duidelijke fotos zien van de voor en achterkant van de printplaat?
Kan zijn dat er een chip gesprongen is waardoor de sturing niet meer werkt.
Mag ik dan een paar duidelijke fotos zien van de voor en achterkant van de printplaat?
Kan zijn dat er een chip gesprongen is waardoor de sturing niet meer werkt.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)