Siemens vaatwasser SN65E001EU/17 stopt |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Bert Pleizier
Geplaatst op:
17-02-2019 13:17
Bert Pleizier
Geplaatst op:
17-02-2019 13:17
Ik heb een Siemens vaatwasser type SN65E001EU/17 met FD nummer 8911. Sinds gisteren stopt het afwasprogramma al binnen 1-3 minuten na het starten (ECO programma zoals ik dit altijd gebruik). De piepjes gaan dan af alsof het programma helemaal is afgerond. Onder in de machine staat water en het bakje met de afwastablet is nog gesloten.
Ik heb volgens de gebruikshandleiding de zeef al verwijderd en nog een witte plastic afdekking daaronder, zonder resultaat (alles was schoon). Ik zag achter het witte plastic afdekking plaatje onder de zeef een schoepenwielje zitten (ik denk van de pomp?) en dit draaide vrij.
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Of heeft iemand een stappenplan om tot de oorzaak (en oplossing) te komen?
Ik heb volgens de gebruikshandleiding de zeef al verwijderd en nog een witte plastic afdekking daaronder, zonder resultaat (alles was schoon). Ik zag achter het witte plastic afdekking plaatje onder de zeef een schoepenwielje zitten (ik denk van de pomp?) en dit draaide vrij.
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Of heeft iemand een stappenplan om tot de oorzaak (en oplossing) te komen?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
17-02-2019 14:04
bennie
Geplaatst op:
17-02-2019 14:04
zet de vaatwasser eens aan en trek na 1 minuut de deur eens open en sluit hem weer.
Werkt hij nu zijn programma wel af?
Werkt hij nu zijn programma wel af?
Geplaatst door:
Bert Pleizier
Geplaatst op:
18-02-2019 16:11
Bert Pleizier
Geplaatst op:
18-02-2019 16:11
Nee ook niet.
Ik heb de machine volgegoten met water en het ECO-programma gestart. De vaatwasser bromt dan 20 seconden en begint met het sproeien van water. Als ik op dat moment gelijk de deur open doe staat de machine nog steeds vol met water. Er is dus niks afgepompt voor het starten (en ik heb begrepen dat dat altijd hoort). Klopt dat?
Ik heb de machine volgegoten met water en het ECO-programma gestart. De vaatwasser bromt dan 20 seconden en begint met het sproeien van water. Als ik op dat moment gelijk de deur open doe staat de machine nog steeds vol met water. Er is dus niks afgepompt voor het starten (en ik heb begrepen dat dat altijd hoort). Klopt dat?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
18-02-2019 22:32
bennie
Geplaatst op:
18-02-2019 22:32
Geplaatst door:
Bert Pleizier
Geplaatst op:
21-02-2019 17:16
Bert Pleizier
Geplaatst op:
21-02-2019 17:16
Vanmiddag heb ik de vaatwasser gedemonteerd uit de keuken en in mijn garage gezet. Daar aangesloten op de kraan, afvoer en stopcontact en het ECO-programma gedraaid en ... het programma is afgemaakt.
Ik snap er helemaal niets van. Hierma nogmaals het 2,5 uur durende ECO-programma gedraaid en dit is ook al weer een half uur bezig. Zo lang deed hij het ingebouwd helemaal niet.
Nog een paar keer testen en als alles blijft werken bouw ik ‘m weer in.
Ik snap er helemaal niets van. Hierma nogmaals het 2,5 uur durende ECO-programma gedraaid en dit is ook al weer een half uur bezig. Zo lang deed hij het ingebouwd helemaal niet.
Nog een paar keer testen en als alles blijft werken bouw ik ‘m weer in.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
23-02-2019 11:56
bennie
Geplaatst op:
23-02-2019 11:56
Hangt de afvoerslang dan gelijk naar beneden of gaat hij eerst omhoog en dan naar beneden?
Dit kan een heel verschil maken.
Dit kan een heel verschil maken.
Geplaatst door:
Bert Pleizier
Geplaatst op:
23-02-2019 14:45
Bert Pleizier
Geplaatst op:
23-02-2019 14:45
De vaatwasser heb ik voor het gemak even op een workmate gezet. De afvoerslang hangt nu eerst naar beneden en gaat dan weer omhoog in de spoelbak van het keukenblokje in mijn garage.
Overigens heb ik gisteren de soda reinigingsmethode toegepast: heetste programma, 30 min laten draaien, kopje in water opgeloste soda toevoegen, 10 minuten verder laten draaien, paar uur programma pauzeren en daarna het programma af laten maken.
Hierna zag ik dat er onder de vaatwasser wat water lag rondom de vlotter. Ik dacht dat het kwam door damp / condens van het hete programma dat gepauzeerd was. Maar nu heb ik weer het heetste programma gedraaid zonder stoppen en weer lag er wat water onder de vaatwasser rond de vlotter.
Ik denk toch dat er iets lekt. Vraag is alleen wat.
Overigens heb ik gisteren de soda reinigingsmethode toegepast: heetste programma, 30 min laten draaien, kopje in water opgeloste soda toevoegen, 10 minuten verder laten draaien, paar uur programma pauzeren en daarna het programma af laten maken.
Hierna zag ik dat er onder de vaatwasser wat water lag rondom de vlotter. Ik dacht dat het kwam door damp / condens van het hete programma dat gepauzeerd was. Maar nu heb ik weer het heetste programma gedraaid zonder stoppen en weer lag er wat water onder de vaatwasser rond de vlotter.
Ik denk toch dat er iets lekt. Vraag is alleen wat.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
23-02-2019 16:54
bennie
Geplaatst op:
23-02-2019 16:54
Doede afvoer slag eerst iets omhoog en dan gewoon over de straat laten lopen(indien mogelijk)
Dan boots je het na zoals hij onder het aanrecht staat.
Als je hem eerst een eind naar beneden en dan weer naar boven moet hij veel meer water wegdrukken met zn simpele pompje.
Dan boots je het na zoals hij onder het aanrecht staat.
Als je hem eerst een eind naar beneden en dan weer naar boven moet hij veel meer water wegdrukken met zn simpele pompje.
Geplaatst door:
Bert Pleizier
Geplaatst op:
24-02-2019 20:02
Bert Pleizier
Geplaatst op:
24-02-2019 20:02
Ik heb de afvoerslang opgehangen, zodat hij eerst een stukje omhoog gaat.
Gisteren heb ik geconstateerd dat er onder de vaatwasser water lekt. Het loopt naar de onderste vlotter toe. Het is een klein plasje per wasbeurt. Bij nadere inspectie zag ik dat de rand van het plastic pompbuis dat tegen de onderkant van het binnenwerk zit nat was. Als ik de rand met een schroevendraaiertje een heel klein beetje naar beneden duw dan Ie je het water uit de vaatwasser weglekken.
Is dit een onderdeel dat kan vervorm door 9 jaar gebruik a 7 wassbeurten per week? Door vervorming zal de afdichting niet goed meer werken. Of is de afdichting tussen de “spoelbak” en het pompbuis zelf iets dat kapot kan raken?
Gisteren heb ik geconstateerd dat er onder de vaatwasser water lekt. Het loopt naar de onderste vlotter toe. Het is een klein plasje per wasbeurt. Bij nadere inspectie zag ik dat de rand van het plastic pompbuis dat tegen de onderkant van het binnenwerk zit nat was. Als ik de rand met een schroevendraaiertje een heel klein beetje naar beneden duw dan Ie je het water uit de vaatwasser weglekken.
Is dit een onderdeel dat kan vervorm door 9 jaar gebruik a 7 wassbeurten per week? Door vervorming zal de afdichting niet goed meer werken. Of is de afdichting tussen de “spoelbak” en het pompbuis zelf iets dat kapot kan raken?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
24-02-2019 20:37
Gewijzigd op:
24-02-2019 20:38
bennie
Geplaatst op:
24-02-2019 20:37
Gewijzigd op:
24-02-2019 20:38
Forum