Zanussi DE6744 wast koud |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Joris
Geplaatst op:
16-02-2019 11:34
Joris
Geplaatst op:
16-02-2019 11:34
Hi Bennie, ik heb hetzelfde probleem als Rien van der Wielen maar ik kom om de een of andere reden niet op dat topic reageren. Zanussi DE6744 spoelde meestal met koud water en soms warm. De laatste tijd alleen nog maar koud. Programma duurt dan ook heel erg lang.
Omdat hij het soms nog warm deed denk ik niet dat het aan het verwarmingselement ligt. Heb die ook doorgemeten en geeft 26.1 Ohm. Zie hieronder links naar de foto's van de printplaat...
Lijkt erop dat het punt waar de fase binnenkomt zichzelf heeft los gesoldeerd. Dit kan ik weer vast solderen. Moet ik dan ook nog aan wat anders denken om te voorkomen dat het contact zichzelf weer binnen een paar weken los soldeert?
https://postimg.cc/gallery/1o7o3tdry/
Omdat hij het soms nog warm deed denk ik niet dat het aan het verwarmingselement ligt. Heb die ook doorgemeten en geeft 26.1 Ohm. Zie hieronder links naar de foto's van de printplaat...
Lijkt erop dat het punt waar de fase binnenkomt zichzelf heeft los gesoldeerd. Dit kan ik weer vast solderen. Moet ik dan ook nog aan wat anders denken om te voorkomen dat het contact zichzelf weer binnen een paar weken los soldeert?
https://postimg.cc/gallery/1o7o3tdry/
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
16-02-2019 22:42
bennie
Geplaatst op:
16-02-2019 22:42
Dit is een slechte soldering geweest en was mechanisch niet sterk genoeg.
Als het vermogen teveel was voor de soldering dan zag je wel brandplekken.
Ik zou het desolderen en de koperbaan schoonschrapen, en dan een baantje van tin maken tot het volgende strookje tin.
Als het vermogen teveel was voor de soldering dan zag je wel brandplekken.
Ik zou het desolderen en de koperbaan schoonschrapen, en dan een baantje van tin maken tot het volgende strookje tin.
Geplaatst door:
Joris
Geplaatst op:
06-03-2019 16:23
Joris
Geplaatst op:
06-03-2019 16:23
Het heeft even geduurd, ik heb eindelijk de soldering opnieuw vastgemaakt. Alles weer terug gebouwd en de vaatwasser draaide weer een programma met warm water.
Ik blij. Volgende rondje vaat viel hij alleen weer terug in het oude probleem. Een heel lang programma en alles met koud water.
Wat zou er verder nog mis kunnen zijn?
Ik blij. Volgende rondje vaat viel hij alleen weer terug in het oude probleem. Een heel lang programma en alles met koud water.
Wat zou er verder nog mis kunnen zijn?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
06-03-2019 19:55
bennie
Geplaatst op:
06-03-2019 19:55
Het kan ook nog een draadbreuk in het scharnierende gedeelte zijn, daar loopt de hele kabelboom de vaatwasser in.
Heb je je nieuwe soldering al een keer doorgepiept tussen een soldeerpunt verderop op het zelfde spoor en op de stekkeraansluiting?
Heb je je nieuwe soldering al een keer doorgepiept tussen een soldeerpunt verderop op het zelfde spoor en op de stekkeraansluiting?
Geplaatst door:
Joris
Geplaatst op:
03-04-2019 20:47
Joris
Geplaatst op:
03-04-2019 20:47
Dag Bennie, heeft even geduurd maar ik heb de solderingen van de printplaat doorgemeten en de draad naar het verwarmingselement en weer terug.
heb ook de deur nog wat verder losgehaald dan eerst en daar viel mij wel op dat de kabelboom gedeeltelijk vastgesmolten zat in de zwarte isolatie van de deur. Zie foto via deze link https://postimg.cc/gallery/ph5a8dmm/
Waar zou dat op kunnen duiden?
heb ook de deur nog wat verder losgehaald dan eerst en daar viel mij wel op dat de kabelboom gedeeltelijk vastgesmolten zat in de zwarte isolatie van de deur. Zie foto via deze link https://postimg.cc/gallery/ph5a8dmm/
Waar zou dat op kunnen duiden?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
03-04-2019 21:38
bennie
Geplaatst op:
03-04-2019 21:38
die zwarte laag is mooi warm geweest in ieder geval, want aan die draad kan het niet liggen.
Dit is namelijk een aardedraad en daar gaan geen stroom overheen.
Zou ik ook een paar fotos van de print mogen zien?
Wat heb je gemeten aan weerstand bij de bedrading en het element?
Dit is namelijk een aardedraad en daar gaan geen stroom overheen.
Zou ik ook een paar fotos van de print mogen zien?
Wat heb je gemeten aan weerstand bij de bedrading en het element?
Geplaatst door:
Joris
Geplaatst op:
06-04-2019 11:57
Joris
Geplaatst op:
06-04-2019 11:57
Ik heb een paar fotos van de print toegevoegd in het album op postimg.
Weerstand van het element alleen was 26 Ohm en als ik de draden ook meenam was het ietsje meer.
Weerstand van het element alleen was 26 Ohm en als ik de draden ook meenam was het ietsje meer.
Geplaatst door:
Joris
Geplaatst op:
06-04-2019 12:01
Joris
Geplaatst op:
06-04-2019 12:01
Postimg wil mijn fotos niet uploaden, maar imgur gelukkig wel: https://imgur.com/a/uMT8YDN?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
06-04-2019 15:26
bennie
Geplaatst op:
06-04-2019 15:26
Ik zie ook dat de soldering van het langwerpige relais ook niet fijn zijn.(zie foto)
soldeer die ook eens door of vervang het relais.
soldeer die ook eens door of vervang het relais.
Geplaatst door:
Joris
Geplaatst op:
11-04-2019 20:18
Joris
Geplaatst op:
11-04-2019 20:18
Hallo Bennie, soldering is opnieuw vastgemaakt en relais gecontroleerd, die was nog goed. Inmiddels heeft de vaatwasser er weer een rondje opzitten en hij wast weer warm.
Bennie bedankt voor de aanwijzingen, zonder jouw hulp was het niet gelukt. Hebben we toch mooi weer een vaatwasser een nieuw leven gegeven!
Bennie bedankt voor de aanwijzingen, zonder jouw hulp was het niet gelukt. Hebben we toch mooi weer een vaatwasser een nieuw leven gegeven!
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)