Exquisit Bella EGSP292EA+ Inbouw |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Groenbosk
Geplaatst op:
15-02-2019 16:03
Groenbosk
Geplaatst op:
15-02-2019 16:03
Hallo,
ik heb een probleem met de vaatwasser. Ik heb de vaatwasser op een avond aangezet, toen ik de volgende dag terugkwam had hij maar 20 minuten gedraaid van zijn volledige programma. Hij gaf een E2 melding, dat is dus probleem met de watertoevoer. En inderdaad hij pompte geen water meer aan als je een programma start, hij pompt wel water weg.
Na heel veel google etc. heb ik in de electrische waterstop de filters eruit gehaald en een gaatje geboord. En toen ik de kraan weer aandeed klonk het geluid weer wat hij altijd maakt als hij water naar binnen pompt. Alleen nu is er een ander probleem.. Hij krijgt nu dus wel water, alleen hij start zijn programma niet... Dus de vaatwasser loopt vol met water maar er gebeurd niks.. Wat kan ik doen? Ik heb al geprobeerd om de waterstop van de slang af te halen, maar heb geen idee hoe dit precies werkt. En heb geen zin om de slang of de waterstop te slopen.
ik heb een probleem met de vaatwasser. Ik heb de vaatwasser op een avond aangezet, toen ik de volgende dag terugkwam had hij maar 20 minuten gedraaid van zijn volledige programma. Hij gaf een E2 melding, dat is dus probleem met de watertoevoer. En inderdaad hij pompte geen water meer aan als je een programma start, hij pompt wel water weg.
Na heel veel google etc. heb ik in de electrische waterstop de filters eruit gehaald en een gaatje geboord. En toen ik de kraan weer aandeed klonk het geluid weer wat hij altijd maakt als hij water naar binnen pompt. Alleen nu is er een ander probleem.. Hij krijgt nu dus wel water, alleen hij start zijn programma niet... Dus de vaatwasser loopt vol met water maar er gebeurd niks.. Wat kan ik doen? Ik heb al geprobeerd om de waterstop van de slang af te halen, maar heb geen idee hoe dit precies werkt. En heb geen zin om de slang of de waterstop te slopen.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Groenbosk
Geplaatst op:
15-02-2019 16:31
Groenbosk
Geplaatst op:
15-02-2019 16:31
De vaatwasser is trouwens ook nog maar 2 jaar oud. Maar valt dus nu net weer buiten de garantieperiode.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
15-02-2019 20:48
bennie
Geplaatst op:
15-02-2019 20:48
Heb je een gaatje in het filter geboord?
Geplaatst door:
Groenbosk
Geplaatst op:
16-02-2019 08:51
Groenbosk
Geplaatst op:
16-02-2019 08:51
Nee. Ik heb in de electrische waterstop de kleine filtertjes eruit gehaald. In de waterstop zelf een gaatje geboord zodat er weer water doorheen gaat. Toen alle filtertjes en rubbertjes er weer in gedaan. En als ik dan de kraan aanzet maakt hij hetzelfde geluid wat hij voorheen deed als hij water in de wasmachine pompt. Probleem is nu dat hij er maar water naartoe blijft stromen, en het programma niet start... Nieuwe aquastop halen? Of is er wat anders aan de hand.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
16-02-2019 13:16
bennie
Geplaatst op:
16-02-2019 13:16
Tja, die waterstop kan je wel weggooien, Hij zal een reden hebben om die dicht te zetten.
Als een vaatwasser geen water nodig is dan staat de waterstop dicht.
Ook als je een lekkage hebt word deze waterstop dichtgezet.
Je hebt dus geen probleem verholpen, maar een beveiliging omzeild.
Controleer eens of er 230 volt op de draadjes komt te staan van het waterslot.
Die vind je onder de vaatwasser aan de achterkant
Als een vaatwasser geen water nodig is dan staat de waterstop dicht.
Ook als je een lekkage hebt word deze waterstop dichtgezet.
Je hebt dus geen probleem verholpen, maar een beveiliging omzeild.
Controleer eens of er 230 volt op de draadjes komt te staan van het waterslot.
Die vind je onder de vaatwasser aan de achterkant
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)