Miele GALA HG 01 wordt niet meer warm |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
JD91
Geplaatst op:
27-01-2019 15:55
JD91
Geplaatst op:
27-01-2019 15:55
Hallo allemaal,
Onze Miele Gala HG 01 wordt sinds kort niet meer warm. Ik ben niet vies van een beetje klussen en en heb kennis van elektrotechniek maar niet van vaatwassers. Heeft iemand een idee waarom deze vaatwasser eventueel niet meer warm wilt worden en waar in het apparaat ik dan moet zijn om het te controleren/repareren?
Alvast bedankt!
Onze Miele Gala HG 01 wordt sinds kort niet meer warm. Ik ben niet vies van een beetje klussen en en heb kennis van elektrotechniek maar niet van vaatwassers. Heeft iemand een idee waarom deze vaatwasser eventueel niet meer warm wilt worden en waar in het apparaat ik dan moet zijn om het te controleren/repareren?
Alvast bedankt!
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
27-01-2019 16:20
bennie
Geplaatst op:
27-01-2019 16:20
Mag ik alle gegevens van het typeplaatje op de deurrand?
Bij miele zit er vaak ook schemas verstopt in het apparaat.
Ik denk dat die in de deur of achter het plint onder de deur zitten verstopt.
Als je die gevonden hebt zou ik daar ook graag een paar fotos van zien.
Bij miele zit er vaak ook schemas verstopt in het apparaat.
Ik denk dat die in de deur of achter het plint onder de deur zitten verstopt.
Als je die gevonden hebt zou ik daar ook graag een paar fotos van zien.
Geplaatst door:
JD91
Geplaatst op:
26-03-2019 15:03
JD91
Geplaatst op:
26-03-2019 15:03
Beste Bennie, nog bedankt voor je reactie!
Het is alweer even geleden maar ik heb besloten het repareren van de vaatwasser weer op te pakken.
De schemas zitten niet (meer) in het apparaat, althans, ik kan ze niet vinden in de deur, de zijkanten of achter de plint.
De laatste tijd voor hij kapot ging hebben we alleen op een lage temperatuur gewassen (om energie te besparen) hierdoor is de boel misschien vies geworden van binnen, en zo ook misschien het vlotter waardoor de het verwarmingselement niet meer ingeschakeld wordt? Ik kan echter de vlotter, of het vlotterhuis niet vinden bij deze vaatwasser.
Bijgevoegd fotos van het nummerplaatje in de deur, de linker zijkant en de rechter zijkant van het apparaat.
Al geprobeerd:
Het apparaat goed schoongemaakt van binnen (ook de terugslagklep/ventiel etc) en een aantal keer leeg laten draaien, heeft helaas nog niks opgelost. Ben nu opzoek naar de vlotter. Ik zie wel wat vuil in het labyrint (foto van de rechterkant) bij de waterregelaar maar ik vermoed (na veel lezen online) dat dit niet het probleem zal zijn.
Suggesties zijn welkom!
Alvast bedankt,
Nummerplaatje
Linkerzijde
Rechterzijde
Het is alweer even geleden maar ik heb besloten het repareren van de vaatwasser weer op te pakken.
De schemas zitten niet (meer) in het apparaat, althans, ik kan ze niet vinden in de deur, de zijkanten of achter de plint.
De laatste tijd voor hij kapot ging hebben we alleen op een lage temperatuur gewassen (om energie te besparen) hierdoor is de boel misschien vies geworden van binnen, en zo ook misschien het vlotter waardoor de het verwarmingselement niet meer ingeschakeld wordt? Ik kan echter de vlotter, of het vlotterhuis niet vinden bij deze vaatwasser.
Bijgevoegd fotos van het nummerplaatje in de deur, de linker zijkant en de rechter zijkant van het apparaat.
Al geprobeerd:
Het apparaat goed schoongemaakt van binnen (ook de terugslagklep/ventiel etc) en een aantal keer leeg laten draaien, heeft helaas nog niks opgelost. Ben nu opzoek naar de vlotter. Ik zie wel wat vuil in het labyrint (foto van de rechterkant) bij de waterregelaar maar ik vermoed (na veel lezen online) dat dit niet het probleem zal zijn.
Suggesties zijn welkom!
Alvast bedankt,
Nummerplaatje
Linkerzijde
Rechterzijde
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
26-03-2019 20:19
bennie
Geplaatst op:
26-03-2019 20:19
Volgens mij heb ik de contacten van je verwarmingselement omcirkelt.
Meet daar de weerstand eens van.
Kijk ook eens waar die rode draden naartoe gaan, kom je daar nog slechte contacten tegen?
Je kan ook de vaatwasser aanzetten en een multimeter aansluiten op de contacten van het element en kijken of hij spanning krijgt.
Meet daar de weerstand eens van.
Kijk ook eens waar die rode draden naartoe gaan, kom je daar nog slechte contacten tegen?
Je kan ook de vaatwasser aanzetten en een multimeter aansluiten op de contacten van het element en kijken of hij spanning krijgt.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
26-03-2019 20:25
bennie
Geplaatst op:
26-03-2019 20:25
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)