Miele G 1470 SCVI /code F011 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Jan
Geplaatst op:
27-12-2018 14:43
Gewijzigd op:
28-12-2018 10:19
Jan
Geplaatst op:
27-12-2018 14:43
Gewijzigd op:
28-12-2018 10:19
Goedemiddag,
De vaatwasser geeft code F011 wat dus inhoud dat er problemen zijn met het afvoeren van water.
Ik heb de filter en afvoerpomp schoongemaakt maar het was niet noemenswaardig vies en geen obstakels bij de pomp. Weer aangezet op spoelen in dat ging goed als de slang het water afvoert in een emmer. Maar omhoog pompen lukt niet.
Vervolgens het normale programma laten draaien (slang in emmer) ingesteld maar gaat dan wel in storing.
Vervolgens op intensief programma en dat ging goed maar na een aantal malen (dagen) gaat het dan ook in storing. De storing treedt op als het programma al enige tijd draait. Dus het restwater is wel weggepompt en ook de volgende afpompmoment gaat goed. Maar bij de derde gaat de vaatwasser in storing. Daarna gaat het direct in het begin in storing.
Het spoelprogramma lukt dan ook niet meer.
Twee weken niet aangehad en vanmorgen even op spoelen gezet en, raar maar waar, het draait zijn programma zonder storingsmelding.
Mijn vraag:
• Kan het zijn dat de circulatiepomp kapot is omdat deze de afvoerpomp ook aanstuurt?
• Is er iets met de elektronica.
• Of is de afvoerpomp niet meer sterk genoeg omdat het er op lijkt dat het niet sterk genoeg is om het water om hoog te pompen maar wel in een emmer. Later lukt dat ook niet meer.
o De pakkingen / rubbers e.d. bij de afvoerpomp zijn ook af en heeft het daar mee te maken dat het water niet omhoog kan worden gepompt. Er is geen lekkage maar het zou misschien kunnen dat het water niet meer de goede kant op wordt gepompt dus niet meer afpompt.
o Of zijn de schoepen af?
Ik hoor graag of iemand een oplossing heeft en waar ik het moet zoeken.
Met vriendelijke groet,
Jan
De vaatwasser geeft code F011 wat dus inhoud dat er problemen zijn met het afvoeren van water.
Ik heb de filter en afvoerpomp schoongemaakt maar het was niet noemenswaardig vies en geen obstakels bij de pomp. Weer aangezet op spoelen in dat ging goed als de slang het water afvoert in een emmer. Maar omhoog pompen lukt niet.
Vervolgens het normale programma laten draaien (slang in emmer) ingesteld maar gaat dan wel in storing.
Vervolgens op intensief programma en dat ging goed maar na een aantal malen (dagen) gaat het dan ook in storing. De storing treedt op als het programma al enige tijd draait. Dus het restwater is wel weggepompt en ook de volgende afpompmoment gaat goed. Maar bij de derde gaat de vaatwasser in storing. Daarna gaat het direct in het begin in storing.
Het spoelprogramma lukt dan ook niet meer.
Twee weken niet aangehad en vanmorgen even op spoelen gezet en, raar maar waar, het draait zijn programma zonder storingsmelding.
Mijn vraag:
• Kan het zijn dat de circulatiepomp kapot is omdat deze de afvoerpomp ook aanstuurt?
• Is er iets met de elektronica.
• Of is de afvoerpomp niet meer sterk genoeg omdat het er op lijkt dat het niet sterk genoeg is om het water om hoog te pompen maar wel in een emmer. Later lukt dat ook niet meer.
o De pakkingen / rubbers e.d. bij de afvoerpomp zijn ook af en heeft het daar mee te maken dat het water niet omhoog kan worden gepompt. Er is geen lekkage maar het zou misschien kunnen dat het water niet meer de goede kant op wordt gepompt dus niet meer afpompt.
o Of zijn de schoepen af?
Ik hoor graag of iemand een oplossing heeft en waar ik het moet zoeken.
Met vriendelijke groet,
Jan
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
27-12-2018 16:19
bennie
Geplaatst op:
27-12-2018 16:19
Aan de linkerkant zit het labyrint, bij de meeste vaatwassers gaat de afvoer via een syfon in het labyrint en dan naar de afvoerslang.
Kijk eens of dit syfon verstopt zit.
Dat de schoepjes van de afvoerpomp beschadigt zijn kan ook een oorzaak zijn, Maar dat is natuurlijk alleen visueel te controleren.
Mag ik de resterende nummers van het typeplaatje ook nog?
Kijk eens of dit syfon verstopt zit.
Dat de schoepjes van de afvoerpomp beschadigt zijn kan ook een oorzaak zijn, Maar dat is natuurlijk alleen visueel te controleren.
Mag ik de resterende nummers van het typeplaatje ook nog?
Geplaatst door:
Jan
Geplaatst op:
28-12-2018 10:21
Gewijzigd op:
Jan
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
Hallo Bennie,
De volledige type code is G1470 SCVI typ: HG03, nr.: 4 1 / 79090313.
Ik heb de labyrint wel bekeken maar niet losgehaald en schoongemaakt. Omdat zo te zien daar niet iets is verstopt. Maar misschien beter om het wel te doen,
Waar moet ik op letten om te zien of de schoepen af zijn?
Ik zie met belangstelling de reactie tegemoet.
Groet Jan
De volledige type code is G1470 SCVI typ: HG03, nr.: 4 1 / 79090313.
Ik heb de labyrint wel bekeken maar niet losgehaald en schoongemaakt. Omdat zo te zien daar niet iets is verstopt. Maar misschien beter om het wel te doen,
Waar moet ik op letten om te zien of de schoepen af zijn?
Ik zie met belangstelling de reactie tegemoet.
Groet Jan
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
28-12-2018 19:31
bennie
Geplaatst op:
28-12-2018 19:31
Jij hebt deze afvoerpomp er in zitten.
Maar zit de afvoerslang niet iets te diep in de afvoer?
Of zit het syfon vol met prut?
Maar zit de afvoerslang niet iets te diep in de afvoer?
Of zit het syfon vol met prut?
Geplaatst door:
Jan
Geplaatst op:
28-12-2018 20:24
Jan
Geplaatst op:
28-12-2018 20:24
Bennie,
Bedankt voor het snelle reageren.
Ik heb de sifon van het aanrecht schoongemaakt, maar ook als ik het afvoerwater in een emmer laat lopen gaat het halverwege en later al aan het begin van het programma in storing.
Zo geredeneerd kan het niet aan een verstopte afvoerslang of sifon liggen. De afvoerslang is normaal aangesloten middels een wartel vlak onder het sifon van het aanrecht.
Het gekke is dat na twee weken rust het spoelprogramma wel gewoon wordt afgewerkt.
Mijn suggestie dat de afdichtingsrubbers van de afvoerpomp af en dat daardoor het water niet de goede kant wordt opgepompt. Maar geen idee of dat een oorzaak zou kunnen zijn.
Ik heb nog geen tijd gehad om het labyrint te demonteren en om te kijken of de sifon daar is verstopt zoals jij aangaf in de eerste post.
Dat wordt volgende week.
Bedankt voor de link van de wasmachinepomp dan kan ik de het vergelijken en zien of er beschadigingen o.i.d. zijn
Groet Jan
Bedankt voor het snelle reageren.
Ik heb de sifon van het aanrecht schoongemaakt, maar ook als ik het afvoerwater in een emmer laat lopen gaat het halverwege en later al aan het begin van het programma in storing.
Zo geredeneerd kan het niet aan een verstopte afvoerslang of sifon liggen. De afvoerslang is normaal aangesloten middels een wartel vlak onder het sifon van het aanrecht.
Het gekke is dat na twee weken rust het spoelprogramma wel gewoon wordt afgewerkt.
Mijn suggestie dat de afdichtingsrubbers van de afvoerpomp af en dat daardoor het water niet de goede kant wordt opgepompt. Maar geen idee of dat een oorzaak zou kunnen zijn.
Ik heb nog geen tijd gehad om het labyrint te demonteren en om te kijken of de sifon daar is verstopt zoals jij aangaf in de eerste post.
Dat wordt volgende week.
Bedankt voor de link van de wasmachinepomp dan kan ik de het vergelijken en zien of er beschadigingen o.i.d. zijn
Groet Jan
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
28-12-2018 20:44
bennie
Geplaatst op:
28-12-2018 20:44
De afvoer kan dan het probleem niet zijn.
De pomp draait ook wel, dat is het dus ook niet.
Ik heb in mijn lijstje ook nog staan dat de terugslagklep defect is.
Als je het labyrint in het zicht hebt, laat hem dan eens afpompen en kijk of het water weer terugstroomt de vaatwasser in als hij stopt met afpompen.
Als hij hoger moet pompen krijgt de terugslagklep wel meer druk te verduren(wet van de communicerende vaten)
Als er dan teveel water terugstroomt de vaatwasser in, dan grijpt de niveauschakelaar in.
De pomp draait ook wel, dat is het dus ook niet.
Ik heb in mijn lijstje ook nog staan dat de terugslagklep defect is.
Als je het labyrint in het zicht hebt, laat hem dan eens afpompen en kijk of het water weer terugstroomt de vaatwasser in als hij stopt met afpompen.
Als hij hoger moet pompen krijgt de terugslagklep wel meer druk te verduren(wet van de communicerende vaten)
Als er dan teveel water terugstroomt de vaatwasser in, dan grijpt de niveauschakelaar in.
Geplaatst door:
Jan
Geplaatst op:
28-12-2018 21:12
Jan
Geplaatst op:
28-12-2018 21:12
Bedankt, ga ik doen volgende week. Ik laat je het weten. De terugslagklep is toch de unit waar de kogel in zit die het afsluit en zit bij de afvoerpomp. Of is dat iets anders?
Kun je alleen bepalen op de door jou beschreven manier of de terugslagklep niet goed werkt?
Alvast dank voor je reactie.
groet Jan
Kun je alleen bepalen op de door jou beschreven manier of de terugslagklep niet goed werkt?
Alvast dank voor je reactie.
groet Jan
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-12-2018 21:07
bennie
Geplaatst op:
29-12-2018 21:07
Klopt, met die kogel.
Op deze manier kan je duidelijk zien of er water terugstroomt.
Je kan ook alles demonteren en handmatig testen, maar dat is meer werk.
Op deze manier kan je duidelijk zien of er water terugstroomt.
Je kan ook alles demonteren en handmatig testen, maar dat is meer werk.
Geplaatst door:
Jan
Geplaatst op:
04-01-2019 13:04
Jan
Geplaatst op:
04-01-2019 13:04
Goedemiddag,
Ik heb de terugslagklep nog eens goed bekeken en de kogel sluit niet goed af. Het het afdichtingsrubber die samen met de kogel voor de afsluiting zorgt is vervormt. Waarschijnlijk door de ouderdom. Het water zal dus terugstromen.
Ik heb de vaatwasser nog eens aangezet en hierbij het volgende opgemerkt.
Het is wel zo dat als de vaatwasser in storing gaat de pomp wel het water blijft afpompen. De storingsmelding verdwijnt niet als het water is weggepompt dus maakt de vaatwasser het programma niet af.
Kan, gezien het bovenstaande, de conclusie worden getrokken dat de terugslagklep de boosdoener is van de optredende storing?
Als dat het geval is zal ik een terugslagklep gaan bestellen.
Bij voorbaat hartelijk dank voor je reactie.
Jan
Ik heb de terugslagklep nog eens goed bekeken en de kogel sluit niet goed af. Het het afdichtingsrubber die samen met de kogel voor de afsluiting zorgt is vervormt. Waarschijnlijk door de ouderdom. Het water zal dus terugstromen.
Ik heb de vaatwasser nog eens aangezet en hierbij het volgende opgemerkt.
Het is wel zo dat als de vaatwasser in storing gaat de pomp wel het water blijft afpompen. De storingsmelding verdwijnt niet als het water is weggepompt dus maakt de vaatwasser het programma niet af.
Kan, gezien het bovenstaande, de conclusie worden getrokken dat de terugslagklep de boosdoener is van de optredende storing?
Als dat het geval is zal ik een terugslagklep gaan bestellen.
Bij voorbaat hartelijk dank voor je reactie.
Jan
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
04-01-2019 20:22
bennie
Geplaatst op:
04-01-2019 20:22
Ik denk van wel, je zegt zelf dat na 2 weken rust hij weer even gewoon functioneert.
Het restwater wat terugstroomt door die terugslagklep is dan wel verdampt.
Als het goed is heb je deze terugslagklep er in zitten.
Het restwater wat terugstroomt door die terugslagklep is dan wel verdampt.
Als het goed is heb je deze terugslagklep er in zitten.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)