Bosch met alle lampjes aan, +code C0/P0 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
BartS12
Geplaatst op:
07-12-2018 14:34
BartS12
Geplaatst op:
07-12-2018 14:34
Sinds kort heeft onze Bosch vaatwasser kuren. Geen idee hoe oud, hij is overgenomen bij de koop van het huis; het zal een jaar of 5-10 zijn. Type is SGU45M03EU
Het probleem is dat 'opeens' alle knoppen zich anders gedragen dan voorheen. De normale procedure - ook volgens de handleiding is:
- Aanzetten
- Programma toets 1,2, of 3 indrukken.
- Display geeft dan de resterende tijd in minuten aan.
- Deur dicht, en hij begint.
Sinds kort gebeurt er echter iets heel anders. Geen error code - was het maar waar - maar in plaats daarvan gaan alle lampjes aan, en wordt er '22' getoond in het display. De knoppen doen ook niks meer, er valt geen programma te kiezen, etc.
Na flink wat googlen bleek dat veel Bosch machines een probleem hebben met het vies worden/verstopt raken van het 'labyrinth'. Dus, uitbouwen, en inderdaad helemaal vies. Alles uit elkaar gehaald, alles brandschoon gemaakt. Resultaat, nul :?
Bij gebrek aan andere opties (ook de handleiding geeft geen enkel inzicht) maar op wat random knoppen combinaties gedrukt. En warempel, dan kan er wel iets. Door het indrukken van (tegelijk) knop2+3, en vervolgens de aan/uit, komen er codes in beeld (C0, P0, P1/2/3), en er valt zelfs een programma te draaien, en dat loopt perfect. Alles brandschoon. Maar in tegenstelling tot voorheen (en wat de handleiding zegt) wordt niet de resterende tijd in minuten getoond, maar de programma 'voortgang': een getal, dat gedurende het proces oploopt van 0 naar 14, en dan is het af en schoon.
Lang verhaal kort, dit lijkt wel op een soort van 'debug mode'. Geen idee hoe ik er in gekomen ben, maar belangrijker - hoe kom ik er uit? Het is wel erg zonde om een machine weg te gooien die een perfect schone vaat kan wassen...
In een ouder topic op dit forum (uit 2010...) wordt ook de C0 code genoemd. Dat probleem werd opgelost door met 'wat knoppen duwen' weer op code C9 uit te komen, en het was opgelost. Maar ik krijg dat niet voor elkaar.
Overigens ben ik natuurlijk ook al enorm geholpen met een 'echte' handleiding, die *alle* codes en modes documenteert.
Wie o wie weet meer over de "C0" code van Bosch machines?
Het probleem is dat 'opeens' alle knoppen zich anders gedragen dan voorheen. De normale procedure - ook volgens de handleiding is:
- Aanzetten
- Programma toets 1,2, of 3 indrukken.
- Display geeft dan de resterende tijd in minuten aan.
- Deur dicht, en hij begint.
Sinds kort gebeurt er echter iets heel anders. Geen error code - was het maar waar - maar in plaats daarvan gaan alle lampjes aan, en wordt er '22' getoond in het display. De knoppen doen ook niks meer, er valt geen programma te kiezen, etc.
Na flink wat googlen bleek dat veel Bosch machines een probleem hebben met het vies worden/verstopt raken van het 'labyrinth'. Dus, uitbouwen, en inderdaad helemaal vies. Alles uit elkaar gehaald, alles brandschoon gemaakt. Resultaat, nul :?
Bij gebrek aan andere opties (ook de handleiding geeft geen enkel inzicht) maar op wat random knoppen combinaties gedrukt. En warempel, dan kan er wel iets. Door het indrukken van (tegelijk) knop2+3, en vervolgens de aan/uit, komen er codes in beeld (C0, P0, P1/2/3), en er valt zelfs een programma te draaien, en dat loopt perfect. Alles brandschoon. Maar in tegenstelling tot voorheen (en wat de handleiding zegt) wordt niet de resterende tijd in minuten getoond, maar de programma 'voortgang': een getal, dat gedurende het proces oploopt van 0 naar 14, en dan is het af en schoon.
Lang verhaal kort, dit lijkt wel op een soort van 'debug mode'. Geen idee hoe ik er in gekomen ben, maar belangrijker - hoe kom ik er uit? Het is wel erg zonde om een machine weg te gooien die een perfect schone vaat kan wassen...
In een ouder topic op dit forum (uit 2010...) wordt ook de C0 code genoemd. Dat probleem werd opgelost door met 'wat knoppen duwen' weer op code C9 uit te komen, en het was opgelost. Maar ik krijg dat niet voor elkaar.
Overigens ben ik natuurlijk ook al enorm geholpen met een 'echte' handleiding, die *alle* codes en modes documenteert.
Wie o wie weet meer over de "C0" code van Bosch machines?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
07-12-2018 21:28
bennie
Geplaatst op:
07-12-2018 21:28
Mag ik het volledige E-nummer van het typeplaatje?
En als je de leeftijd van je vaatwasser wilt weten moet je het FDnummer ook even geven.
Code C0 ken ik niet, maar ik ga proberen daar info over in te winnen.
En als je de leeftijd van je vaatwasser wilt weten moet je het FDnummer ook even geven.
Code C0 ken ik niet, maar ik ga proberen daar info over in te winnen.
Geplaatst door:
BartS12
Geplaatst op:
10-12-2018 14:10
BartS12
Geplaatst op:
10-12-2018 14:10
Het volledige E-Nr is:
SGU45M03EU/79
Het FD nummer is:
8701
en tenslotte staat er in datzelfde kader, op dezelfde regel als het FD nummer, ook nog "000006".
Verder heb ik nog even zorgvuldig gekeken wanneer de C0 code exact in beeld komt. Dit is op het volgende moment:
- Met de machine in uit toestand
- de knoppen 2 & 3 (tussen de 2 reset knoppen, en de rechter reset knop) ingedrukt,
- dan ook de aan.uit indrukken, en inhouden.
- Op *dat* moment staat er C0
- Zodra de aan/uit wordt losgelaten, springt dit naar "P0"
Ik heb dus geen kans op de C0 in iets anders te veranderen.
SGU45M03EU/79
Het FD nummer is:
8701
en tenslotte staat er in datzelfde kader, op dezelfde regel als het FD nummer, ook nog "000006".
Verder heb ik nog even zorgvuldig gekeken wanneer de C0 code exact in beeld komt. Dit is op het volgende moment:
- Met de machine in uit toestand
- de knoppen 2 & 3 (tussen de 2 reset knoppen, en de rechter reset knop) ingedrukt,
- dan ook de aan.uit indrukken, en inhouden.
- Op *dat* moment staat er C0
- Zodra de aan/uit wordt losgelaten, springt dit naar "P0"
Ik heb dus geen kans op de C0 in iets anders te veranderen.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
10-12-2018 22:25
bennie
Geplaatst op:
10-12-2018 22:25
Je machine is als 6e van dit type van de band gerolt in januari 2007
Ben nog aan het zoeken voor die c0/p0
Ben nog aan het zoeken voor die c0/p0
Geplaatst door:
BartS12
Geplaatst op:
11-12-2018 11:16
BartS12
Geplaatst op:
11-12-2018 11:16
Het is opgelost! Na nog een avond googlen, ook in het duits en Engels, tot de conclusie gekomen dat de "C0" codes bekend staan als "control code selection"; De P-codes (of, tenminste 1 daarvan), als "customer service test programs".
Schijnbaar zijn er verder ook zogenaamde "Model Coding sheets" van Bosch zelf. Zoals ik het nu begrijp, beschrijven die hoe de knoppen gekoppeld zijn aan de diverse (onderdelen van) het programma. Dus (speculatief) worden er op deze manier verschillende hardware modellen (met meer of minder knoppen) gebouwd, waarbij via deze software de instellingen geregeld worden.
Op de een of andere manier is mijn machine dus in "C0" terecht gekomen, die niet bij mijn machine hoort.
Nu de oplossing: door eerst "P4" te selecteren, kan er daarna door op de rechter reset knop te drukken, geschakeld worden tussen de "C" modes! Dus, 1x drukken is C0. Nog een keer is C1, dan C2, etc.
Bij C9 blijkt mijn machine opeens weer als vanouds te werken. Opgelost!
Schijnbaar zijn er verder ook zogenaamde "Model Coding sheets" van Bosch zelf. Zoals ik het nu begrijp, beschrijven die hoe de knoppen gekoppeld zijn aan de diverse (onderdelen van) het programma. Dus (speculatief) worden er op deze manier verschillende hardware modellen (met meer of minder knoppen) gebouwd, waarbij via deze software de instellingen geregeld worden.
Op de een of andere manier is mijn machine dus in "C0" terecht gekomen, die niet bij mijn machine hoort.
Nu de oplossing: door eerst "P4" te selecteren, kan er daarna door op de rechter reset knop te drukken, geschakeld worden tussen de "C" modes! Dus, 1x drukken is C0. Nog een keer is C1, dan C2, etc.
Bij C9 blijkt mijn machine opeens weer als vanouds te werken. Opgelost!
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
11-12-2018 21:10
bennie
Geplaatst op:
11-12-2018 21:10
Dat is mooi dat je het opgelost hebt, ik heb je uitleg opgeslagen.
Misschien kan ik er nog iemand mee van dienst zijn in de toekomst.
Bedankt voor de terugkoppeling
Misschien kan ik er nog iemand mee van dienst zijn in de toekomst.
Bedankt voor de terugkoppeling
Geplaatst door:
Thomas van der Made
Geplaatst op:
08-10-2019 10:58
Thomas van der Made
Geplaatst op:
08-10-2019 10:58
Heb dezelfde vaatwasser als Bart. Ik vermoed dat de startknop stuk is. Er brandt geen lampje en de machine reageert niet wanneer ik de aan- uit-knop indruk. Er staat wel stroom op het stopcontact. Daar ligt het niet aan. Heb de frontplaat los kunnen schroeven. Vervolgens is er een ijzeren rand waarachter de aan- uit-knop zit. Hoe kan ik daar achter komen zodat ik bij de schakelaar kan bereiken? Enig idee hoe daar te komen. Vind namelijk gen instructi waar ik kan zien hoe te handelen. Groeten Thomas.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
09-10-2019 12:18
bennie
Geplaatst op:
09-10-2019 12:18
@Thomas van der Made.
Mag ik het E-nummer van het typeplaatje op de deurrand?
Dan plaats ik de tekeningen van de vaatwasser hier.
Mag ik het E-nummer van het typeplaatje op de deurrand?
Dan plaats ik de tekeningen van de vaatwasser hier.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)