afdichtrubber plaatsen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
marcel gazendam
Geplaatst op:
25-11-2018 11:40
marcel gazendam
Geplaatst op:
25-11-2018 11:40
Goedemiddag
Mijn Zanussi inbouw vaatwasser van mogelijk 10 jaar oud, Productcode 911 539 030 03, heeft aan de onderzijde deur een afdichtrubber dat ik moet vervangen.
Ik heb hem besteld en ontvangen MAAR weet niet hoe precies te bevestigen; ik heb enthousiast al voor de bestelling de oude eruit gehaald. En dus geen voorbeeld.
Je wurmt hem in een gleufje, maar hoe precies, daar gaat het mij om, dus welke kant komt in het gleufje?
Fotos van het rubber: vind je hier https://www.klusidee.nl/Forum/afdichtrubber-vervangen-zanussi-vaatwasser-t114846.html
ik zou erg blij zij met hulp ! dank !
Mijn Zanussi inbouw vaatwasser van mogelijk 10 jaar oud, Productcode 911 539 030 03, heeft aan de onderzijde deur een afdichtrubber dat ik moet vervangen.
Ik heb hem besteld en ontvangen MAAR weet niet hoe precies te bevestigen; ik heb enthousiast al voor de bestelling de oude eruit gehaald. En dus geen voorbeeld.
Je wurmt hem in een gleufje, maar hoe precies, daar gaat het mij om, dus welke kant komt in het gleufje?
Fotos van het rubber: vind je hier https://www.klusidee.nl/Forum/afdichtrubber-vervangen-zanussi-vaatwasser-t114846.html
ik zou erg blij zij met hulp ! dank !
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
marcel gazendam
Geplaatst op:
25-11-2018 17:37
marcel gazendam
Geplaatst op:
25-11-2018 17:37
Ha Bennie
veel dank voor je reactie.
Dit is niet helemaal de situatie zoals die in mijn deur zich voordoet.
Het rubber heeft twee uitsparingen op eenderde en tweederde lengte van 2 cm elk
Onderdeel 509A op jouw tekening is er niet, er is een sleuf over de hele breedte van de deur onderaan van 3 mm breed waar een rand van het rubber ingestoken moet worden , denk ik
het rubber heeft een ronde holle kant en een geribbelde vlakke kant van 1,5 mm dik,. Dat is de enige zijde die in de gleuf past lijkt me, maar hoe? er zijn twee opties:
1. met de uitsparingen als de deur helemaal open staat de uitsparingen naar de binnenzijde van de vaatwasser gericht
2. andersom, de uitsparingen komen dan naar de deur toe gericht uit
zou je hier uitkomst kunnen bieden?
dank voor het meedenken marcel
veel dank voor je reactie.
Dit is niet helemaal de situatie zoals die in mijn deur zich voordoet.
Het rubber heeft twee uitsparingen op eenderde en tweederde lengte van 2 cm elk
Onderdeel 509A op jouw tekening is er niet, er is een sleuf over de hele breedte van de deur onderaan van 3 mm breed waar een rand van het rubber ingestoken moet worden , denk ik
het rubber heeft een ronde holle kant en een geribbelde vlakke kant van 1,5 mm dik,. Dat is de enige zijde die in de gleuf past lijkt me, maar hoe? er zijn twee opties:
1. met de uitsparingen als de deur helemaal open staat de uitsparingen naar de binnenzijde van de vaatwasser gericht
2. andersom, de uitsparingen komen dan naar de deur toe gericht uit
zou je hier uitkomst kunnen bieden?
dank voor het meedenken marcel
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
25-11-2018 18:52
bennie
Geplaatst op:
25-11-2018 18:52
Ik heb die tekening met de productcode gevonden, en kom uit op model ZTD111, klopt dit?
Hij moet volgens die tekening met de geribbelde kant naar voren zitten
Hij moet volgens die tekening met de geribbelde kant naar voren zitten
Geplaatst door:
marcel gazendam
Geplaatst op:
26-11-2018 09:55
marcel gazendam
Geplaatst op:
26-11-2018 09:55
Goedemorgen
Het model klopt inderdaad!
Wat bedoel je met de geribbelde kant naar voren? welke richting precies? Als de deur helemaal open staat dus omlaag is, welke richting staat dan de geribbelde kant>?
heb je evt foto of tekening?
dank !
Het model klopt inderdaad!
Wat bedoel je met de geribbelde kant naar voren? welke richting precies? Als de deur helemaal open staat dus omlaag is, welke richting staat dan de geribbelde kant>?
heb je evt foto of tekening?
dank !
Geplaatst door:
marcel gazendam
Geplaatst op:
26-11-2018 16:54
marcel gazendam
Geplaatst op:
26-11-2018 16:54
Ik heb het nog even bekeken
Als ik het geribbelde deel naar de binnenzijde van de vaatwasser keer (als de deur wijd open staat) en dan de strip plaats, komt het holle, ronde deel in de gleuf te zitten.
De uitsparingen van het holle, ronde deel zitten dan als het ware in de gleuf
de geribbelde kant valt dan over de zijde van de gleuf die naar de vaatwasser gekeerd is, bij volledig open stand van de deur
klopt dat?
Als ik het geribbelde deel naar de binnenzijde van de vaatwasser keer (als de deur wijd open staat) en dan de strip plaats, komt het holle, ronde deel in de gleuf te zitten.
De uitsparingen van het holle, ronde deel zitten dan als het ware in de gleuf
de geribbelde kant valt dan over de zijde van de gleuf die naar de vaatwasser gekeerd is, bij volledig open stand van de deur
klopt dat?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
26-11-2018 17:54
bennie
Geplaatst op:
26-11-2018 17:54
Ik moet het doen met je tekening die ik je eerder getoond heb.
En als ik die bekijk staat de geribbelde kant naar beneden als de deur van de vaatwasser openstaat.
Wel raar dat onderdeel 509a er niet bij zit.
Dat betekend dat zanussi de tekening niet goed heeft.
Heb je dat onderdeel niet per ongeluk weggegooit met het oude rubber?
En als ik die bekijk staat de geribbelde kant naar beneden als de deur van de vaatwasser openstaat.
Wel raar dat onderdeel 509a er niet bij zit.
Dat betekend dat zanussi de tekening niet goed heeft.
Heb je dat onderdeel niet per ongeluk weggegooit met het oude rubber?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)