Pelgrim GVW555 F2, geen lekkage |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Richard
Geplaatst op:
20-11-2018 10:29
Richard
Geplaatst op:
20-11-2018 10:29
Hoi,
Ik heb een pelgrim GVW555RVS (volgens mij eigenlijk een Whirlpool?), die sinds gisteravond in storing valt, de eerste twee keer was dit een minuut na opstarten wasprogrogramma, nu is dat direct bij het sluiten van de deur.
De pieper piept ongeveer 1x per seconde en de led onder de start knop knippert 2x, pauzeert, en knippert weer 2x, etc. Ik had het idee dat de eerste twee keren een andere foutcode werd weergegeven maar ik weet dit niet zeker.
Met wat speurwerk heb ik dit kunnen herleiden naar F2, lekkage gedetecteerd. Ik heb de voorplaat verwijderd, maar de bodemplaat is kurkdroog.
Ik vermoed nu de vlotter of vlotter schakelaar, er lijkt wel wat kalkaanslag onder de vlotter te zitten, en ik krijg geen beweging in de vlotter.
Is er een manier om deze door te meten?
Of heeft iemand nog andere tips/suggesties?
Ik heb een pelgrim GVW555RVS (volgens mij eigenlijk een Whirlpool?), die sinds gisteravond in storing valt, de eerste twee keer was dit een minuut na opstarten wasprogrogramma, nu is dat direct bij het sluiten van de deur.
De pieper piept ongeveer 1x per seconde en de led onder de start knop knippert 2x, pauzeert, en knippert weer 2x, etc. Ik had het idee dat de eerste twee keren een andere foutcode werd weergegeven maar ik weet dit niet zeker.
Met wat speurwerk heb ik dit kunnen herleiden naar F2, lekkage gedetecteerd. Ik heb de voorplaat verwijderd, maar de bodemplaat is kurkdroog.
Ik vermoed nu de vlotter of vlotter schakelaar, er lijkt wel wat kalkaanslag onder de vlotter te zitten, en ik krijg geen beweging in de vlotter.
Is er een manier om deze door te meten?
Of heeft iemand nog andere tips/suggesties?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Richard
Geplaatst op:
20-11-2018 10:34
Richard
Geplaatst op:
20-11-2018 10:34
Een kleine toevoeging:
Zodra de vaatwasser in storing valt begint deze direct het water weg te pompen bij het filter.
Het pompen gaat gewoon goed, ik had al geprobeerd hier een liter kokend water met soda in te gooien, maar zodra ik de deur sluit dan heeft de machine dit in een aantal seconden weggepompt.
Zodra de vaatwasser in storing valt begint deze direct het water weg te pompen bij het filter.
Het pompen gaat gewoon goed, ik had al geprobeerd hier een liter kokend water met soda in te gooien, maar zodra ik de deur sluit dan heeft de machine dit in een aantal seconden weggepompt.
Geplaatst door:
Richard
Geplaatst op:
20-11-2018 14:08
Richard
Geplaatst op:
20-11-2018 14:08
Het eerste probleem is opgelost, de connector lag los aan de kant van de vlotter, deze zal ik perongeluk zelf wel lostgemaakt hebben.
Ondertussen komt de vaatwasser iets verder, en hij stopt nu na het reinigen en voor de naspoelbeurt met code F9. Ook moet ik zeggen dat ik de vaat er op dit moment nog niet echt schoon uit vond zien, ondanks dat het vaatwastablet wel weg was en er her en der nog schuim op de vaat zat.
Ondertussen komt de vaatwasser iets verder, en hij stopt nu na het reinigen en voor de naspoelbeurt met code F9. Ook moet ik zeggen dat ik de vaat er op dit moment nog niet echt schoon uit vond zien, ondanks dat het vaatwastablet wel weg was en er her en der nog schuim op de vaat zat.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
20-11-2018 20:59
Gewijzigd op:
20-11-2018 21:48
bennie
Geplaatst op:
20-11-2018 20:59
Gewijzigd op:
20-11-2018 21:48
F9 kan 2 dingen zijn.
Of het waterslot staat open en/of is geblokkeerd.
Want er stroomt langzaam water in de vaatwasser.
Althans dat zegt de flowmeter, want die stuurt pulsjes wanneer dat niet moet.
Of de triac op de printplaat is kortgesloten en staat dus constant aan.
Of het waterslot staat open en/of is geblokkeerd.
Want er stroomt langzaam water in de vaatwasser.
Althans dat zegt de flowmeter, want die stuurt pulsjes wanneer dat niet moet.
Of de triac op de printplaat is kortgesloten en staat dus constant aan.
Geplaatst door:
Richard
Geplaatst op:
28-11-2018 19:45
Richard
Geplaatst op:
28-11-2018 19:45
De vaatwasser leek het weer te doen, heeft twee keer goed gedraaid, maar vandaag weer F9 na ongeveer een half uur (vaatwasmiddel is al gedoseerd en het water is heet).
Het vreemde is dat die wel consequent door het eerste deel van het programma heenkomt (voorspoelen?) en soms gedurende het reinigen met het vaatwasmiddel in storing valt en soms niet.
Het lijkt mij dus niet dat de TRIAC defect is anders zou het water continu moeten lopen lijkt mij? Ook hoor of zie ik geen water lopen als ik de deur open of de vaatwasser uit staat.
Ondanks dat ik geen water zie of hoor lopen (ook met 2-3 dagen stil staan, heeft er zich geen water verzameld in de vaatwasser), toch maar beginnnen met de speurtocht bij de inlaatklop?
Het vreemde is dat die wel consequent door het eerste deel van het programma heenkomt (voorspoelen?) en soms gedurende het reinigen met het vaatwasmiddel in storing valt en soms niet.
Het lijkt mij dus niet dat de TRIAC defect is anders zou het water continu moeten lopen lijkt mij? Ook hoor of zie ik geen water lopen als ik de deur open of de vaatwasser uit staat.
Ondanks dat ik geen water zie of hoor lopen (ook met 2-3 dagen stil staan, heeft er zich geen water verzameld in de vaatwasser), toch maar beginnnen met de speurtocht bij de inlaatklop?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
28-11-2018 21:26
bennie
Geplaatst op:
28-11-2018 21:26
Geplaatst door:
j
Geplaatst op:
20-12-2020 19:01
j
Geplaatst op:
20-12-2020 19:01
Hi Richard
I have the exact same initial problem as you (F2) on my GVW555RVS.
How did you eventually resolve the issue?
And, when you say "connector lag los aan de kant van de vlotter" can you please detail what exactly you did? Maybe it'll help me too. Currently, the back of the dishwasher is not accessible.
I have the exact same initial problem as you (F2) on my GVW555RVS.
How did you eventually resolve the issue?
And, when you say "connector lag los aan de kant van de vlotter" can you please detail what exactly you did? Maybe it'll help me too. Currently, the back of the dishwasher is not accessible.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
23-12-2020 16:44
Gewijzigd op:
bennie
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
Hi J.
What happens if you want to start your dishwasher program?
What happens if you want to start your dishwasher program?
Geplaatst door:
j
Geplaatst op:
26-12-2020 18:46
j
Geplaatst op:
26-12-2020 18:46
Hi Bennie,
When I close the door of the dishwasher, the water extraction is triggered: if I fill it manually with a bucket of water, it will empty it.
After the water extraction, it will make an engine sound for exactly 30 seconds. After that, it will beep: one beep per second, and two light signals in a row, from the light of the Start button.
It will not pump water inside, despite the tap being open.
When I subsequently open and close the door, it will immediately beep and do nothing else.
If I reset it (2sec long press on start button, off/on, go through cycles 0/3h/6h/9h and a cycle over the 5 programs), and restart it, it will again start the behvior from the beginning: water extraction, 30 sec of engine noise, then beep and light flashing twice in a row.
When I close the door of the dishwasher, the water extraction is triggered: if I fill it manually with a bucket of water, it will empty it.
After the water extraction, it will make an engine sound for exactly 30 seconds. After that, it will beep: one beep per second, and two light signals in a row, from the light of the Start button.
It will not pump water inside, despite the tap being open.
When I subsequently open and close the door, it will immediately beep and do nothing else.
If I reset it (2sec long press on start button, off/on, go through cycles 0/3h/6h/9h and a cycle over the 5 programs), and restart it, it will again start the behvior from the beginning: water extraction, 30 sec of engine noise, then beep and light flashing twice in a row.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
27-12-2020 12:15
bennie
Geplaatst op:
27-12-2020 12:15
I think you have a leak in the container under the dishwasher.
This contains the pumps, heating and other electronics.
Take off the plinth at the bottom of the front and look as if there is water underneath.
Here you have a video to give you an idea.
https://www.youtube.com/watch?v=1JYmV0bJt-g&t=68s
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)