Whirlpool adg 120 wordt niet warm |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Daniël
Geplaatst op:
25-11-2018 15:57
Daniël
Geplaatst op:
25-11-2018 15:57
De vaatwasser heeft gewoon de gehele cyclus afgemaakt.
Bij het openen na afloop cyclus ook geen foutcodes.
Helaas geen stoom of warm water.
In het cilindrische gat onder de filter in de vaatwasser stond nog wel wat water maar dit is misschien normaal. Onder in de machine zat ook nog wat sop , misschien ook omdat hij niet warm wordt.
Wat kan ik nu het beste down , Whirlpool bellen , een monteur opzoeken in de buurt , zelf wat onderdelen vervangen ?
Bij het openen na afloop cyclus ook geen foutcodes.
Helaas geen stoom of warm water.
In het cilindrische gat onder de filter in de vaatwasser stond nog wel wat water maar dit is misschien normaal. Onder in de machine zat ook nog wat sop , misschien ook omdat hij niet warm wordt.
Wat kan ik nu het beste down , Whirlpool bellen , een monteur opzoeken in de buurt , zelf wat onderdelen vervangen ?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
25-11-2018 18:34
bennie
Geplaatst op:
25-11-2018 18:34
het verwarmingselement is okay en de temperatuurvoeler ook. de printplaat vertoont ook geen brandsporen.
of het relais schakelt gewoon niet goed of je hebt een simpele draadbreuk die met het doormeten wel tegen elkaar kwam, maar met gesloten deur net geen contact maakt.
of het relais schakelt gewoon niet goed of je hebt een simpele draadbreuk die met het doormeten wel tegen elkaar kwam, maar met gesloten deur net geen contact maakt.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
25-11-2018 19:40
bennie
Geplaatst op:
25-11-2018 19:40
Je zou dit test programma een keer kunnen doorlopen.
Ik las ergens dat als de verwarming uit is terwijl er geen foutcode word gemeld, dat deze is uitgeschakeld totdat het service test cycle is uitgevoerd.
Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar misschien helpt het.
want alles lijkt okay, misschien is de eprom(de harde schijf van de vaatwasser) van het padje.
Ik las ergens dat als de verwarming uit is terwijl er geen foutcode word gemeld, dat deze is uitgeschakeld totdat het service test cycle is uitgevoerd.
Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar misschien helpt het.
want alles lijkt okay, misschien is de eprom(de harde schijf van de vaatwasser) van het padje.
Geplaatst door:
Daniël
Geplaatst op:
26-11-2018 23:42
Daniël
Geplaatst op:
26-11-2018 23:42
Na de testcyclus een paar keer gedraaid te hebben en geen foutcode te hebben afgelopen nacht weer een keer een 70C cyclus gedraaid en warempel lijkt het erop dat hij weer met warm water gewassen heeft. Lijkt erop dat dit de oplossing was, ik ben benieuwd of hij het blijft down . Super bedankt voor alle tips.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
27-11-2018 20:36
bennie
Geplaatst op:
27-11-2018 20:36
Dat zou geweldig zijn, Probeer de vaatwasser eens als je er bij bent.
En trek na een half uurtje de deur eens open, dan merk je wel of het water warm is of niet.
En trek na een half uurtje de deur eens open, dan merk je wel of het water warm is of niet.
Geplaatst door:
Daniël
Geplaatst op:
29-11-2018 03:02
Daniël
Geplaatst op:
29-11-2018 03:02
Vanavond de vaatwasser nog een keer op 70C laten draaien en halverwege de deur geopend. Water was warm dus hij doet het weer.
Enkel nu weer een nieuw of mogelijk al wel oud probleem.
Lekkage.
Omdat de keuken plint aan de onderzijde nog weg is nu duidelijk zichtbaar. Overigens lekte hij de vorige cyclus niet, nu dus wel, een plasje water aan de linkerzijde van de vaatwasser. Ik kwam er helaas pas te laat achter dus kon niet goed zien waar het precies vandaan kwam. Overigens heeft hij al vaker gelekt te zien aan de kalkaanslag aan de linker onderzijde van de vaatwasser. Ik kan me ook nog herinneren dat vlak nadat we hem aangeschaft hadden de monteur nog eens langs is geweest omdat we toen hetzelfde probleem al hadden, wat de oplossing toen was weet ik niet meer.
Als deze er al was want voor hetzelfde geld gaat dit al jaren zo en hebben we het door de goed afsluitende keukenplint nooit gezien.
Enkel nu weer een nieuw of mogelijk al wel oud probleem.
Lekkage.
Omdat de keuken plint aan de onderzijde nog weg is nu duidelijk zichtbaar. Overigens lekte hij de vorige cyclus niet, nu dus wel, een plasje water aan de linkerzijde van de vaatwasser. Ik kwam er helaas pas te laat achter dus kon niet goed zien waar het precies vandaan kwam. Overigens heeft hij al vaker gelekt te zien aan de kalkaanslag aan de linker onderzijde van de vaatwasser. Ik kan me ook nog herinneren dat vlak nadat we hem aangeschaft hadden de monteur nog eens langs is geweest omdat we toen hetzelfde probleem al hadden, wat de oplossing toen was weet ik niet meer.
Als deze er al was want voor hetzelfde geld gaat dit al jaren zo en hebben we het door de goed afsluitende keukenplint nooit gezien.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
30-11-2018 21:43
bennie
Geplaatst op:
30-11-2018 21:43
Misschien overal waar rubbers tussen zitten de schroefjes even aandraaien, Niet te strak want dan draai je ze door.
en de slangkoppelingen een keer na lopen.
Maar van de verwarming hebben we gewonnen.
Een lekkage is meestal nog wel te verhelpen.
en de slangkoppelingen een keer na lopen.
Maar van de verwarming hebben we gewonnen.
Een lekkage is meestal nog wel te verhelpen.
Geplaatst door:
Daniël
Geplaatst op:
19-02-2019 11:41
Daniël
Geplaatst op:
19-02-2019 11:41
Uiteindelijk werd helaas het water toch niet meer warm en is er een monteur langs geweest om te onderzoeken wat het is.
Na onderzoek blijkt dat het in de printplaat moet zitten, we hebben dus maar een andere nieuwe vaatwasser aangeschaft.
Wat kan ik met de oude vaatwasser doen, is hier nog interesse voor?
Met vriendelijke groet,
Daniël
Na onderzoek blijkt dat het in de printplaat moet zitten, we hebben dus maar een andere nieuwe vaatwasser aangeschaft.
Wat kan ik met de oude vaatwasser doen, is hier nog interesse voor?
Met vriendelijke groet,
Daniël
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
20-02-2019 20:40
Gewijzigd op:
20-02-2019 20:41
bennie
Geplaatst op:
20-02-2019 20:40
Gewijzigd op:
20-02-2019 20:41
je kan hem altijd voor onderdelen verkopen op marktplaats.
Geplaatst door:
Daniël
Geplaatst op:
21-02-2019 10:24
Daniël
Geplaatst op:
21-02-2019 10:24
Hallo Bennie,
Dan zet ik hem op marktplaats , alle beetjes helpen.
Met vriendelijke groet,
Daniël
Dan zet ik hem op marktplaats , alle beetjes helpen.
Met vriendelijke groet,
Daniël
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)