Whirlpool adg 120 wordt niet warm |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Daniël
Geplaatst op:
21-11-2018 00:40
Daniël
Geplaatst op:
21-11-2018 00:40
Ik heb de stekker (geel) doorgemeten, bij een temperatuur van rond de 21 graden was de weerstand 53 KiloOhm.
Ik heb vervolgens even met een Fohn warme lucht de vaatwasser ingeblazen, de weerstand loopt dan geleidelijk terug. bij 44 KiloOhm ben ik gestopt.
Ik heb vervolgens even met een Fohn warme lucht de vaatwasser ingeblazen, de weerstand loopt dan geleidelijk terug. bij 44 KiloOhm ben ik gestopt.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Daniël
Geplaatst op:
21-11-2018 19:15
Daniël
Geplaatst op:
21-11-2018 19:15
Is er nog een volgende stap / punten om door te meten of is het een verloren zaak en moet ik op zoek naar een andere vaatwasser ?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
21-11-2018 20:17
bennie
Geplaatst op:
21-11-2018 20:17
Die NTC is ook okay.Ik ben nog aan het uitzoeken wat nog meer de oorzaak kan zijn.
Als je kan solderen zou je 2 relais kunnen omwisselen en kijken of de storing verandert.
Je zou misschien het spoeltje eens door kunnen meten van het relais,maar ik weet nog niet welke weerstand die moet hebben.
Als je kan solderen zou je 2 relais kunnen omwisselen en kijken of de storing verandert.
Je zou misschien het spoeltje eens door kunnen meten van het relais,maar ik weet nog niet welke weerstand die moet hebben.
Geplaatst door:
Daniël
Geplaatst op:
21-11-2018 22:51
Daniël
Geplaatst op:
21-11-2018 22:51
Hallo Benny,
Hartstikke bedankt voor je inzet dusver.
Zou je aan kunnen geven waar deze twee relais zitten die ik om zou moeten wisselen. Ik soldeer niet vaak maar kan eens Googlen hoe ik dat op een printplaat het beste kan doen.
En welk spoeltje zou ik door moeten meten?
Groeten Daniël
Hartstikke bedankt voor je inzet dusver.
Zou je aan kunnen geven waar deze twee relais zitten die ik om zou moeten wisselen. Ik soldeer niet vaak maar kan eens Googlen hoe ik dat op een printplaat het beste kan doen.
En welk spoeltje zou ik door moeten meten?
Groeten Daniël
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
22-11-2018 21:44
bennie
Geplaatst op:
22-11-2018 21:44
Ik heb op de foto relais 1 en 2 omrand.
Relais 1 is van de verwarming.
De oranje cirkels zijn de contacten van het spoeltje.
De blauwe van de 230 volt.
Tussen de oranje van een relais moet je 400 Ohm meten.
Het mooiste is als je niet rechtstreeks op het contact meet maar 1 soldering verder op hetzelfde printspoor.
Dan weet je meteen of de soldering contact maakt met de printplaat.
Met dit filmpje word je wel het een en ander duidelijk over solderen.
Relais 1 is van de verwarming.
De oranje cirkels zijn de contacten van het spoeltje.
De blauwe van de 230 volt.
Tussen de oranje van een relais moet je 400 Ohm meten.
Het mooiste is als je niet rechtstreeks op het contact meet maar 1 soldering verder op hetzelfde printspoor.
Dan weet je meteen of de soldering contact maakt met de printplaat.
Met dit filmpje word je wel het een en ander duidelijk over solderen.
Geplaatst door:
Daniël
Geplaatst op:
22-11-2018 23:36
Daniël
Geplaatst op:
22-11-2018 23:36
Ik heb zojuist de relais doorgemeten, deze geven allebei 380 Ohm . Bij allebei de relais heb ik bij één van de twee meet punten een soldering verder gepakt op hetzelfde printspoor.
Ik ga me even in het solderen verdiepen , ik begrijp dat ik de relais moet desolderen en dan om moet wisselen om uit te sluiten dat het in één van de relais zit dat de vaatwasser niet warm wordt.
Als dit het niet is wat zou het dan nog kunnen zijn ?
Vriendelijke groet
Daniël
Ik ga me even in het solderen verdiepen , ik begrijp dat ik de relais moet desolderen en dan om moet wisselen om uit te sluiten dat het in één van de relais zit dat de vaatwasser niet warm wordt.
Als dit het niet is wat zou het dan nog kunnen zijn ?
Vriendelijke groet
Daniël
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
24-11-2018 13:07
bennie
Geplaatst op:
24-11-2018 13:07
Klopt, maar desolderen moet je wel kunnen.
Wat ook een mogelijkheid is, om 12 volt gelijkspanning op het spoeltje te zetten met een transformator.
En op het zelfde moment meten of de 2 contacten voor 230 volt verbinding hebben.
Misschien een klusje voor 2 man of je moet de juiste gereedschappen hebben.
Ik vind het alleen zo vreemd dat de vaatwasser geen foutcode geeft.
Het kan ook zijn dat de waterhoogtemeting niet klopt, maar dan had hij ook een foutcode moeten geven.
Wat ook een mogelijkheid is, om 12 volt gelijkspanning op het spoeltje te zetten met een transformator.
En op het zelfde moment meten of de 2 contacten voor 230 volt verbinding hebben.
Misschien een klusje voor 2 man of je moet de juiste gereedschappen hebben.
Ik vind het alleen zo vreemd dat de vaatwasser geen foutcode geeft.
Het kan ook zijn dat de waterhoogtemeting niet klopt, maar dan had hij ook een foutcode moeten geven.
Geplaatst door:
Daniël
Geplaatst op:
25-11-2018 12:23
Daniël
Geplaatst op:
25-11-2018 12:23
Hallo Bennie,
Ik heb het desolderen maar laten zitten, ik ben een leek op dat gebied dus de kans dat ik wat kapot maak is me te groot.
Ik heb zojuist de vaatwasser weer gebruikgereed gemaakt en ben nu een cyclus aan het draaien. Vooralsnog draait hij nog, en nog geen foutcode gehad , als hij klaar is zal ik checken of hij nog steeds met koud water gewassen heeft.
Is er overigens nog een andere manier om achter een foutcode te komen of geeft hij deze enkel aan als hij de was cyclus onderbreekt vanwege een storing?
Ik heb het desolderen maar laten zitten, ik ben een leek op dat gebied dus de kans dat ik wat kapot maak is me te groot.
Ik heb zojuist de vaatwasser weer gebruikgereed gemaakt en ben nu een cyclus aan het draaien. Vooralsnog draait hij nog, en nog geen foutcode gehad , als hij klaar is zal ik checken of hij nog steeds met koud water gewassen heeft.
Is er overigens nog een andere manier om achter een foutcode te komen of geeft hij deze enkel aan als hij de was cyclus onderbreekt vanwege een storing?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
25-11-2018 13:35
bennie
Geplaatst op:
25-11-2018 13:35
Meestal geeft hij tijdens de cyclus wel de foutcode aan dmv een code op het display of knipperende lampjes.
Als je halverwege de deur open doet moet er stoom uit komen. of in ieder geval warm water onderin liggen.
Als je halverwege de deur open doet moet er stoom uit komen. of in ieder geval warm water onderin liggen.
Geplaatst door:
Daniël
Geplaatst op:
25-11-2018 13:54
Daniël
Geplaatst op:
25-11-2018 13:54
Eerst het kortste programma gedaan, koud spoelen. Dit zonder foutcode
Nu het 70C programma aan het draaien, tussendoor de deur open getrokken , helaas enkel koud water en geen stoom.
Ik heb hem het programma weer laten vervolgen en tot dusver draait hij nog en heb ik nog geen foutcode.
Nu het 70C programma aan het draaien, tussendoor de deur open getrokken , helaas enkel koud water en geen stoom.
Ik heb hem het programma weer laten vervolgen en tot dusver draait hij nog en heb ik nog geen foutcode.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)