Ikea Rengora piept 3 keer |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Peter
Geplaatst op:
11-11-2018 11:24
Peter
Geplaatst op:
11-11-2018 11:24
Dag allen,
Hopelijk kunnen jullie me helpen. Korte uitleg:
Wasprogramma draaide. Ik heb het programma na 5 minuten onderbroken om bestek bij te plaatsen. Vervolgens heb ik waarschijnlijk de deur niet goed dichtgeklikt, waardoor er een laag water op de bodem is blijven staan (het programma heeft niet doorgedraaid).
De volgende dag bemerkte ik dat, zonder dat ik doorhad dat het programma niet afgerond was. Ik ben er toen vanuit gegaan dat het water niet wegkon. IK heb daarop een dop op de bodem opengedraaid, waardoor het water is weggelopen naar vermoedelijk de bodemplaat.
De wasmachine blijft nu een afpompgeluid maken en piept telkens 3 keer kort achter elkaar. IK kan hem niet resetten. Als ik een emmertjer water in de machine gooi wordt dat uiteindelijk wel gewoon afgepompt.
Iemand die me op weg kan helpen?
Alvast heel erg bedankt!
Hopelijk kunnen jullie me helpen. Korte uitleg:
Wasprogramma draaide. Ik heb het programma na 5 minuten onderbroken om bestek bij te plaatsen. Vervolgens heb ik waarschijnlijk de deur niet goed dichtgeklikt, waardoor er een laag water op de bodem is blijven staan (het programma heeft niet doorgedraaid).
De volgende dag bemerkte ik dat, zonder dat ik doorhad dat het programma niet afgerond was. Ik ben er toen vanuit gegaan dat het water niet wegkon. IK heb daarop een dop op de bodem opengedraaid, waardoor het water is weggelopen naar vermoedelijk de bodemplaat.
De wasmachine blijft nu een afpompgeluid maken en piept telkens 3 keer kort achter elkaar. IK kan hem niet resetten. Als ik een emmertjer water in de machine gooi wordt dat uiteindelijk wel gewoon afgepompt.
Iemand die me op weg kan helpen?
Alvast heel erg bedankt!
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
11-11-2018 14:29
bennie
Geplaatst op:
11-11-2018 14:29
Als het in de bak onder de vaatwasser terecht is gekomen dan denkt de vlotter/sensor dat je lekkage hebt.
Dan blijft hij alle water wegpompen wat hij binnenkrijgt.
Haal de zijkanten er eens af en maak het droog in de onderbak.
Dan blijft hij alle water wegpompen wat hij binnenkrijgt.
Haal de zijkanten er eens af en maak het droog in de onderbak.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)