Vaatwasser Whirlpool verwarmt niet |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Michiel
Geplaatst op:
03-11-2018 20:17
Michiel
Geplaatst op:
03-11-2018 20:17
Ok, bedankt!
hoe kan ik die checken? met een multimeter? en dan voor de weerstand?
gr,
Michiel
hoe kan ik die checken? met een multimeter? en dan voor de weerstand?
gr,
Michiel
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
03-11-2018 20:28
bennie
Geplaatst op:
03-11-2018 20:28
Het is vooral visueel checken, je mag ook een scherpe foto sturen van de contacten.
Je zou ze kunnen doorpiepen met een contact op hetzelfde spoor, maar als er een slechte soldering zit kan je hem met de meetpennen net genoeg aandrukken zodat hij wel contact maakt.
en dan weet je nog niets.
Het beste is gewoon alle relais contacten een keer opnieuw solderen.
Je zou ze kunnen doorpiepen met een contact op hetzelfde spoor, maar als er een slechte soldering zit kan je hem met de meetpennen net genoeg aandrukken zodat hij wel contact maakt.
en dan weet je nog niets.
Het beste is gewoon alle relais contacten een keer opnieuw solderen.
Geplaatst door:
Michiel
Geplaatst op:
04-11-2018 20:55
Michiel
Geplaatst op:
04-11-2018 20:55
Heb de contacten opnieuw gesoldeerd (naar mijn beste kunnen), maar probleem blijft bestaan.
Ik ga nog ff de kabels naar het verwarmingselement doormeten, kijken of die goed zijn.
Ik ga nog ff de kabels naar het verwarmingselement doormeten, kijken of die goed zijn.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
04-11-2018 21:30
bennie
Geplaatst op:
04-11-2018 21:30
Het zou kunnen dat het een draadbreuk is.
Loopt hij voor de rest het hele programma door?
Wat waren de weerstanden die je gemeten hebt van het element en de temperatuursensor?
Loopt hij voor de rest het hele programma door?
Wat waren de weerstanden die je gemeten hebt van het element en de temperatuursensor?
Geplaatst door:
Michiel
Geplaatst op:
04-11-2018 21:48
Michiel
Geplaatst op:
04-11-2018 21:48
Hij loopt inderdaad het hele programma gewoon af.
vandaag ook nog even de draad van de temperatuur sensor gemeten, die was ok. Morgen probeer ik de draden naar het element (vandaag geen tijd meer gehad).
De weerstand op het element was zo rond de 25 Ohm (zou tussen de 15 en 30 moeten zitten). De weerstand van de sensor zo rond de 40k Ohm, vergelijkbaar met een nieuwe sensor (had ik al besteld, omdat ik eerst dacht dat het de sensor was, en met te lage weerstand op de multimeter ging meten)
vandaag ook nog even de draad van de temperatuur sensor gemeten, die was ok. Morgen probeer ik de draden naar het element (vandaag geen tijd meer gehad).
De weerstand op het element was zo rond de 25 Ohm (zou tussen de 15 en 30 moeten zitten). De weerstand van de sensor zo rond de 40k Ohm, vergelijkbaar met een nieuwe sensor (had ik al besteld, omdat ik eerst dacht dat het de sensor was, en met te lage weerstand op de multimeter ging meten)
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
04-11-2018 22:05
bennie
Geplaatst op:
04-11-2018 22:05
25 ohm is een hele mooie weerstand, dat komt overeen met ongeveer 2100 watt als je er een berekening op los laat.
En als beide sensoren dezelfde weerstand hebben kan dat ook niet missen.
Dan is het of de bedrading of toch ergens op de printplaat.
En als beide sensoren dezelfde weerstand hebben kan dat ook niet missen.
Dan is het of de bedrading of toch ergens op de printplaat.
Geplaatst door:
Michiel
Geplaatst op:
10-11-2018 17:43
Michiel
Geplaatst op:
10-11-2018 17:43
de draden naar het verwarmingselement doorgemeten, die doen het ook. vervolgens alle soldeerpunten nog eens nagelopen. sommige smelten direct, andere vrijwel niet... zouden die dan losgebrand zijn?
tussendoor heeft de waterkraan het ook nog begeven, misschien iets met de terugslagklep. gelukkig was dat zo opgelost.
tussendoor heeft de waterkraan het ook nog begeven, misschien iets met de terugslagklep. gelukkig was dat zo opgelost.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
10-11-2018 22:09
bennie
Geplaatst op:
10-11-2018 22:09
Je hebt er een paar lastige contacten er tussen zitten met coating/lak over de contacten.
anders alle contacten een keer doorpiepen met het volgende contact op hetzelfde printspoor
anders alle contacten een keer doorpiepen met het volgende contact op hetzelfde printspoor
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)