Aan/uit knop reageert niet |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Brummer
Geplaatst op:
30-10-2018 10:07
Gewijzigd op:
30-10-2018 10:08
Brummer
Geplaatst op:
30-10-2018 10:07
Gewijzigd op:
30-10-2018 10:08
Regelmatig reageert de aan/uit knop van onze AEG vaatwasser niet. De programmalampjes branden dan ook niet. Dit kan soms enkele dagen duren en dan doet hij het ineens weer en gaat het weken weer goed.
De lamp in de vaatwasser doet het wel, dus hij krijgt wel stroom.
Het is een AEG F85060VI met PNC 91123503601
De lamp in de vaatwasser doet het wel, dus hij krijgt wel stroom.
Het is een AEG F85060VI met PNC 91123503601
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
30-10-2018 21:09
bennie
Geplaatst op:
30-10-2018 21:09
Als tijdens de storing de 230 volt nog wel bij de printplaat aankomt is het geen draadbreuk.
dan zit het probleem in de omvormer van het besturingssysteem.
Dit is een chipje met 7 pootjes(meestal een LNK.....)
In dit chipje zit een thermische beveiliging die soms de kuren kan hebben en is alleen te verhelpen door dit chipje te vervangen.
Hiervoor moet je wel soldeerervaring hebben.
LNK vervangen
dan zit het probleem in de omvormer van het besturingssysteem.
Dit is een chipje met 7 pootjes(meestal een LNK.....)
In dit chipje zit een thermische beveiliging die soms de kuren kan hebben en is alleen te verhelpen door dit chipje te vervangen.
Hiervoor moet je wel soldeerervaring hebben.
LNK vervangen
Geplaatst door:
Brummer
Geplaatst op:
31-10-2018 11:27
Brummer
Geplaatst op:
31-10-2018 11:27
Dag Bennie,
Dank je wel voor de reactie. Gisteren heb ik de voorplaat van de machine verwijderd en zag toen zoveel draadjes en dacht, daar heb ik geen verstand van en heb de boel weer dichtgemaakt en toen deed hij het ineens weer.
Kan het dan toch nog zijn dat je oplossing nog steeds het probleem gaat verhelpen?
Eigenlijk is mijn vraag, door dat één van die pootjes waarschijnlijk niet meer goed is, kan het zo maar zijn dat hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet?
Dank je wel voor de reactie. Gisteren heb ik de voorplaat van de machine verwijderd en zag toen zoveel draadjes en dacht, daar heb ik geen verstand van en heb de boel weer dichtgemaakt en toen deed hij het ineens weer.
Kan het dan toch nog zijn dat je oplossing nog steeds het probleem gaat verhelpen?
Eigenlijk is mijn vraag, door dat één van die pootjes waarschijnlijk niet meer goed is, kan het zo maar zijn dat hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
31-10-2018 19:46
Gewijzigd op:
31-10-2018 19:47
bennie
Geplaatst op:
31-10-2018 19:46
Gewijzigd op:
31-10-2018 19:47
Ik denk niet dat het probleem dan op de printplaat zit.
Ik denk eerder dat het een slechte stekkerverbinding is.
Haal het nog maar eens los en druk alle stekkertjes maar eens aan, en controleer of er geen verbrande of gesmolten stekkertjes zitten. ook bij de aan/uit knop.
Maak eerst even fotos van hoe het aangesloten is voor het geval dat er stekkers losschieten
Haal wel de stekker uit het stopcontact als je hier mee bezig gaat.
Ik denk eerder dat het een slechte stekkerverbinding is.
Haal het nog maar eens los en druk alle stekkertjes maar eens aan, en controleer of er geen verbrande of gesmolten stekkertjes zitten. ook bij de aan/uit knop.
Maak eerst even fotos van hoe het aangesloten is voor het geval dat er stekkers losschieten
Haal wel de stekker uit het stopcontact als je hier mee bezig gaat.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)