Zanussi piept 1x en water blijf staan |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Sander
Geplaatst op:
24-10-2018 13:49
Sander
Geplaatst op:
24-10-2018 13:49
Hallo, ik heb een probleem met de volgende vaatwasser: Zanussi ZDT12011FA. Wat er gebeurd is als volgt: Ik start een programma, en de vaatwasser pakt water, je ziet het ook lopen in het labyrinth. Maar na 1 minuut slaat hij op storing, en piept 1 keer (continue) en het programma stopt. Als ik de deur open blijft er onderin water staan. Wanneer ik het apparaat
uit en weer aan zet, gaat hij weer verder, maar doet hij precies hetzelfde: water pakken, 1 minuut later gaat hij weer op storing, 1 keer piepen (continue) en dan stopt hij. Als ik de deur open is het water nu 2 keer zo hoog. Als ik hetzelfde nog een keer doe, wordt het water te hoog en gooit hij het via de overloopbuisjes op de bodemplaat van de vaatwasser waarna de vlotter omhoog komt (vaatwasser gaat 3 keer pieper) en de pomp aanslaat om de boel af te voeren. Al het water
wat dan nog in de vaatwasser staat wordt dan meteen afgepompt. Ik kan dan de bodemplaat droog maken, vlotter zakt weer en de pompt houdt op met water afvoeren en de 3 piepjes zijn weg. Als ik dan weer een programma start, begint alles weer opnieuw. Het labyrinth is helemaal schoon, de filter in de wateraanvoer is schoon/ zo goed als schoon. Er zitten geen etensresten onderin de vaatwasser. De afvoer is schoon, en de pomp doet het (want als de vlotter omhoog komt pompt hij alles weg). Het lijkt net of de vaatwasser geen besef heeft van de hoogte van het water tijdens een programma of dat het mechanisme tijdens het
programma om de afvoerpomp te activeren het niet doet. Of misschien dat ik er helemaal naast zit?
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!
Gr,
Sander
uit en weer aan zet, gaat hij weer verder, maar doet hij precies hetzelfde: water pakken, 1 minuut later gaat hij weer op storing, 1 keer piepen (continue) en dan stopt hij. Als ik de deur open is het water nu 2 keer zo hoog. Als ik hetzelfde nog een keer doe, wordt het water te hoog en gooit hij het via de overloopbuisjes op de bodemplaat van de vaatwasser waarna de vlotter omhoog komt (vaatwasser gaat 3 keer pieper) en de pomp aanslaat om de boel af te voeren. Al het water
wat dan nog in de vaatwasser staat wordt dan meteen afgepompt. Ik kan dan de bodemplaat droog maken, vlotter zakt weer en de pompt houdt op met water afvoeren en de 3 piepjes zijn weg. Als ik dan weer een programma start, begint alles weer opnieuw. Het labyrinth is helemaal schoon, de filter in de wateraanvoer is schoon/ zo goed als schoon. Er zitten geen etensresten onderin de vaatwasser. De afvoer is schoon, en de pomp doet het (want als de vlotter omhoog komt pompt hij alles weg). Het lijkt net of de vaatwasser geen besef heeft van de hoogte van het water tijdens een programma of dat het mechanisme tijdens het
programma om de afvoerpomp te activeren het niet doet. Of misschien dat ik er helemaal naast zit?
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!
Gr,
Sander
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
24-10-2018 20:54
bennie
Geplaatst op:
24-10-2018 20:54
1 piepje staat voor E10 en houdt in dat hij geen of weinig watertoevoer heeft.
Aangezien het bij jou precies het tegenovergestelde is denk ik dat de flowmeter defect is.
Mag ik het pnc nummer uit de deurrand?
Aangezien het bij jou precies het tegenovergestelde is denk ik dat de flowmeter defect is.
Mag ik het pnc nummer uit de deurrand?
Geplaatst door:
Sander
Geplaatst op:
24-10-2018 23:12
Sander
Geplaatst op:
24-10-2018 23:12
Beste Bennie,
Bedankt voor je snelle reactie. Net even gekeken. Het pnc nummer is 911 539 103 03.
Als het de flowmeter zou zijn. Waar zou deze dan moeten zitten en is deze makkelijk te vervangen?
Gr.
Sander
Bedankt voor je snelle reactie. Net even gekeken. Het pnc nummer is 911 539 103 03.
Als het de flowmeter zou zijn. Waar zou deze dan moeten zitten en is deze makkelijk te vervangen?
Gr.
Sander
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
25-10-2018 16:30
bennie
Geplaatst op:
25-10-2018 16:30
Een flowmeter zit niet in je vaatwasser( ik kan hem niet ontdekken op de tekening)
Maar wel een druksensor.
Deze de hoeveelheid water in de gaten die in de vaatwasser zit.
Waarschijnlijk is deze vervuild.
Druksensor
Maar wel een druksensor.
Deze de hoeveelheid water in de gaten die in de vaatwasser zit.
Waarschijnlijk is deze vervuild.
Druksensor
Geplaatst door:
NIC Ghica
Geplaatst op:
17-01-2024 18:01
NIC Ghica
Geplaatst op:
17-01-2024 18:01
Goedenavond , ik heb precies dezelfde probleem , wat is hier de oplossing… mijn PNC 91153913803
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
19-01-2024 16:19
bennie
Geplaatst op:
19-01-2024 16:19
Heb je de druksensor al eens gedemonteerd en schoongemaakt?
https://www.partsnl.nl/drukschakelaar-140000554083-vaatwasser
https://www.partsnl.nl/drukschakelaar-140000554083-vaatwasser
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)