Whirlpool ADG 8340/1 IX Foutcode F6 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
har
Geplaatst op:
23-10-2018 12:56
har
Geplaatst op:
23-10-2018 12:56
Beste Forum,
Onze vaatwasser, een Whirlpool ADG 8340/1 IX geeft foutcode F6: probleem met water toevoer.
Er komt echter wel degelijk water binnen maar het blijft op, de bodem van de machine staan.
Het lijkt alsof de machine niet kan zeggen of er voldoende water is om vervolgens over te gaan om het water op te pompen en zo de spoel cyclus te starten.
Nu oorspronkelijk, was er een ander probleem foutcode F4: probleem met de afvoer.
De afvoerpomp bleef pompen, ook al was al het water al lang weg.
Uiteindelijk bleek de schakelaar/sensor die moet doorgeven dat al het water is afgepompt geblokkeerd te zijn, waardoor dus continu het signaal werd gegeven dat er water in de machine aanwezig was.
Nadat ik de schakelaar/sensor had schoongemaakt en ik de machine opnieuw opzette, werkte het afpompen zoals het moest, maar volde de volgde de F6 foutcode die ik hierboven beschreef.
Is het dezelfde sensor/schakelaar die deze 2 operaties controleert en is deze door ouderdom en de blokage versleten?
en is het probleem dus op te lossen door de sensor/schakelaar te vervangen?
of ligt het probleem ergens anders?
Dank voor jullie hulp!
Onze vaatwasser, een Whirlpool ADG 8340/1 IX geeft foutcode F6: probleem met water toevoer.
Er komt echter wel degelijk water binnen maar het blijft op, de bodem van de machine staan.
Het lijkt alsof de machine niet kan zeggen of er voldoende water is om vervolgens over te gaan om het water op te pompen en zo de spoel cyclus te starten.
Nu oorspronkelijk, was er een ander probleem foutcode F4: probleem met de afvoer.
De afvoerpomp bleef pompen, ook al was al het water al lang weg.
Uiteindelijk bleek de schakelaar/sensor die moet doorgeven dat al het water is afgepompt geblokkeerd te zijn, waardoor dus continu het signaal werd gegeven dat er water in de machine aanwezig was.
Nadat ik de schakelaar/sensor had schoongemaakt en ik de machine opnieuw opzette, werkte het afpompen zoals het moest, maar volde de volgde de F6 foutcode die ik hierboven beschreef.
Is het dezelfde sensor/schakelaar die deze 2 operaties controleert en is deze door ouderdom en de blokage versleten?
en is het probleem dus op te lossen door de sensor/schakelaar te vervangen?
of ligt het probleem ergens anders?
Dank voor jullie hulp!
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
23-10-2018 19:21
bennie
Geplaatst op:
23-10-2018 19:21
welke sensor heb je schoongemaakt?
Dat zwarte ronde ding onder in de pompput?
Dat zwarte ronde ding onder in de pompput?
Geplaatst door:
har
Geplaatst op:
24-10-2018 10:26
har
Geplaatst op:
24-10-2018 10:26
Hieronder een link naar een webshop waar ze dergelijk onderdeel verkopen
het ziet er alleszins het zelfde uit, enkel is de versie in mijn machine volledig zwart
https://www.fiyo.be/schakelaar-bij-watercollector-vaatwasser-481227128556?device_brand=661#additional
het ziet er alleszins het zelfde uit, enkel is de versie in mijn machine volledig zwart
https://www.fiyo.be/schakelaar-bij-watercollector-vaatwasser-481227128556?device_brand=661#additional
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
24-10-2018 20:36
bennie
Geplaatst op:
24-10-2018 20:36
F6 betekent geen of weinig water, maar dat wist je al.
De flowmeter kijkt of er genoeg water word binnengelaten in het labyrint.
Dat zwarte ronde ding is de waterhoogtemeter, heb je die met veel liefde behandeld of heb je flink geschrobt?
Deze moet namelijk voorzichtig geborsteld worden want anders beschadig je het materiaal achter het gaas.
De flowmeter kijkt of er genoeg water word binnengelaten in het labyrint.
Dat zwarte ronde ding is de waterhoogtemeter, heb je die met veel liefde behandeld of heb je flink geschrobt?
Deze moet namelijk voorzichtig geborsteld worden want anders beschadig je het materiaal achter het gaas.
Geplaatst door:
har
Geplaatst op:
24-10-2018 21:23
har
Geplaatst op:
24-10-2018 21:23
de sensor is met zoveel mogelijk liefde behandeld, maar er zat echt veel rotzooi tussen het gaas en de eigenlijke sensor.
het is ook een oude machine, en het leek me dat er op het materiaal achter het gaas wel een paar breukjes en barstjes waren.
kan deze waterhoogte meter ook de oorzaak zijn van de F6, hij was al de oorzaak van de F4...
met andere woorden, is het zinvol een vervangstuk hiervoor te bestellen?
of kijk ik beter naar een nieuwe vaatwasser?
het is ook een oude machine, en het leek me dat er op het materiaal achter het gaas wel een paar breukjes en barstjes waren.
kan deze waterhoogte meter ook de oorzaak zijn van de F6, hij was al de oorzaak van de F4...
met andere woorden, is het zinvol een vervangstuk hiervoor te bestellen?
of kijk ik beter naar een nieuwe vaatwasser?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
25-10-2018 16:16
bennie
Geplaatst op:
25-10-2018 16:16
Het kan natuurlijk dat hij door de vuiligheid dacht dat er nog water in de machine zat.
Nu is hij schoon en gescheurd en nu denkt hij dat er geen water in de machine zit.
Het kan dus heel goed dat hij daardoor van F4 naar F6 is gegaan.
Nu is het aan jou of je daar nog 25 euro voor over hebt terwijl we het niet 100% zeker weten.
Nu is hij schoon en gescheurd en nu denkt hij dat er geen water in de machine zit.
Het kan dus heel goed dat hij daardoor van F4 naar F6 is gegaan.
Nu is het aan jou of je daar nog 25 euro voor over hebt terwijl we het niet 100% zeker weten.
Geplaatst door:
har
Geplaatst op:
25-10-2018 17:28
har
Geplaatst op:
25-10-2018 17:28
dat is ook mijn denkpiste,
maar is het deze sensor die deze acties regelt?
(oppompen als er voldoende water is, afpompen tot het water weg is?)
maar is het deze sensor die deze acties regelt?
(oppompen als er voldoende water is, afpompen tot het water weg is?)
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
25-10-2018 19:45
bennie
Geplaatst op:
25-10-2018 19:45
Deze sensor controleert de waterhoogte.
Hij moet dus in beide gevallen een signaal sturen dat er wel of geen water is.
Hij moet dus in beide gevallen een signaal sturen dat er wel of geen water is.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)