Beki DIN 4033 programma stopt na afvoer |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Hans
Geplaatst op:
19-09-2018 18:16
Hans
Geplaatst op:
19-09-2018 18:16
Ik heb een probleem met een vaatwasser BEKO DIN 4033 (uit garantie).
Bij de start van een programma draait de afvoerpomp een minuutje en dan stopt het programma.
Ik heb het volgende nagekeken:
-Alle filters zijn schoongemaakt
-Afvoerpomp werkt en voert correct het spoelwater weg
-De water aanvoer is ok en de elektrische klep werkt goed
-Het overloopcontact werkt goed en er is geen water aanwezig op de bodem van de machine
-Er zijn geen verstoppingen aanwezig in de leidingen, regeneratiebak e.d.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Bij de start van een programma draait de afvoerpomp een minuutje en dan stopt het programma.
Ik heb het volgende nagekeken:
-Alle filters zijn schoongemaakt
-Afvoerpomp werkt en voert correct het spoelwater weg
-De water aanvoer is ok en de elektrische klep werkt goed
-Het overloopcontact werkt goed en er is geen water aanwezig op de bodem van de machine
-Er zijn geen verstoppingen aanwezig in de leidingen, regeneratiebak e.d.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
20-09-2018 22:17
bennie
Geplaatst op:
20-09-2018 22:17
Kunnen alle vlottertjes ook goed bewegen en heb je hem al een sodabeurt gegeven?
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Geplaatst door:
Hans
Geplaatst op:
25-09-2018 10:46
Hans
Geplaatst op:
25-09-2018 10:46
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb een SODA beurt gegeven maar zonder resultaat.
Ter correctie: Het is een BEKO DIN4430.
Ik heb gisteren ook de voorzijde van de machine eens open gedaan. Ook hier lijkt me alles normaal. De printplaten van de stuurmodule vertonen ook geen uitwendige tekens van defect. Bedrading lijkt OK.
Ik denk dat het probleem ligt bij het begin van een programma.
Elk programma start met een afvoercyclus. waarna er water wordt genomen. Deze duurt nu elke keer +/- 45sec waarna het programma stopt.
De afvoercyclus duurt nu dus ALTIJD 45sec, eender hoeveel water er in het filter staat. Naar het einde van deze cyclus draait de afvoerpomp dus telkens leeg. Ook als er zich geen water bevind in het toestel draait de afvoerpomp droog voor 45sec. Dit is niet normaal denk ik.
Ik heb begrepen dat er bij sommige machines een druksensor aanwezig is die de afvoerpomp doet stoppen als er geen water meer staat in de machine. Ik heb de indruk dat deze niet aanwezig is in dit toestel.
Mijn vraag is:
Wat doet de afvoerpomp stoppen bij de start van een programma?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Ik heb een SODA beurt gegeven maar zonder resultaat.
Ter correctie: Het is een BEKO DIN4430.
Ik heb gisteren ook de voorzijde van de machine eens open gedaan. Ook hier lijkt me alles normaal. De printplaten van de stuurmodule vertonen ook geen uitwendige tekens van defect. Bedrading lijkt OK.
Ik denk dat het probleem ligt bij het begin van een programma.
Elk programma start met een afvoercyclus. waarna er water wordt genomen. Deze duurt nu elke keer +/- 45sec waarna het programma stopt.
De afvoercyclus duurt nu dus ALTIJD 45sec, eender hoeveel water er in het filter staat. Naar het einde van deze cyclus draait de afvoerpomp dus telkens leeg. Ook als er zich geen water bevind in het toestel draait de afvoerpomp droog voor 45sec. Dit is niet normaal denk ik.
Ik heb begrepen dat er bij sommige machines een druksensor aanwezig is die de afvoerpomp doet stoppen als er geen water meer staat in de machine. Ik heb de indruk dat deze niet aanwezig is in dit toestel.
Mijn vraag is:
Wat doet de afvoerpomp stoppen bij de start van een programma?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
08-10-2018 21:03
bennie
Geplaatst op:
08-10-2018 21:03
Ik had gehoopt dat het met een sodabeurt verholpen zou zijn.
Haal aan de linkerzijde de kap er eens af, daar zit het labyrint en controleer deze eens op vervuiling.
Haal aan de linkerzijde de kap er eens af, daar zit het labyrint en controleer deze eens op vervuiling.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)