Vaatwasser Storing bosch SD6p1b e01 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Kevin
Geplaatst op:
14-09-2018 23:06
Kevin
Geplaatst op:
14-09-2018 23:06
Bosch type Sd6p1b.
Zojuist de vaatwasser van mijn schoonouders proberen te maken. De vaatwasser kreeg geen water. Hierop heb ik de labyrint verwijderd aangezien die helemaal vol troep zat. Deze schoongemaakt en 2 stekkertjes daarvoor los moeten koppelen. Dit heb ik zonder dat er spanning op stond los gehaald.
Uiteindelijk alles weer gemonteerd en op hoop van zegen de vaatwasser aangezet. Helaas kwam er meteen in beeld de foutcode e01. Iemand enig idee wat de oorzaak is en hoe ik dit kan oplossen?
Met vriendelijke groet,
Kevin
Zojuist de vaatwasser van mijn schoonouders proberen te maken. De vaatwasser kreeg geen water. Hierop heb ik de labyrint verwijderd aangezien die helemaal vol troep zat. Deze schoongemaakt en 2 stekkertjes daarvoor los moeten koppelen. Dit heb ik zonder dat er spanning op stond los gehaald.
Uiteindelijk alles weer gemonteerd en op hoop van zegen de vaatwasser aangezet. Helaas kwam er meteen in beeld de foutcode e01. Iemand enig idee wat de oorzaak is en hoe ik dit kan oplossen?
Met vriendelijke groet,
Kevin
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Kevin
Geplaatst op:
16-09-2018 20:25
Kevin
Geplaatst op:
16-09-2018 20:25
Iemand die mij kan helpen?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
16-09-2018 22:05
bennie
Geplaatst op:
16-09-2018 22:05
De aansturing van de pomp werkt niet meer, dit kan met die stekkertjes te maken hebben maar het kan ook aan de electronica liggen.
Niet per ongeluk iets anders losgetrokken?
Niet per ongeluk iets anders losgetrokken?
Geplaatst door:
Kevin
Geplaatst op:
17-09-2018 08:03
Kevin
Geplaatst op:
17-09-2018 08:03
Bedankt voor je reactie Bennie. Ik heb alles gecontroleerd maar geen losse stekkers kunnen vinden. Jij hebt het over een pomp, welke bedoel je dan?
Groeten kevin
Groeten kevin
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
20-09-2018 21:38
bennie
Geplaatst op:
20-09-2018 21:38
Ik bedoel de afvoerpomp, die gaat met een slang naar het labyrint door een syfon en dan naar het riool.
Dit zijn 230 volt pompjes, je kan hem dus testen met een externe voeding(stekker met snoer)
Dit zijn 230 volt pompjes, je kan hem dus testen met een externe voeding(stekker met snoer)
Geplaatst door:
Kevin
Geplaatst op:
20-09-2018 21:46
Kevin
Geplaatst op:
20-09-2018 21:46
De afvoer pomp functioneerde verder naar behoren. Door een 1 minuut programma te starten, begon de pomp het water wat ik dan handmatig in de vaatwasser had gedaan, weg te pompen.
Dinsdag hebben mijn schoonouders de vaatwasser maar even weg gebracht. Hieruit bleek dat de motor(welke geen idee) stuk was en het besturingssysteem. Kosten 400 euro.
Ik heb zo mijn twijfels er bij, maar ze hebben besloten een nieuwe te kopen. Benny heel erg bedankt voor je advies!
Dinsdag hebben mijn schoonouders de vaatwasser maar even weg gebracht. Hieruit bleek dat de motor(welke geen idee) stuk was en het besturingssysteem. Kosten 400 euro.
Ik heb zo mijn twijfels er bij, maar ze hebben besloten een nieuwe te kopen. Benny heel erg bedankt voor je advies!
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
20-09-2018 22:22
bennie
Geplaatst op:
20-09-2018 22:22
Graag gedaan, met zulke storingen kan je een leek alles wijsmaken dat klopt.
Je kan dan niet meer dan vertrouwen op de monteur.
Je kan dan niet meer dan vertrouwen op de monteur.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)