Bauknecht lekt onderzijde deur |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Roel
Geplaatst op:
09-09-2018 08:44
Gewijzigd op:
09-09-2018 08:52
Roel
Geplaatst op:
09-09-2018 08:44
Gewijzigd op:
09-09-2018 08:52
Beste,
De bauknecht vaatwasser lekt aan de linker en rechter onderzijde van de deur. Het deur en dorpelrubber heb ik vervangen in de hoop dat het opgelost zou zijn. Helaas is dit niet zo.
Type: Bauknecht GSXP 6143 TR
Als ik een programma start en de onderste sproeiarm gaat draaien dan spuit er bij elke draai een klein beetje water uit in de linker en rechterhoek.
Weet iemand de oorzaak van deze lekkage en een mogelijke oplossing?
Hierbij een foto, deel van de deurplaat is hiervoor even gedemonteerd.
of
linkje naar foto: https://www.mupload.nl/img/bm4z0cj.jpg
Alvast bedankt,
De bauknecht vaatwasser lekt aan de linker en rechter onderzijde van de deur. Het deur en dorpelrubber heb ik vervangen in de hoop dat het opgelost zou zijn. Helaas is dit niet zo.
Type: Bauknecht GSXP 6143 TR
Als ik een programma start en de onderste sproeiarm gaat draaien dan spuit er bij elke draai een klein beetje water uit in de linker en rechterhoek.
Weet iemand de oorzaak van deze lekkage en een mogelijke oplossing?
Hierbij een foto, deel van de deurplaat is hiervoor even gedemonteerd.
of
linkje naar foto: https://www.mupload.nl/img/bm4z0cj.jpg
Alvast bedankt,
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Roel
Geplaatst op:
13-09-2018 20:01
Roel
Geplaatst op:
13-09-2018 20:01
Iemand een idee?
Geplaatst door:
rein
Geplaatst op:
14-09-2018 14:27
rein
Geplaatst op:
14-09-2018 14:27
Roel, bij mij precies hetzelfde probleem. Ik ben er al enige tijd mee bezig maar het lukt niet echt. Probleem treedt idd op wanneer onderste sproeiarm draait en met enige kracht het water door de machine spuit. Aanvankelijk dacht ik door een nieuw dorpelrubber te plaatsen het probleem op te lossen maar niet dus. Volgens mij zit het m in de constructie onderkant deur. Zowel links als rechts aan de binnenzijde zie je over een stuk van ca 1 cm de metalen deur een bochtje maken tot aan sponning dorpelrubber. Ter hoogte van deze bochtjes is niet of te weinig afdichting van de deur op het deurrubber met als gevolg dat het water hier stootsgewijs tussendoor kan stromen als de onderste sproeiarm roteert. Onderzoek bij andere vaatwassers liet zien dat hier dat bochtje niet zit en/of een soort rubberen flap over hebben hangen die er voor zorgt dat een sterke waterstraal gekeerd wordt. Wel apart dat dit probleem nu pas te voorschijn komt. Mijn deurrubber is in prima conditie en de scharnieren ms een beetje ruimte. Ik ben bang dat het een andere vaatwasser wordt. Heb nog geprobeerd om onderkant deurtje iets te verbuigen...helpt niet. Toen eens zonder dat ronde witte schijfje die hoeveelheid water boven/onder verdeelt. Helpt ook niet en de bovenste sproeiarm roteert dan niet meer, te weinig waterkracht. Nu heb ik als laatste redmiddel aan de onderste sproeiarmen de buitenste twee gaten afgedekt en meer naar het midden toe 4 extra gaten geboord. Dit helpt enigszins. Water stroomt nog wel uit maar met minder kracht. Het sputtert niet meer over de rand. Wie heeft er een betere oplossing? of kan een andere oorzaak aanwijzen? Overigens heb ik de GSXP 6130, naar schatting een jaar 5 oud.
Geplaatst door:
Roel
Geplaatst op:
19-09-2018 11:44
Roel
Geplaatst op:
19-09-2018 11:44
Ondertussen zie ik dat er 2 topics zijn over min vaatwasser:
Er zit wel een klein beetje speling op, als ik hem iets aandruk wordt het wel minder maar dan is het nog niet over.
Ondertussen heb ik aan beide zijkanten van het deurrubber een stukje van +- 12cm extra rubber geplaats (wat over was van het oude dorpelrubber) en is is de lekkage over.
Vermoedelijk zijn de deurscharnieren versleten waardoot dit optreedt.
Er zit wel een klein beetje speling op, als ik hem iets aandruk wordt het wel minder maar dan is het nog niet over.
Ondertussen heb ik aan beide zijkanten van het deurrubber een stukje van +- 12cm extra rubber geplaats (wat over was van het oude dorpelrubber) en is is de lekkage over.
Vermoedelijk zijn de deurscharnieren versleten waardoot dit optreedt.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
20-09-2018 22:09
bennie
Geplaatst op:
20-09-2018 22:09
Geplaatst door:
Arno
Geplaatst op:
12-11-2020 07:06
Arno
Geplaatst op:
12-11-2020 07:06
Bij onze bauknecht vaatwasser (net 1 maand oud) schoot dat rubber al 2x los, ik denk door het water als die aan staat. 1e keer zag ik het en had hem weer aangeduwd. 2e keer was het ons niet opgevallen en lag er een grote plas water vanaf de keuken tm onder de eet tafel. Gelukkig hebben we duur laminaat en om een of ander wonder is het niet naast het laminaat (tussen de plinten en naar de ondervloer) gelopen dus geen neven schade. Tenzij de keuken plint hier nog op gaat reageren.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
15-11-2020 13:53
bennie
Geplaatst op:
15-11-2020 13:53
@Arno, heb je je leverancier hiervan op de hoogte gesteld?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)