Siemens SN65E009EU lampje kraan knippert |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Traxxion
Geplaatst op:
18-08-2018 22:08
Traxxion
Geplaatst op:
18-08-2018 22:08
Voor zover ik heb kunnen zien: in het eco-programma 50° begint hij inderdaad met koud water.
Daarna warm.
Ik heb om dit in de gaten te houden ipv de spanning op het verwarmingselement (onveilig en onhandig), een verbruiksmeter voor de vaatwasser gezet. Met een verwarmingselement van 2kW kan het niet anders dan opvallen.
Bij bedrijf zonder verwarmingselement is het verbruik +/- 0,5A, wanneer het element is ingeschakeld is dit +/- 9,5A.
Het verbruik van 9,5A is slechts voor telkens enkele minuten, tot het water warm is.
Ik weet wel niet hoe hij detecteert wanneer hij moet stoppen met verwarmen? Op basis van t° meting, timer...?
Verder valt het precies op dat er een bijgeluid verdwenen is, wat dus aan de oude pomp lag. Misschien ook oorzaak van defect gaan van het verwarmingselement (of gaan de verwarmingselementen ook in het nieuwe type pomp defect)?
Siemens zal misschien niet zonder reden zijn omgeschakeld van type pomp (wit naar grijs)?
Daarna warm.
Ik heb om dit in de gaten te houden ipv de spanning op het verwarmingselement (onveilig en onhandig), een verbruiksmeter voor de vaatwasser gezet. Met een verwarmingselement van 2kW kan het niet anders dan opvallen.
Bij bedrijf zonder verwarmingselement is het verbruik +/- 0,5A, wanneer het element is ingeschakeld is dit +/- 9,5A.
Het verbruik van 9,5A is slechts voor telkens enkele minuten, tot het water warm is.
Ik weet wel niet hoe hij detecteert wanneer hij moet stoppen met verwarmen? Op basis van t° meting, timer...?
Verder valt het precies op dat er een bijgeluid verdwenen is, wat dus aan de oude pomp lag. Misschien ook oorzaak van defect gaan van het verwarmingselement (of gaan de verwarmingselementen ook in het nieuwe type pomp defect)?
Siemens zal misschien niet zonder reden zijn omgeschakeld van type pomp (wit naar grijs)?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
19-08-2018 19:35
bennie
Geplaatst op:
19-08-2018 19:35
De temperatuur word gemeten door een NTC, dit is een weerstand die reageert op temperatuur.
Hierdoor weet de vaatwasser wanneer het water warm genoeg is en wanneer hij bij moet verwarmen.
Waarom de oude defect is geraakt blijft gissen, maar het voornaamste is dat hij weer werkt.
definitie NTC
Hierdoor weet de vaatwasser wanneer het water warm genoeg is en wanneer hij bij moet verwarmen.
Waarom de oude defect is geraakt blijft gissen, maar het voornaamste is dat hij weer werkt.
definitie NTC
Geplaatst door:
Traxxion
Geplaatst op:
19-08-2018 21:18
Traxxion
Geplaatst op:
19-08-2018 21:18
OK duidelijk, bedankt.
Daarnet in het 45-65 variabel programma, gezien dat hij wanneer hij nieuw water nam dat opgewarmd moest worden, ongeveer 5 minuten de weerstand inschakelde.
Machine volledig terug ingebouwd, hopelijk blijft alles in orde.
Daarnet in het 45-65 variabel programma, gezien dat hij wanneer hij nieuw water nam dat opgewarmd moest worden, ongeveer 5 minuten de weerstand inschakelde.
Machine volledig terug ingebouwd, hopelijk blijft alles in orde.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
24-08-2018 23:12
bennie
Geplaatst op:
24-08-2018 23:12
Het is in ieder geval verbeterd
Mocht hij weer problemen geven hoor ik het graag.
Mocht hij weer problemen geven hoor ik het graag.
Geplaatst door:
Traxxion
Geplaatst op:
25-08-2018 20:56
Traxxion
Geplaatst op:
25-08-2018 20:56
Tot hiertoe doet de machine alles perfect, vaat is proper (heb de indruk dat ook de reiniging van het labyrinth daar goed in hielp).
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)