Siemens SN65E009EU lampje kraan knippert |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Traxxion
Geplaatst op:
29-07-2018 21:11
Traxxion
Geplaatst op:
29-07-2018 21:11
Beste,
Sinds een aantal dagen knippert het lampje van de kraan, tesamen met 5x bieps elke 5 à 10 minuten, terwijl de vaatwasser bezig is /bijna klaar is met een wasprogramma.
De vaatwas komt er niet 100% gewassen en nog redelijk nat uit. Afzetten / resetten en de volgende keer doet hij terug de vaatwas, alleen eindigt dit dan toch altijd in de storing. Dit alhoewel de vaatwasser wel water neemt, motor draait, wast enz...
Ik heb volgende zaken reeds nagekeken maar nog niets gevonden:
- toevoer + filter ok (warm water)
- afvoer ok
- filter en afvoerpomp gereinigd, 1 kersenpit wel gevonden onderaan de filter vlak voor ingang pomp
- gedemonteerd, lekbak bekeken maar daar stond geen water in
- labyrinth ziet er functioneel uit, doch wel vervuiling links in het midden, boven de uitsparing die uitkomt in de vaatwasruimte
- ...
Heeft er iemand ideeën aub?
Bedankt.
Sinds een aantal dagen knippert het lampje van de kraan, tesamen met 5x bieps elke 5 à 10 minuten, terwijl de vaatwasser bezig is /bijna klaar is met een wasprogramma.
De vaatwas komt er niet 100% gewassen en nog redelijk nat uit. Afzetten / resetten en de volgende keer doet hij terug de vaatwas, alleen eindigt dit dan toch altijd in de storing. Dit alhoewel de vaatwasser wel water neemt, motor draait, wast enz...
Ik heb volgende zaken reeds nagekeken maar nog niets gevonden:
- toevoer + filter ok (warm water)
- afvoer ok
- filter en afvoerpomp gereinigd, 1 kersenpit wel gevonden onderaan de filter vlak voor ingang pomp
- gedemonteerd, lekbak bekeken maar daar stond geen water in
- labyrinth ziet er functioneel uit, doch wel vervuiling links in het midden, boven de uitsparing die uitkomt in de vaatwasruimte
- ...
Heeft er iemand ideeën aub?
Bedankt.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Traxxion
Geplaatst op:
30-07-2018 19:52
Traxxion
Geplaatst op:
30-07-2018 19:52
Test (ik zie mijn eigen onderwerp niet staan).
Geplaatst door:
Traxxion
Geplaatst op:
08-08-2018 23:08
Traxxion
Geplaatst op:
08-08-2018 23:08
Dag allemaal,
Ik heb daarstraks ondervonden dat het moment waarop de vaatwasser ermee ophoudt, blijkbaar afhankelijk is van programma:
- tijdens programma eco 50°C bleef de machine tijdens het begin van het spoelprogramma, water nemen tot de fout kwam
- tijdens programma vario 45-65°C, kwam de fout voor tijdens het drogen
Heeft er iemand raad?
Bedankt!
Ik heb daarstraks ondervonden dat het moment waarop de vaatwasser ermee ophoudt, blijkbaar afhankelijk is van programma:
- tijdens programma eco 50°C bleef de machine tijdens het begin van het spoelprogramma, water nemen tot de fout kwam
- tijdens programma vario 45-65°C, kwam de fout voor tijdens het drogen
Heeft er iemand raad?
Bedankt!
Geplaatst door:
Traxxion
Geplaatst op:
12-08-2018 22:26
Gewijzigd op:
12-08-2018 22:27
Traxxion
Geplaatst op:
12-08-2018 22:26
Gewijzigd op:
12-08-2018 22:27
Beste,
Probleem van onze vaatwasser SN65E009EU/55 waarschijnlijk gevonden: weerstandselement defect van warmtepomp: oneindige weerstand ipv 20-50 Ohm verwacht.
Pomp gedemonteerd aangezien dit niet de eerste keer lijkt dat deze fout opduikt.
Probleem in warmtepomp 9000681690:
Element:
Identiek probleem aan http://www.moscowmaster24.ru/forum/forum16/topic3539/
Echter lukt het me niet om op de contactbanen te solderen, reactie met het hars van de solduur? Solderen aan te lage temperaturen?
Bedankt voor enige info / tips.
Probleem van onze vaatwasser SN65E009EU/55 waarschijnlijk gevonden: weerstandselement defect van warmtepomp: oneindige weerstand ipv 20-50 Ohm verwacht.
Pomp gedemonteerd aangezien dit niet de eerste keer lijkt dat deze fout opduikt.
Probleem in warmtepomp 9000681690:
Element:
Identiek probleem aan http://www.moscowmaster24.ru/forum/forum16/topic3539/
Echter lukt het me niet om op de contactbanen te solderen, reactie met het hars van de solduur? Solderen aan te lage temperaturen?
Bedankt voor enige info / tips.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
14-08-2018 00:20
Gewijzigd op:
14-08-2018 00:21
bennie
Geplaatst op:
14-08-2018 00:20
Gewijzigd op:
14-08-2018 00:21
Kan je niet beter een bypass maken?
De koperbanen schoonkrabben en ontvetten, bypass vastsolderen en opnieuw lakken(isoleren)
soldeercurcus
De koperbanen schoonkrabben en ontvetten, bypass vastsolderen en opnieuw lakken(isoleren)
soldeercurcus
Geplaatst door:
Traxxion
Geplaatst op:
14-08-2018 13:45
Traxxion
Geplaatst op:
14-08-2018 13:45
Doorgaan tot het koper is geen optie, aangezien het koper geaard is en er dan dus massa is.
Op een bepaalde plaats had ik te ver gekrabt, daar pakte de solduur wel maar had ik een massasluiting gecreëerd, en heb ik dit terug gedesoldeerd.
Het lijkt mij dus echt noodzakelijk om op de plastic film met de weerstand op, te solderen.
Op een bepaalde plaats had ik te ver gekrabt, daar pakte de solduur wel maar had ik een massasluiting gecreëerd, en heb ik dit terug gedesoldeerd.
Het lijkt mij dus echt noodzakelijk om op de plastic film met de weerstand op, te solderen.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
14-08-2018 22:55
bennie
Geplaatst op:
14-08-2018 22:55
Ik bedoelde de koperbaan die naar het verwarmingselement gaat.
Geplaatst door:
Traxxion
Geplaatst op:
15-08-2018 21:07
Traxxion
Geplaatst op:
15-08-2018 21:07
Bedankt voor de tip, ik heb het nu wel gesoldeerd gekregen.
Echter de hermontage van het warmte-element in de pomp lukt niet omdat de dichtingsring wat tegenwerkt die er absoluut bij hoort. Het geheel klemde ook toen ik het eruit haalde.
Ik ga nu proberen met een vervangonderdeel te bestellen op partsnl.
Echter de hermontage van het warmte-element in de pomp lukt niet omdat de dichtingsring wat tegenwerkt die er absoluut bij hoort. Het geheel klemde ook toen ik het eruit haalde.
Ik ga nu proberen met een vervangonderdeel te bestellen op partsnl.
Geplaatst door:
Traxxion
Geplaatst op:
17-08-2018 23:16
Traxxion
Geplaatst op:
17-08-2018 23:16
Vervangonderdeel met nr 00651956 (9000.877.349) toegestuurd gekregen.
Stuk was niet identiek, pompgedeelte van deze hittepomp is grijs, lichter en de aansluiting van de 3 fasen zaten anders (!): nrs 1-2-3 (paarse draden). Straf, er zit immers een anti-vergissing op de connector. Ik heb dan maar de draden 1 en 3 gekruist in deze connector.
Daarna hittepomp ingebouwd, en de machine werkt op het eerste zicht terug perfect, het water werd gelijk warm!
Stuk was niet identiek, pompgedeelte van deze hittepomp is grijs, lichter en de aansluiting van de 3 fasen zaten anders (!): nrs 1-2-3 (paarse draden). Straf, er zit immers een anti-vergissing op de connector. Ik heb dan maar de draden 1 en 3 gekruist in deze connector.
Daarna hittepomp ingebouwd, en de machine werkt op het eerste zicht terug perfect, het water werd gelijk warm!
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
17-08-2018 23:39
bennie
Geplaatst op:
17-08-2018 23:39
Je moet tegenwoordig wel de kabelboom ombouwen, dat klopt.
Maar spoelt hij ook voor met warm water?
Als er maar niet constant spanning op staat, want dan brand hij weer door.
Want volgens mij begint hij met koud water af te spoelen en tijdens het wassen met warm water.
Maar spoelt hij ook voor met warm water?
Als er maar niet constant spanning op staat, want dan brand hij weer door.
Want volgens mij begint hij met koud water af te spoelen en tijdens het wassen met warm water.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)