Hotpoint Ariston lfta+3214 code 5 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
rene
Geplaatst op:
03-01-2020 20:09
Gewijzigd op:
03-01-2020 20:10
rene
Geplaatst op:
03-01-2020 20:09
Gewijzigd op:
03-01-2020 20:10
gisteren ook weer de knipperde 5 op het display gehad van mijn Hotpoint Ariston vaatwasser. De afgelopen week ook een paar keer gehad en soms deed de vaatwasser het wel gewoon na opnieuw opstarten. Nu dus niet. Rechter zijdeksel weg gehaald en zwarte slangetje wat je dan ziet van het ronde spoeltje afgeschoven en met mijn mond krachtig een paar keer doorgeblazen. Je hoort dan in de vaatwasser het water bij het filter borrelen. Na afnemen van het filter en metalen filtergaas zag ik een dikke snot/vet bel van ongeveer 3 cm doorsnede in het water drijven! Dat was dus de oorzaak. Deze met de vingers uit het water gehaald en nu doet de vaatwasser het weer als nieuw!
Bedankt dus Bennie voor je info.
Bedankt dus Bennie voor je info.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
05-01-2020 13:28
bennie
Geplaatst op:
05-01-2020 13:28
@Rene, fijn om te horen
Geplaatst door:
Luc Canters
Geplaatst op:
09-10-2020 23:03
Luc Canters
Geplaatst op:
09-10-2020 23:03
ik worstel met hetzelfde probleem. Slangetje uitgeblazen, filter meermaals gereinigd, niets helpt. Programma begint met afpompen, dan water nemen, maar als het programma moet beginnen (na 2 minuten) gaat het toestel telkens in storing met de knipperende melding A5. Het toestel maakt dan nog wel geluid alsof het werkt, maar niet dus. Bij de eerste foutmelding zette ik het toestel uit en na heropstarten werkte het. Maar het word steeds erger, moet het nu meermaals af- en opzetten, en als het dan uiteindelijk toch start stopt het het op 'dagelijks programma' na 30 minuten met dezelfde foutmelding. IK voeg de foto erbij omdat ik me afvraag of de 'rode ronde pot' links op de foto misschien een soort filter zou kunnen zijn die verstopt is? Alvast bedankt voor het antwoord. Luc
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
10-10-2020 16:00
bennie
Geplaatst op:
10-10-2020 16:00
@Luc canters.
Dat rode in die pot hoort zo.
Mag ik de gegevens van het typeplaatje op de deurrand?
Dat rode in die pot hoort zo.
Mag ik de gegevens van het typeplaatje op de deurrand?
Geplaatst door:
Rob
Geplaatst op:
22-11-2021 22:15
Rob
Geplaatst op:
22-11-2021 22:15
@Bennie, je bent de beste. Bij mij heeft het doorblazen en de sodaoplossing geholpen.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
06-12-2021 20:58
bennie
Geplaatst op:
06-12-2021 20:58
@Rob, mooi om te horen.
Geplaatst door:
Gertie
Geplaatst op:
12-01-2023 13:37
Gertie
Geplaatst op:
12-01-2023 13:37
Hallo, mijn vaatwasser Lfta+ h2141 hx.r start niet met het programma: doe deur dicht, piep, daarna even niks, dan poging om water te nemen, soms nog een keer en vervolgens doet ie niks meer. Soms knippert hij dan code 5. Wat kan ik doen? Het is een inbouw.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
16-01-2023 16:09
bennie
Geplaatst op:
16-01-2023 16:09
@gertie
Code 5 betekent dat de waterhoogtemeting niet goed werkt.
Als je het rechterzijpaneel er af haalt zie je een rond tonnetje met een rubber slangentje.
Blaas die eens door en geef de machine een sodabeurt.
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Code 5 betekent dat de waterhoogtemeting niet goed werkt.
Als je het rechterzijpaneel er af haalt zie je een rond tonnetje met een rubber slangentje.
Blaas die eens door en geef de machine een sodabeurt.
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Geplaatst door:
Joelle
Geplaatst op:
01-12-2023 03:44
Joelle
Geplaatst op:
01-12-2023 03:44
Beste,
Als ik mijn vaatwasser nu aanzet, zelfde type als hier boven genoemd en hij staat op programma 1.
Geeft hij een rood kruis aan. Hierna geeft hij foutmelding 5 aan.
Als ik er heet of kokend water bij gooi doet die ook niks. Filters al schoon gemaakt. Azijn, Citroen, noem het maar op!
Wat nu?
Als ik mijn vaatwasser nu aanzet, zelfde type als hier boven genoemd en hij staat op programma 1.
Geeft hij een rood kruis aan. Hierna geeft hij foutmelding 5 aan.
Als ik er heet of kokend water bij gooi doet die ook niks. Filters al schoon gemaakt. Azijn, Citroen, noem het maar op!
Wat nu?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)