Miele lampje watertoevoer/afvoer & alarm |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
05-10-2020 22:41
bennie
Geplaatst op:
05-10-2020 22:41
@Henk.
Heb je ook al gekeken of je een kleine lekkage hebt in de bak onder de vaatwasser?
Haal er een zijpaneel af en houdt de vaatwasser een beetje schuin.
Zie je water verschijnen?
Heb je ook al gekeken of je een kleine lekkage hebt in de bak onder de vaatwasser?
Haal er een zijpaneel af en houdt de vaatwasser een beetje schuin.
Zie je water verschijnen?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Henk van Luttikhuizen
Geplaatst op:
07-10-2020 21:26
Henk van Luttikhuizen
Geplaatst op:
07-10-2020 21:26
Bennie; ik ga er zaterdag even naar kijken.
Geplaatst door:
Ineke
Geplaatst op:
25-04-2023 23:17
Ineke
Geplaatst op:
25-04-2023 23:17
Hoi, hetzelfde probleem hier. Jammmer genoeg lekt mijn machine wel. Lijkt er op dat de circulatiepomp lekt. Deze wil ik gaan testen of er een dichting verduurd is. maar ik krijg het achterpaneel er niet af. Iemand een tip?
Geplaatst door:
Harry
Geplaatst op:
30-06-2023 12:38
Harry
Geplaatst op:
30-06-2023 12:38
Is voor dit probleem een oplossing gevonden? Mijn HG01 uit 2000 heeft sinds vandaag hetzelfde probleem. Alles nagekeken, schoongemaakt, probleem blijft. Water inname is goed, afvoer werkt goed, bodem is droog en vlotter (micro)schakeleaar werkt.
Geplaatst door:
Japi
Geplaatst op:
17-08-2023 17:22
Japi
Geplaatst op:
17-08-2023 17:22
Mijn Miele G646 SC stopte ermee. Op de bodemplaat lag water, waardoor de machine op storing sprong. Water verwijderd. Machine aangezet en ik zag dat er water uit de circulatiepomp lekte. Vervolgens de scheidingswand van de circulatiepomp vervangen. Daarna werkte de machine weer als vanouds.
Een week later ging de machine op storing met als fout "watertoevoer/waterafvoer".
Ik heb het zeefje in de watertoevoerslang schoongemaakt. Ik heb de terugslagklep vervangen. Het filter schoongemaakt. Via een testprogramma de vaatwasser met soda laten draaien. De niveauregelaar die op het pomphuis zit vervangen. Het slangetje van de andere drukregelaar doorgeblazen, de regelaar klikt hierbij, en de multimeter gaf aan dat de schakelaar schakelt.
De machine lijkt alles gewoon te doen. Water wordt weggepompt, water wordt binnengelaten. Water wordt rondgepompt. Maar na een seconde of vijf stopt de machine en geeft het lampje watertoevoer/waterafvoer de storing aan.
Steeds hetzelfde. Leegpompen gaat zonder problemen. Vollopen ook. Rondpompen werkt een vijftal seconden. En dan storing.
En na het vervangen van de scheidingswand van de circulatiepomp heeft de machine een week zonder problemen gefunctioneerd.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Moet de machine misschien gereset worden? En hoe doe ik dat dan?
Of zie ik een sensor over het hoofd?
Of iets anders?
Graag jullie zienswijze op deze kwestie.
Een week later ging de machine op storing met als fout "watertoevoer/waterafvoer".
Ik heb het zeefje in de watertoevoerslang schoongemaakt. Ik heb de terugslagklep vervangen. Het filter schoongemaakt. Via een testprogramma de vaatwasser met soda laten draaien. De niveauregelaar die op het pomphuis zit vervangen. Het slangetje van de andere drukregelaar doorgeblazen, de regelaar klikt hierbij, en de multimeter gaf aan dat de schakelaar schakelt.
De machine lijkt alles gewoon te doen. Water wordt weggepompt, water wordt binnengelaten. Water wordt rondgepompt. Maar na een seconde of vijf stopt de machine en geeft het lampje watertoevoer/waterafvoer de storing aan.
Steeds hetzelfde. Leegpompen gaat zonder problemen. Vollopen ook. Rondpompen werkt een vijftal seconden. En dan storing.
En na het vervangen van de scheidingswand van de circulatiepomp heeft de machine een week zonder problemen gefunctioneerd.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Moet de machine misschien gereset worden? En hoe doe ik dat dan?
Of zie ik een sensor over het hoofd?
Of iets anders?
Graag jullie zienswijze op deze kwestie.
Geplaatst door:
SABRINA
Geplaatst op:
25-06-2024 20:22
SABRINA
Geplaatst op:
25-06-2024 20:22
Hallo,
Ik heb ook problemen met het lampje die brand bij toevoor en afvoer. Maar dit gebeurt na 20 min als de vaatwas al bezig is.
Ik heb ook problemen met het lampje die brand bij toevoor en afvoer. Maar dit gebeurt na 20 min als de vaatwas al bezig is.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)