Siemens vaatwasser |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Erik Hoeben
Geplaatst op:
08-06-2018 10:09
Gewijzigd op:
08-06-2018 10:25
Erik Hoeben
Geplaatst op:
08-06-2018 10:09
Gewijzigd op:
08-06-2018 10:25
Hallo,
Sinds gisteren maakt onze Siemens vaatwasser(12 jaar oud en intensief gebruik) het programma niet af, water blijft onderin staan en water is koud. De tijd loopt terug maar het programma duurt vele malen langer dan de tijd die voor het programma staat. Als ik de vaatwasser reset, uitschakel en weer aanzet pompt het water weg.
E-nr is SL64M355EU/72
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn en of het nog de moeite is om een monteur langs te laten komen?
Alvast bedankt voor de reactie.
Sinds gisteren maakt onze Siemens vaatwasser(12 jaar oud en intensief gebruik) het programma niet af, water blijft onderin staan en water is koud. De tijd loopt terug maar het programma duurt vele malen langer dan de tijd die voor het programma staat. Als ik de vaatwasser reset, uitschakel en weer aanzet pompt het water weg.
E-nr is SL64M355EU/72
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn en of het nog de moeite is om een monteur langs te laten komen?
Alvast bedankt voor de reactie.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
08-06-2018 22:28
bennie
Geplaatst op:
08-06-2018 22:28
Ik weet bijna zeker dat het relais van het verwarmingselement kapot is of los zit op de printplaat.
Als je iemand kent die een nieuw relais op de printplaat kan solderen ben je voor een paar euro klaar.
Als je er een monteur bij haalt vervangt hij de hele printplaat.
En dat is wel duur,
Als je iemand kent die een nieuw relais op de printplaat kan solderen ben je voor een paar euro klaar.
Als je er een monteur bij haalt vervangt hij de hele printplaat.
En dat is wel duur,
Geplaatst door:
Erik
Geplaatst op:
08-06-2018 22:33
Erik
Geplaatst op:
08-06-2018 22:33
Hallo Bennie,
Bedankt voor je reactie.
Hoe kom ik bij deze printplaat? Zit die onder de metalen plaat aan de binnenkant van de vaatwasserdeur? Deze kan ik zo openschroeven volgens mij.
Bedankt
Gr
Erik
Bedankt voor je reactie.
Hoe kom ik bij deze printplaat? Zit die onder de metalen plaat aan de binnenkant van de vaatwasserdeur? Deze kan ik zo openschroeven volgens mij.
Bedankt
Gr
Erik
Geplaatst door:
Erik Hoeben
Geplaatst op:
08-06-2018 22:42
Erik Hoeben
Geplaatst op:
08-06-2018 22:42
Trouwens, nog een opmerking.
Tijdens het programma loopt het water uit de sproeiarmen, er zit geen kracht achter het water.
Gr
Erik
Tijdens het programma loopt het water uit de sproeiarmen, er zit geen kracht achter het water.
Gr
Erik
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
09-06-2018 23:45
bennie
Geplaatst op:
09-06-2018 23:45
Als de waterdruk te laag zou zijn zou de machine dat merken volgens mij.
Je printplaat zit inderdaad onder de toetsen.
Let wel op, die lijst wat over de toetsen zit is geplakt en hoeft voor demontage niet verwijdert te worden.
Je printplaat zit inderdaad onder de toetsen.
Let wel op, die lijst wat over de toetsen zit is geplakt en hoeft voor demontage niet verwijdert te worden.
Geplaatst door:
Erik Hoeben
Geplaatst op:
10-06-2018 11:31
Erik Hoeben
Geplaatst op:
10-06-2018 11:31
Hallo Bennie,
Ik heb de printplaat gevonden, ziet er eigenlijk allemaal prima uit. Zie zo geen soldeerpuntjes ide los zitten oid.
Ik kan helaas geen foto toevoegen maar hoe ziet het relais eruit? Op de printplaat zitten 4 witte blokje, wat weerstanden, een spoeltje, chips en een zwart rond ding.
Alvast bedankt voor je reactie. Gr
Erik
[img][/img]
Ik heb de printplaat gevonden, ziet er eigenlijk allemaal prima uit. Zie zo geen soldeerpuntjes ide los zitten oid.
Ik kan helaas geen foto toevoegen maar hoe ziet het relais eruit? Op de printplaat zitten 4 witte blokje, wat weerstanden, een spoeltje, chips en een zwart rond ding.
Alvast bedankt voor je reactie. Gr
Erik
[img][/img]
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
10-06-2018 12:36
Gewijzigd op:
10-06-2018 12:37
bennie
Geplaatst op:
10-06-2018 12:36
Gewijzigd op:
10-06-2018 12:37
Met https://postimages.org kan je eenvoudig fotos online plaatsen en de link die je krijgt in je bericht plaatsen.
Die witte blokken zijn de relais.
Die witte blokken zijn de relais.
Geplaatst door:
Erik Hoeben
Geplaatst op:
10-06-2018 12:58
Erik Hoeben
Geplaatst op:
10-06-2018 12:58
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
10-06-2018 17:43
Gewijzigd op:
10-06-2018 17:48
bennie
Geplaatst op:
10-06-2018 17:43
Gewijzigd op:
10-06-2018 17:48
De printplaat ziet er nog mooi uit inderdaad.
Meet eens op het stekkertje van het verwarmingselement, ik het het contact omcirkeld.
Wat is de weerstand van het element?
Op het doorstroomelement wat er bij jouw in zit zit ook een regelklep die bepaalt of de onderste of de bovenste sproeiarmen water krijgen.
Het kan natuurlijk ook een draadbreuk zijn wat voor kan komen in het schanierende deel van de vaatwasser.
doorstroomelement
Meet eens op het stekkertje van het verwarmingselement, ik het het contact omcirkeld.
Wat is de weerstand van het element?
Op het doorstroomelement wat er bij jouw in zit zit ook een regelklep die bepaalt of de onderste of de bovenste sproeiarmen water krijgen.
Het kan natuurlijk ook een draadbreuk zijn wat voor kan komen in het schanierende deel van de vaatwasser.
doorstroomelement
Geplaatst door:
herman witgoed
Geplaatst op:
12-06-2018 19:27
herman witgoed
Geplaatst op:
12-06-2018 19:27
hallo
als er alleen kleine straaltjes water uit de onderste sproeiarm komen dan is waarschijnlijk de schoep van de circulatiemotor(spoelpomp) of losgebroken of verstopt. ..als de motor geen druk meer opbouwt, dan gaat de verwarming ook niet aan.
vr gr herman witgoed
als er alleen kleine straaltjes water uit de onderste sproeiarm komen dan is waarschijnlijk de schoep van de circulatiemotor(spoelpomp) of losgebroken of verstopt. ..als de motor geen druk meer opbouwt, dan gaat de verwarming ook niet aan.
vr gr herman witgoed
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)