Bosch vaatwasser maakt programma niet af |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Afkerin
Geplaatst op:
30-05-2018 00:35
Afkerin
Geplaatst op:
30-05-2018 00:35
Help!
Heb een Bosch vaatwasser, die het programma niet afmaakt. Pompt het water niet weg.
Het volgende heb ik al gedaan:
- Labyrint helemaal schoongemaakt
- Afvoer heeft geen knikken
- Niveauregelaar uit elkaar gehaald en helemaal schoongemaakt (inclusief rode vlotter)
Als ik het rode pennetje omhoog houdt, dan slaat de afvoerpomp aan. Zolang ik het pennetje omhoog houdt pompt de pomp het water weg.
Het valt mij op dat het vlotterkamertje niet volloopt. Het vlottertje komt dus niet omhoog om de afvoerpomp te activeren.
Iemand die mij kan helpen?
Mijn dank is groot :-)
Heb een Bosch vaatwasser, die het programma niet afmaakt. Pompt het water niet weg.
Het volgende heb ik al gedaan:
- Labyrint helemaal schoongemaakt
- Afvoer heeft geen knikken
- Niveauregelaar uit elkaar gehaald en helemaal schoongemaakt (inclusief rode vlotter)
Als ik het rode pennetje omhoog houdt, dan slaat de afvoerpomp aan. Zolang ik het pennetje omhoog houdt pompt de pomp het water weg.
Het valt mij op dat het vlotterkamertje niet volloopt. Het vlottertje komt dus niet omhoog om de afvoerpomp te activeren.
Iemand die mij kan helpen?
Mijn dank is groot :-)
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
01-06-2018 00:11
bennie
Geplaatst op:
01-06-2018 00:11
Mag ik het E-nummer van de deurrand en eventueel een foto van het hele labyrint?
Geplaatst door:
Venneper
Geplaatst op:
05-06-2018 12:04
Venneper
Geplaatst op:
05-06-2018 12:04
Sorry, het duurde een tijd voor ik weer iets kon plaatsen. Het inloggen kon niet meer. Nu net weer gefixt en kan ik gelukkig een reactie plaatsen.
Het lukt mij helaas niet een foto toe te voegen. Als ik op het icoontje klik dan krijg ik niet een mogelijkheid een foto in te voegen.
E-nr.
SGV4623EU/07
Ik kan zeggen dat ik het labyrint echt helemaal heb schoongemaakt.
Op welke manier wordt het vullen van het vlotterkamertje aangestuurd? Zou daar misschien iets niet goed zijn? Want het vlotterkamertje raakt niet vol om af te pompen.
Bedankt alvast!
Het lukt mij helaas niet een foto toe te voegen. Als ik op het icoontje klik dan krijg ik niet een mogelijkheid een foto in te voegen.
E-nr.
SGV4623EU/07
Ik kan zeggen dat ik het labyrint echt helemaal heb schoongemaakt.
Op welke manier wordt het vullen van het vlotterkamertje aangestuurd? Zou daar misschien iets niet goed zijn? Want het vlotterkamertje raakt niet vol om af te pompen.
Bedankt alvast!
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
06-06-2018 00:08
bennie
Geplaatst op:
06-06-2018 00:08
Pompt hij aan het begin van het programma wel af, voordat hij water neemt?
Een vlotter reageert alleen als er teveel water is, dus de pomp word ook door de print aangestuurd.
wanneer het tijd is om af te pompen.
fotos kan je plaatsen met https://postimages.org/ .
De link die je dan krijgt plaats je in je bericht.
Een vlotter reageert alleen als er teveel water is, dus de pomp word ook door de print aangestuurd.
wanneer het tijd is om af te pompen.
fotos kan je plaatsen met https://postimages.org/ .
De link die je dan krijgt plaats je in je bericht.
Geplaatst door:
Venneper
Geplaatst op:
16-06-2018 12:27
Venneper
Geplaatst op:
16-06-2018 12:27
https://s15.postimg.cc/78xo23ve3/IMG_4164.jpg
Dit is de foto van het labyrint.
Als ik een programma start wil hij wel gaan pompen, maar het is net of het niet lukt om het water te weg te krijgen. Het vlotterkamertje wordt gevuld, klikt steeds aan en uit. Als je naar het afvoerdeel kijkt in het labyrint is het net of hij geen genoeg druk krijgt om het water weg te pompen en blijft dus steeds aan en uitklikken (vlottercontact).
Als ik het rode vlotterpennetje omhooghoud dan blijft hij wel het water wegpompen. Er is dus geen blokkade in de afvoerleiding.
Ik hoop dat je mij verder kunt helpen.
Dit is de foto van het labyrint.
Als ik een programma start wil hij wel gaan pompen, maar het is net of het niet lukt om het water te weg te krijgen. Het vlotterkamertje wordt gevuld, klikt steeds aan en uit. Als je naar het afvoerdeel kijkt in het labyrint is het net of hij geen genoeg druk krijgt om het water weg te pompen en blijft dus steeds aan en uitklikken (vlottercontact).
Als ik het rode vlotterpennetje omhooghoud dan blijft hij wel het water wegpompen. Er is dus geen blokkade in de afvoerleiding.
Ik hoop dat je mij verder kunt helpen.
Geplaatst door:
Venneper
Geplaatst op:
16-06-2018 12:29
Venneper
Geplaatst op:
16-06-2018 12:29
Ik wilde nog een filmpje plaatsen van het klikken, maar het lukt niet om een filmpje hier te plaatsen. Via mail ofzo zou eventueel kunnen.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
17-06-2018 15:08
bennie
Geplaatst op:
17-06-2018 15:08
Een filmpje kan je op youtube zetten en de link hier.
Heb je hem al een keer een sodabeurt gegeven?
Dan reinig je hem binnenin ook.
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Heb je hem al een keer een sodabeurt gegeven?
Dan reinig je hem binnenin ook.
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Geplaatst door:
Venneper
Geplaatst op:
17-06-2018 22:25
Venneper
Geplaatst op:
17-06-2018 22:25
https://www.youtube.com/watch?v=QZIHrxNRl6k&feature=youtu.be
Heb het filmpje op YouTube gezet.
Zegt dit wat?
Heb het filmpje op YouTube gezet.
Zegt dit wat?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
23-06-2018 22:47
bennie
Geplaatst op:
23-06-2018 22:47
als je de vaatwasser vult met een emmer/gieter tot bovenkant van de dop van het zoutreservoir.
Begint hij dan wel fatsoenlijk te pompen?
Het lijkt erop dat hij geen water genoeg heeft om weg te pompen.
Het kan ook zijn dat de terugslagklep vast zit, want het water loopt ook weer een beetje terug.
Begint hij dan wel fatsoenlijk te pompen?
Het lijkt erop dat hij geen water genoeg heeft om weg te pompen.
Het kan ook zijn dat de terugslagklep vast zit, want het water loopt ook weer een beetje terug.
Geplaatst door:
Venneper
Geplaatst op:
24-06-2018 10:37
Gewijzigd op:
24-06-2018 12:00
Venneper
Geplaatst op:
24-06-2018 10:37
Gewijzigd op:
24-06-2018 12:00
De vaatwasser al een paar keer goed gevuld tot bovenkant van de dop van het zoutreservoir. Geen resultaat.
Maar als ik het rode staafje omhoog blijf houden, dan pompt de machine wel leeg. Kan dat, als de terugslagklep niet goed is?
Terugslagklep vast? Waar kan ik die vinden?
Heb geGoogled, maar geen klep kunnen vinden.
Dank!
Maar als ik het rode staafje omhoog blijf houden, dan pompt de machine wel leeg. Kan dat, als de terugslagklep niet goed is?
Terugslagklep vast? Waar kan ik die vinden?
Heb geGoogled, maar geen klep kunnen vinden.
Dank!
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)