repareren of vervangen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Nico
Geplaatst op:
29-05-2018 09:36
Nico
Geplaatst op:
29-05-2018 09:36
Wij bezitten een siemens vaatwasser type SX65m081EU/16 . Deze is 8,5 jaar oud. Sinds jaar en dag het bekende euvel dat het apparaat na 1 min geopend moet worden omdat anders het programma stopt ( ook na schoonmaken). Ook maakt de pomp ( afvoer of circulatie> ) brommend geluid. Afgelopen zondag hadden we ook de e15 melding. Gisteren alles gedonteerd en er was idd water bij de bodemplaat. Na dit gedroogd te hebben en de machine weer aangesloten te hebben zag ik dat bij deurrubber water druppelde. Dit was echter niet terug te leiden naar het water wat bij de bodem plaat lag ( geen sporen) . Ik vrees dan ook dat het water bij de bodemplaat van de pomp komt. Nu rest mij de vraag, Weet iemand wat een reparatie ongeveer zou kosten als ook de pomp moet vervangen worden en staat dat nog in verhouding van het kopen van een nieuwe vaatwasser? Een optie van een monteur niet vanuit Siemens zou ook een optie zijn maar heb nog geen goede gevonden.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-05-2018 23:53
bennie
Geplaatst op:
29-05-2018 23:53
Laten repareren is altijd een dure aangelegenheid.
Maar voor sommige mensen is het beter om er niet aan te beginnen.
Maar aangezien je hem ook kunt uitbouwen bezit je wel enige technische kennis.
Een afvoerpomp is nog het eenvoudigste om te vervangen, maar ik zenk dan eerder dat het zeefhuis(put onderin) lekt.
Heb je die schroeven al een keer iets aangedraait?
Maar voor sommige mensen is het beter om er niet aan te beginnen.
Maar aangezien je hem ook kunt uitbouwen bezit je wel enige technische kennis.
Een afvoerpomp is nog het eenvoudigste om te vervangen, maar ik zenk dan eerder dat het zeefhuis(put onderin) lekt.
Heb je die schroeven al een keer iets aangedraait?
Geplaatst door:
Nico
Geplaatst op:
30-05-2018 10:57
Nico
Geplaatst op:
30-05-2018 10:57
Ik heb de schroeven vastgedraaid idd. Ik heb gisteren een nieuwe deur rubber en afdicht setje voor zeefhuis besteld welke ik vandaag of morgen ga toepassen. Dat zijn iig 2 dingen die redelijk eenvoudig te vervangen zijn en dan kan ik dat uitsluiten. Viel mij namelijk dat als ik de bodemplaat inspecteer ik niet oude opgedroogde water resten zie. het is dus niet een lekkage die al lang aan de gang is wat mij doet vermoeden dat het de afdichting zou zijn.
Geplaatst door:
Nico
Geplaatst op:
31-05-2018 11:37
Nico
Geplaatst op:
31-05-2018 11:37
gisteren reparatiesetje ontvangen. diverse malen de youtube videos bekeken maar helaas toch vermoedelijk door een scherp randje of te weinig ruimte is het siliconen ringetje doorgesneden. Iemand tips om dit te voorkomen? zou dreft een optie zijn of juist iets anders?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
01-06-2018 00:16
bennie
Geplaatst op:
01-06-2018 00:16
Vaseline is ook een mooie oplossing en blijft beter op de plek zitten dan dreft.
In die filmpjes kunnen ze het allemaal heel snel maar je kan het beter langzaam doen en met heel veel beleid.
In die filmpjes kunnen ze het allemaal heel snel maar je kan het beter langzaam doen en met heel veel beleid.
Geplaatst door:
Nico
Geplaatst op:
05-06-2018 08:13
Gewijzigd op:
05-06-2018 08:14
Nico
Geplaatst op:
05-06-2018 08:13
Gewijzigd op:
05-06-2018 08:14
na veel geduld en wat dreft ( wel daarna goed schoonvegen anders heb je veel schuim bij eerste draaibeurt ) is het gelukt. Vaatwasser lekt niet meer! nog steeds wel het probleem dat de vaatwasser bij starten programma na 1 minuut geopend moet worden maar ik denk dat ik dat maar voor lief moet nemen....
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
05-06-2018 23:52
bennie
Geplaatst op:
05-06-2018 23:52
Mooi dat het gelukt is, dat andere is inderdaad een vervelende storing maar daar is wel mee te leven.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)