Whirlpool vaatwasser blijft piepen. |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
J.
Geplaatst op:
03-01-2019 19:13
J.
Geplaatst op:
03-01-2019 19:13
Brandschoon hè... toch jammer. Anyway. Ik heb het zgn zwarte roostertje inmiddels oneindig vaak schoongemaakt en ik hoor/voel zelfs het achterliggende membraan bewegen....
Eerlijk gezegd ben ik een beetje door mijn reparatie ideeën heen.
Ik ben nog van plan om het rooster eruit te halen (dat zou via de binnenkant moeten kunnen maar dat is me nog niet gelukt). Is dat iets wat evt via de bodem moet/kan? En zo ja zit de waterindicator/-sensor ook daar? Dat zou dan toch nog de enige mogelijkheid zijn mbt de storing?
Eerlijk gezegd ben ik een beetje door mijn reparatie ideeën heen.
Ik ben nog van plan om het rooster eruit te halen (dat zou via de binnenkant moeten kunnen maar dat is me nog niet gelukt). Is dat iets wat evt via de bodem moet/kan? En zo ja zit de waterindicator/-sensor ook daar? Dat zou dan toch nog de enige mogelijkheid zijn mbt de storing?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
03-01-2019 20:20
bennie
Geplaatst op:
03-01-2019 20:20
Is het nog steeds F6 of is het F7.
F7 heeft namelijk ook met verwarming te maken, en als er te weinig water is stuurt hij de verwarming ook niet aan.
Het is misschien allemaal een samenloop van omstandigheden.
Ik denk dat je de printplaat er maar eens uit moet sleutelen en controleren of de relais nog goed vastzitten, en de NTC testen of die nog de goede waarde geeft.
want met wat we tot nu toe gezien hebben kan het niet in de watertoevoer zitten.
F7 heeft namelijk ook met verwarming te maken, en als er te weinig water is stuurt hij de verwarming ook niet aan.
Het is misschien allemaal een samenloop van omstandigheden.
Ik denk dat je de printplaat er maar eens uit moet sleutelen en controleren of de relais nog goed vastzitten, en de NTC testen of die nog de goede waarde geeft.
want met wat we tot nu toe gezien hebben kan het niet in de watertoevoer zitten.
Geplaatst door:
J.
Geplaatst op:
03-01-2019 20:28
Gewijzigd op:
03-01-2019 20:40
J.
Geplaatst op:
03-01-2019 20:28
Gewijzigd op:
03-01-2019 20:40
Hmmm. Ik denk dat je gelijk hebt. Ben alleen niet zon expert met electronica.
Daarvoor zal ik misschien ff iemand moeten vragen.
Wel zat ik nog te denken om de kabelgoot die in de deur loopt te controleren. Ik heb meerdere verhalen van Whirlpool gebruikers gezien met een gebroken kabeltje in de knik vd de deur..
Overigens zal ik em nog eens aanzetten om te checken of het f7 of f6 is.
Trouwens waar zit de printplaat, NTC bij deze vaatwasser? Ook in de deur?
Daarvoor zal ik misschien ff iemand moeten vragen.
Wel zat ik nog te denken om de kabelgoot die in de deur loopt te controleren. Ik heb meerdere verhalen van Whirlpool gebruikers gezien met een gebroken kabeltje in de knik vd de deur..
Overigens zal ik em nog eens aanzetten om te checken of het f7 of f6 is.
Trouwens waar zit de printplaat, NTC bij deze vaatwasser? Ook in de deur?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
03-01-2019 21:09
bennie
Geplaatst op:
03-01-2019 21:09
De ntc zit ergens bij het verwarmingselement en de printplaat zit onder/achter de bediening.
Je kan altijd een paar fotos plaatsen, dan kijk ik even mee.
Je kan altijd een paar fotos plaatsen, dan kijk ik even mee.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
03-01-2019 21:20
bennie
Geplaatst op:
03-01-2019 21:20
Het kan geen kwaad om die kabelboom bij het scharnierpunt te controleren, daar is het vaak in beweging namelijk.
Dit is je NTC.
Dit is je NTC.
Geplaatst door:
J.
Geplaatst op:
03-01-2019 21:40
Gewijzigd op:
03-01-2019 21:41
J.
Geplaatst op:
03-01-2019 21:40
Gewijzigd op:
03-01-2019 21:41
Bennie je bent TOP.
De NTC! Die herken ik. Zit in de bodem vd vaatwasser naast de waterindicator....
Ga ik ook ff bekijken.
Eerst morgen ns F7/F6 checken en de kabelboom .We komen er vast wel achter . Bedankt weer voor nu!!!
De NTC! Die herken ik. Zit in de bodem vd vaatwasser naast de waterindicator....
Ga ik ook ff bekijken.
Eerst morgen ns F7/F6 checken en de kabelboom .We komen er vast wel achter . Bedankt weer voor nu!!!
Geplaatst door:
Martien Swinkels
Geplaatst op:
07-09-2022 13:49
Martien Swinkels
Geplaatst op:
07-09-2022 13:49
Hallo, Mijn vaatwasser whirlpool wcio 3T333def maakt na het Progamma op het laatst ( tijdens het drogen ) één irritant piep geluid wat niet om aan te horen is, kan iemand mij vertellen wat de oorzaak is en wat kun je eraan doen. Ik hoor het graag m.v.g Martien.
Geplaatst door:
Jordi Winkels
Geplaatst op:
18-11-2022 22:28
Jordi Winkels
Geplaatst op:
18-11-2022 22:28
Beste allemaal, mijn vaatwasser heeft een beetje vreemde kuren. De ene keer geeft hij drie piepjes wanneer ik hem aanzet en de andere keer geeft hij deze drie piepjes midden ik het programma en stopt jij dus. Heeft iemand een idee waar dit voor staat?
Alvast bedankt
Gr Jordi
Alvast bedankt
Gr Jordi
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
22-11-2022 15:46
bennie
Geplaatst op:
22-11-2022 15:46
@jordi, mag ik alle gegevens van het typeplaatje op de deurrand?
Geplaatst door:
Nicole
Geplaatst op:
13-02-2023 09:22
Nicole
Geplaatst op:
13-02-2023 09:22
Whirlpool type 36962400400/ADP301IX
Na aanzetten dubbele pieptoon paar keer achter elkaar en daarna stopt hij ermee. In het begin opnieuw aanzetten en dan deed hij het toch, maar nu inmiddels helemaal niet meer. Enig idee wat dit kan zijn? Ben totaal niet technisch ....
Na aanzetten dubbele pieptoon paar keer achter elkaar en daarna stopt hij ermee. In het begin opnieuw aanzetten en dan deed hij het toch, maar nu inmiddels helemaal niet meer. Enig idee wat dit kan zijn? Ben totaal niet technisch ....
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)