Whirlpool vaatwasser blijft piepen. |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
J.
Geplaatst op:
14-05-2018 17:49
Gewijzigd op:
14-05-2018 17:55
J.
Geplaatst op:
14-05-2018 17:49
Gewijzigd op:
14-05-2018 17:55
Beste leden. Vanaf vorig jaar- na een schoonmaakbeurt- is mijn inbouw vaatwasser gaan piepen. Eerst was dit na 1.5 uur programma, daarna wilde hij ook niet meer starten. Even gegoogeld en het filter/ membraan vd pomp met n tandenborstel extra schoongemaakt. (Overigens is mijn vaatwasser absoluut niet smerig oid.) Vervolgens doet ie het weer, met zo af en toe gepiep, maar kreeg em steeds weer aan de praat door het roosterje onderin ff extra schoon te maken. Maar nu begint ie weer en vaker te protesteren door te piepen. Soms gelijk aan het begin en soms stopt ie halverwege een programma. De ene keer is dan het programma lampje nog aan en knippert het lampje 6x, een andere keer staat het spoellampje aan en knippert ie 7x. Nu heb ik ook dit forum al geraadpleegd en begreep ik dat dit te maken zou moeten hebben met de watertoevoer. Ik heb geen waterstop direct op de slang of bij de kraan. Ik heb al gekeken of het rubbertje vd aansluiting in orde is en dat is ie.
Overigens heb ik de ruimte onder de zeef afgelopen nacht met backing soda laten weken en em vandaag nog eens aangezet. Et voila!! Hij doet het (deze keer dan) weer. Toch wil ik graag advies. Ik ben zelf erg handig dus zie er niet tegenop om iets zelf te vervangen. Maar heb met een inbouw vaatwasser geen ervaring en wil graag de boel wel juist benaderen.
Het betreft een Whirlpool inbouw vaatwasser ADG 9556/1 8542 955 01710
(ser:330446008291 TYP:NGPM)
Alvast super bedankt!!
Overigens heb ik de ruimte onder de zeef afgelopen nacht met backing soda laten weken en em vandaag nog eens aangezet. Et voila!! Hij doet het (deze keer dan) weer. Toch wil ik graag advies. Ik ben zelf erg handig dus zie er niet tegenop om iets zelf te vervangen. Maar heb met een inbouw vaatwasser geen ervaring en wil graag de boel wel juist benaderen.
Het betreft een Whirlpool inbouw vaatwasser ADG 9556/1 8542 955 01710
(ser:330446008291 TYP:NGPM)
Alvast super bedankt!!
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
14-05-2018 23:01
bennie
Geplaatst op:
14-05-2018 23:01
Dat 7 keer knipperen staat voor F07.
Dit betekent problemen met de flowmeter.
De flowmeter is dat radje met printplaatje onderin het labyrint, deze meet de hoeveelheid water.
Is het op die plek ook nog schoon?
Labyrint
Dit betekent problemen met de flowmeter.
De flowmeter is dat radje met printplaatje onderin het labyrint, deze meet de hoeveelheid water.
Is het op die plek ook nog schoon?
Labyrint
Geplaatst door:
J.
Geplaatst op:
18-05-2018 15:00
J.
Geplaatst op:
18-05-2018 15:00
Beste Bennie. De machine heb ik nog niet uitgebouwd en ik weet ook nog niet hoe ik dat moet doen. Zit de flowmeter in de rechter zijwand?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
18-05-2018 19:57
bennie
Geplaatst op:
18-05-2018 19:57
Labyrint zit aan de linkerkant.
Keuken plint er af, vaak zitten er nog een paar schroeven in de onderkant van het keukenblad.
Pootjes iets indraaien en je schuift hem naar voren.
Keuken plint er af, vaak zitten er nog een paar schroeven in de onderkant van het keukenblad.
Pootjes iets indraaien en je schuift hem naar voren.
Geplaatst door:
J.
Geplaatst op:
19-05-2018 20:11
Gewijzigd op:
19-05-2018 20:16
J.
Geplaatst op:
19-05-2018 20:11
Gewijzigd op:
19-05-2018 20:16
Bennie bedankt!!
Ff nog een vraagje: 7x of 6x knipperen is dezelfde storing toch?
En is het alleen de flowmeter? Ik lees op andere fora (ook in deze door HarryO meen ik) dat het ook de sensor, de kraan, aquastop etc. kan zijn.... voordat ik een onderdeel koop wat niet vervangen hoeft te worden.
Ff nog een vraagje: 7x of 6x knipperen is dezelfde storing toch?
En is het alleen de flowmeter? Ik lees op andere fora (ook in deze door HarryO meen ik) dat het ook de sensor, de kraan, aquastop etc. kan zijn.... voordat ik een onderdeel koop wat niet vervangen hoeft te worden.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
20-05-2018 22:45
bennie
Geplaatst op:
20-05-2018 22:45
F06 en F07 heeft allebei met de watertoevoer te maken, maar ik heb ook ergens gelezen dat F07 met het verwarmingselement te maken kan hebben.
Maar als dat het probleem zou zijn dan zou hij wel water pakken.
Als hij halverwege het programma stopt is het water dan wel warm?
Maar als dat het probleem zou zijn dan zou hij wel water pakken.
Als hij halverwege het programma stopt is het water dan wel warm?
Geplaatst door:
J.
Geplaatst op:
25-05-2018 14:38
J.
Geplaatst op:
25-05-2018 14:38
De vaatwasser heeft 2 rondes zonder problemen gedraaid. Gisteravond hield ie er na ca 1.5u weer mee op. Lampje brandde op programma en lichtje knipperde 7x. Gereset en opnieuw geprobeerd: gelijk piepen en spoellampje brand en lichtje knippert 6x (nog steeds hetzelfde probleem dus).
Het water was warm.
Verwacht dus niet dat het het warmte element is.
Echter. Forum lid HarryO (dacht ik) riep ook iets over de waterkraan (naast de mogelijkheid dat er iets met de sensor, vlotter etc. zou kunnen zijn).
Ik weet nu niet wat ik praktisch moet doen.
Eerst de kraan vervangen? (Hij lekte wel n tikje) of de boel eerst uitbouwen?
En zo ja, waar moet ik kijken en hoe zie ik wel onderdeel kapot is??
Het water was warm.
Verwacht dus niet dat het het warmte element is.
Echter. Forum lid HarryO (dacht ik) riep ook iets over de waterkraan (naast de mogelijkheid dat er iets met de sensor, vlotter etc. zou kunnen zijn).
Ik weet nu niet wat ik praktisch moet doen.
Eerst de kraan vervangen? (Hij lekte wel n tikje) of de boel eerst uitbouwen?
En zo ja, waar moet ik kijken en hoe zie ik wel onderdeel kapot is??
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
25-05-2018 23:35
bennie
Geplaatst op:
25-05-2018 23:35
Als er uit de kraan gewoon een fatsoenlijke straal komt zit daar het probleem niet.
Ik denk dat het wel verstandig is om hem even uit te bouwen en onderin te kijken en het labyrint te inspecteren.
Stuur eventueel een paar fotos mee zodat ik mee kan kijken.
Ik denk dat het wel verstandig is om hem even uit te bouwen en onderin te kijken en het labyrint te inspecteren.
Stuur eventueel een paar fotos mee zodat ik mee kan kijken.
Geplaatst door:
J.
Geplaatst op:
29-05-2018 12:22
Gewijzigd op:
29-05-2018 12:23
J.
Geplaatst op:
29-05-2018 12:22
Gewijzigd op:
29-05-2018 12:23
Bennie nogmaals dank! Ik ga em (tzt) uitbouwen en goed idee om fotos mee te sturen. Het kan ff duren, want ik draai de vaatwasser maar 1x per week en moet ff de tijd vinden voor het uitbouwen. Je hoort van me!!
Geplaatst door:
J.
Geplaatst op:
02-01-2019 14:34
J.
Geplaatst op:
02-01-2019 14:34
Daar ben ik (pas) weer met het vervolg.
We zijn inmiddels maanden verder en ik heb tot nu toe de hierboven gemelde storing kunnen verhelpen door de filter met backing soda een nacht te laten inwerken en verder aan en uit zetten tot ie een keer pakte. Maar je voelt em al aankomen. dat lukt nu niet meer!
Zojuist de vaatwasser uitgebouwd en ik wilde beginnen met het labyrint schoon te maken. Kan ik het ding er zo uit halen?
Ik stuur zoals eerder gevraagd ook een foto mee. T ziet er zo op het eerste oog niet vies uit.
We zijn inmiddels maanden verder en ik heb tot nu toe de hierboven gemelde storing kunnen verhelpen door de filter met backing soda een nacht te laten inwerken en verder aan en uit zetten tot ie een keer pakte. Maar je voelt em al aankomen. dat lukt nu niet meer!
Zojuist de vaatwasser uitgebouwd en ik wilde beginnen met het labyrint schoon te maken. Kan ik het ding er zo uit halen?
Ik stuur zoals eerder gevraagd ook een foto mee. T ziet er zo op het eerste oog niet vies uit.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)