Siemens SL64M350EU/56 geen warm water |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Marco
Geplaatst op:
27-08-2020 13:50
Marco
Geplaatst op:
27-08-2020 13:50
@Bennie, zie bijgaand de foto's van de print, de 2 relais zijn opengemaakt om ze te controleren, waren ok.
De sensoren van de hittepomp daarop meten we 9kOhm ipv 10, (en 18 over beide). Maar dat zou het probleem niet mogen zijn denken we.
Bedrading hebben we niet doorgemeten, maar ik vraag me ook af waarom die er opeens mee op zou houden, mogelijk vervuilde contacten, maar aangezien alle stekkers wel een keer los geweest zijn zou het daarna weer gewerkt hebben.
Blijft een bijzondere storing.
De sensoren van de hittepomp daarop meten we 9kOhm ipv 10, (en 18 over beide). Maar dat zou het probleem niet mogen zijn denken we.
Bedrading hebben we niet doorgemeten, maar ik vraag me ook af waarom die er opeens mee op zou houden, mogelijk vervuilde contacten, maar aangezien alle stekkers wel een keer los geweest zijn zou het daarna weer gewerkt hebben.
Blijft een bijzondere storing.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Marco
Geplaatst op:
27-08-2020 16:24
Marco
Geplaatst op:
27-08-2020 16:24
@Bennie, zie bijgaand foto's, bedrading niet gecontroleerd, maar kan me bijna niet voorstellen dat die spontaan defect gaat.
Op de print hebben we de relais opengemaakt om ze te kunnen controleren.
Op de print hebben we de relais opengemaakt om ze te kunnen controleren.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-08-2020 22:51
bennie
Geplaatst op:
29-08-2020 22:51
Bij storing zoeken moet je altijd dingen uitsluiten, en niet gokken dat het wel goed is.
Ik snap je gedachtengang wel, maar het zou lullig zijn dat je na dagen zoeken erachter komt dat het probleem toch op die plek zat.
Als je 2 keer 9K meet en samen 18K, dan zijn ze in orde.
De weerstand van de NTC's zijn temperatuur afhankelijk, meet je gelijke waardes dan zijn ze in orde.
Ik zie de foto's niet, plaats ze maar met https://postimages.org/
De link die je krijgt plaats je in je reactie
Ik snap je gedachtengang wel, maar het zou lullig zijn dat je na dagen zoeken erachter komt dat het probleem toch op die plek zat.
Als je 2 keer 9K meet en samen 18K, dan zijn ze in orde.
De weerstand van de NTC's zijn temperatuur afhankelijk, meet je gelijke waardes dan zijn ze in orde.
Ik zie de foto's niet, plaats ze maar met https://postimages.org/
De link die je krijgt plaats je in je reactie
Geplaatst door:
H. Van Oosterwijk
Geplaatst op:
03-10-2020 19:04
H. Van Oosterwijk
Geplaatst op:
03-10-2020 19:04
We hebben een Siemens vaatwasser die nu langer het programma afmaakt zonder dat er water uitkomt, alleen iets koud water. Komt geen warm water en als je de deur opent duurt het weer een uur langer voordat het programma is afgelopen. Wie weet er de oplossing voor. Is reparatie nog mogelijk of is dat weggegooid geld en kunnen we beter een nieuwe kopen.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
05-10-2020 22:49
bennie
Geplaatst op:
05-10-2020 22:49
@H van Oosterwijk.
Hij word dus helemaal niet meer warm?
Mag ik het Enummer van het typeplaatje op de deurrand?
Hij word dus helemaal niet meer warm?
Mag ik het Enummer van het typeplaatje op de deurrand?
Geplaatst door:
Mark
Geplaatst op:
11-11-2021 07:26
Mark
Geplaatst op:
11-11-2021 07:26
Beste Bennie/lezer
Onze vaatwasser draait wel maar droogt aan het einde niet meer.
De dagen ervoor hadden we een e:15 melding en vermoed dat er onderin water heeft gestaan. Ook hadden we 1x kortsluiting/stoppen sloegen uit en vermoed dat het met e:15 melding te maken heeft die niet lang daarna ontstond
Wat is de kans dat het verwarmingselement, hittepomp of relais betreft en hoe kom je daar achter
Alvast dank voor je advies
Mark
Onze vaatwasser draait wel maar droogt aan het einde niet meer.
De dagen ervoor hadden we een e:15 melding en vermoed dat er onderin water heeft gestaan. Ook hadden we 1x kortsluiting/stoppen sloegen uit en vermoed dat het met e:15 melding te maken heeft die niet lang daarna ontstond
Wat is de kans dat het verwarmingselement, hittepomp of relais betreft en hoe kom je daar achter
Alvast dank voor je advies
Mark
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
14-11-2021 19:46
Gewijzigd op:
14-11-2021 19:47
bennie
Geplaatst op:
14-11-2021 19:46
Gewijzigd op:
14-11-2021 19:47
Je kan de hittepomp demonteren en de weerstand van het element doormeten.
Het relais zit op de printplaat en kan je visueel controleren.
Als je me het Enummer geeft van je vaatwasser dan kan ik je de tekeningen geven.
Het relais zit op de printplaat en kan je visueel controleren.
Als je me het Enummer geeft van je vaatwasser dan kan ik je de tekeningen geven.
Geplaatst door:
Arnold
Geplaatst op:
10-07-2022 14:32
Arnold
Geplaatst op:
10-07-2022 14:32
Goedemiddag, ook mijn vaatwasser siemens sn25m832eu maakt t water niet warm. Ik heb de weerstand over het element gemeten en die was oke. Dus blauwe labyrint gedemonteerd zodat ik de printplaat kon verwijderen. Ik kan daar niets vreemds op ontdekken….
Iemand een idee? Groet Arnold
Iemand een idee? Groet Arnold
Geplaatst door:
Arjan
Geplaatst op:
17-08-2022 20:55
Arjan
Geplaatst op:
17-08-2022 20:55
IK heb een soort gelijk probleem , Vaatwasser verwarmt niet en blijft lang draaien en spoelt niet alles weg, tijdens een spoel cyclus werkt hij wel naar behoren maar gebruikt daarbij geen verwarming ,
Verwarming element doorgemeten en geeft 23 Ohm dus lijkt me goed , mogelijk dus het relais defect of contact breuk.
Weet iemand waar dit relais zit , Bennie spreekt van de printplaat maar deze kan ik zo niet vinden , of zit deze achter het frontpanel ?
Heeft iemand mischien nog een tip
vriendelijk bedankt , Arjan
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
30-04-2018 23:32Dag Marianne.
Ik denk dat dit nog wel een investering van een paar tientjes waard is.
Deze symptomen krijg je meestal als 1 pootje van het relais van het verwarmingselement is losgebrand op de printplaat.
Als je iemand weet die kan solderen op een printplaat ben je al gered, een relais kost 2 a 3 euro en solderen is een half uurtje werk voor iemand die dat kan.
Demonteer de printplaat maar eens en plaats fotos van de voor en achterzijde op internet en de link in je bericht.
Dit kan eenvoudig met https://postimages.org/
voor als je niemand kent die kan solderen weet ik wel een adresje onder in flevoland of in twente.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)