Siemens SL64M350EU/56 geen warm water |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Marianne
Geplaatst op:
30-04-2018 22:49
Marianne
Geplaatst op:
30-04-2018 22:49
Mijn vaatwasser maakte geen warm water meer en draaide zijn programma langer dan anders. Bv meer dan een uur langer en nog niet afgerond.
Ik onderbrak zijn programma, er stond toen onderin meer water dan anders. Ik heb dat water weggehaald en alle zeven en onderste sproeiarm gereinigd (hoeveelheid vuil/vet viel wel mee, ik doe het vaker).
Ik heb toen een lege vaatwasser met vaatwasserreiniger gedraaid op hoogste temperatuur 65 graden. Maar geen warm water dus de was op tuit van vaatwasserreiniger bleef intact. Water liep onderin wel prima weg.
Verwarmingselement defect?
Hittepomp?
Iets anders?
Hij is 13 jaar oud; is het de investering waard om 'm te repareren?
Ik onderbrak zijn programma, er stond toen onderin meer water dan anders. Ik heb dat water weggehaald en alle zeven en onderste sproeiarm gereinigd (hoeveelheid vuil/vet viel wel mee, ik doe het vaker).
Ik heb toen een lege vaatwasser met vaatwasserreiniger gedraaid op hoogste temperatuur 65 graden. Maar geen warm water dus de was op tuit van vaatwasserreiniger bleef intact. Water liep onderin wel prima weg.
Verwarmingselement defect?
Hittepomp?
Iets anders?
Hij is 13 jaar oud; is het de investering waard om 'm te repareren?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
30-04-2018 23:32
bennie
Geplaatst op:
30-04-2018 23:32
Dag Marianne.
Ik denk dat dit nog wel een investering van een paar tientjes waard is.
Deze symptomen krijg je meestal als 1 pootje van het relais van het verwarmingselement is losgebrand op de printplaat.
Als je iemand weet die kan solderen op een printplaat ben je al gered, een relais kost 2 a 3 euro en solderen is een half uurtje werk voor iemand die dat kan.
Demonteer de printplaat maar eens en plaats fotos van de voor en achterzijde op internet en de link in je bericht.
Dit kan eenvoudig met https://postimages.org/
voor als je niemand kent die kan solderen weet ik wel een adresje onder in flevoland of in twente.
Ik denk dat dit nog wel een investering van een paar tientjes waard is.
Deze symptomen krijg je meestal als 1 pootje van het relais van het verwarmingselement is losgebrand op de printplaat.
Als je iemand weet die kan solderen op een printplaat ben je al gered, een relais kost 2 a 3 euro en solderen is een half uurtje werk voor iemand die dat kan.
Demonteer de printplaat maar eens en plaats fotos van de voor en achterzijde op internet en de link in je bericht.
Dit kan eenvoudig met https://postimages.org/
voor als je niemand kent die kan solderen weet ik wel een adresje onder in flevoland of in twente.
Geplaatst door:
Bas van Gijzel
Geplaatst op:
10-09-2019 20:32
Bas van Gijzel
Geplaatst op:
10-09-2019 20:32
Beste,
Mijn vaatwasser geeft sinds kort geen warm water en heb ook het idee dat hij boven in niet sproeid.
Hij geeft geen foutmelding.
Ik heb hem 2x gereinigd maar zonder resultaat .
Vandaag heb ik er de linker zijkant afgehaald, maar kan hier geen wijs uit, zie foto!
Wel kan je een vieze donkere plek zien, hoe zou ik dit schoon kunnen maken?
Of heeft dit niets met het probleem te maken?
Wie heeft er een oplossing of een tip
Mvg
Bas v Gijzel
Mijn vaatwasser geeft sinds kort geen warm water en heb ook het idee dat hij boven in niet sproeid.
Hij geeft geen foutmelding.
Ik heb hem 2x gereinigd maar zonder resultaat .
Vandaag heb ik er de linker zijkant afgehaald, maar kan hier geen wijs uit, zie foto!
Wel kan je een vieze donkere plek zien, hoe zou ik dit schoon kunnen maken?
Of heeft dit niets met het probleem te maken?
Wie heeft er een oplossing of een tip
Mvg
Bas v Gijzel
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
10-09-2019 21:04
bennie
Geplaatst op:
10-09-2019 21:04
Dag Bas.
Zou ik de gegevens van het typeplaatje op de deurrand mogen hebben?
Een foto kan je ook online plaatsen met https://postimages.org/
De link die je krijgt plaats je in je reactie.
Zou ik de gegevens van het typeplaatje op de deurrand mogen hebben?
Een foto kan je ook online plaatsen met https://postimages.org/
De link die je krijgt plaats je in je reactie.
Geplaatst door:
Lilian
Geplaatst op:
11-09-2019 18:49
Lilian
Geplaatst op:
11-09-2019 18:49
Onze Siemens SN56M532EU/01 verwarmt het water niet meer. Draait wel het programma gewoon af. We willen de printplaat bekijken om te zien of er een relais is doorgebrand. Wie weet waar die printplaat zit? Moet de vaatwasser worden uitgebouwd of zit die aan de voorkant achter het bedieningspaneel?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
11-09-2019 19:47
bennie
Geplaatst op:
11-09-2019 19:47
@Lilian.
Je printplaat zit rechts achterin.
Het kan zijn dat er een relais is losgebrand maar ik denk eerder dat de hittepomp defect is.
Hieronder zie je de info over de hittepomp en hoe je de box van de printplaat er uit haalt.
Hier heb je ook de tekeningen van je vaatwasser.
Film demontage hittepomp.
Je printplaat zit rechts achterin.
Het kan zijn dat er een relais is losgebrand maar ik denk eerder dat de hittepomp defect is.
Hieronder zie je de info over de hittepomp en hoe je de box van de printplaat er uit haalt.
Hier heb je ook de tekeningen van je vaatwasser.
Film demontage hittepomp.
Geplaatst door:
Lilian
Geplaatst op:
15-09-2019 19:54
Lilian
Geplaatst op:
15-09-2019 19:54
@Bennie, bedankt voor de tekeningen en tips. Het is inderdaad de hittepomp die niet meer werkt. 6 weken geleden hadden we een E-melding dat er lekkage was en hebben toen het water op de bodem weggehaald. Kan de defecte hittepomp met de lekkage te maken hebben? De vaatwasser is van 2010 en we vragen ons af of een reparatie nog wel zinvol is (hittepomp en afdichtingsring)
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
15-09-2019 21:15
bennie
Geplaatst op:
15-09-2019 21:15
De hittepomp ligt iets lager dan de vlotter, en heeft in het water gelegen.
Waarschijnlijk is hij daarom kapot gegaan.
Of je het hem nog waard vind om te repareren moet je zelf beslissen.
Waarschijnlijk is hij daarom kapot gegaan.
Of je het hem nog waard vind om te repareren moet je zelf beslissen.
Geplaatst door:
Marco
Geplaatst op:
24-08-2020 16:36
Marco
Geplaatst op:
24-08-2020 16:36
Ik heb een SN65MO36EU/28, deze warmt niet aan, print en relais gecontroleerd, zijn goed. Weerstand hittepomp gecontroleerd, is goed. Gecontroleerd of er spanning op de hittepomp komt als de machine draait, dat is niet het geval.
Heb zowel de warmtewisselaar als het labyrint gereinigd, zijn voldoende schoon om geen probleem te mogen geven. Desondanks geen spanning op hittepomp en dus geen warmte.
Machine geeft geen foutmelding en toch wordt hij niet warm.
Is er nog een sensor welke defect zou kunnen zijn waardoor de besturing niet het relais activeert terwijl deze geen storing geeft??
M.i. alle relevante zaken gecontroleerd welke ik tegen kom aangaande deze storing.
Hoop dat iemand nog een zinnige tip kan geven.
Heb zowel de warmtewisselaar als het labyrint gereinigd, zijn voldoende schoon om geen probleem te mogen geven. Desondanks geen spanning op hittepomp en dus geen warmte.
Machine geeft geen foutmelding en toch wordt hij niet warm.
Is er nog een sensor welke defect zou kunnen zijn waardoor de besturing niet het relais activeert terwijl deze geen storing geeft??
M.i. alle relevante zaken gecontroleerd welke ik tegen kom aangaande deze storing.
Hoop dat iemand nog een zinnige tip kan geven.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
25-08-2020 21:29
bennie
Geplaatst op:
25-08-2020 21:29
@Marco, controleer de bedrading eens tot aan de printplaat.
En zou ik een paar foto's van de printplaat mogen zien?
En zou ik een paar foto's van de printplaat mogen zien?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)