vaatwasser van bosch neemt geen water |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
dirk
Geplaatst op:
21-09-2014 16:46
dirk
Geplaatst op:
21-09-2014 16:46
hallo ik heb eeb bosch auto 3 in 1 type s9n518 als ik een programa wil starten pomp hij even daarna wil hij er water in pompen dat duurd lang af en toe gaat het kraan lampje branden voor de rest gaat hij wel verder maar we horen steeds het geluid dat hij er nog water wil bij in pompen kunnen jullie me hier mee helpen wat het probleem kan zijn alvast bedankt
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
m de ligter
Geplaatst op:
05-10-2014 11:43
m de ligter
Geplaatst op:
05-10-2014 11:43
Mijn bosch vaatwasser pakt geen water en gaat niet naar nul maar blijft op 1.Type sgs5652eu/17 Weet iemand wat het kan zijn .
Geplaatst door:
Ferdy P.
Geplaatst op:
06-02-2015 22:54
Ferdy P.
Geplaatst op:
Hoi,
Ik heb een vrij oude bosch vaatwasser die het tot nog toe altijd prima heeft gedaan. Sinds gisteren rook ik een lichte brand lucht (Vanwege de spiralen die ontzettend heet worden) en hoorde ik een piepend geluid bij mijn waterleiding (waarschijnlijk door de druk). Wat blijkt er komt geen water meer in.
Ik heb al warm water erin gegooid en deze even laten staan, hij voert vervolgens wel gewoon het water af. Het probleem is dus echt de watertoevoer. De slang al ontkoppeld en hier zit geen vuil in. Iemand enig idee wat ik kan proberen ? het gaat om een Bosch SMS 3022
Alvast bedankt!
Ik heb een vrij oude bosch vaatwasser die het tot nog toe altijd prima heeft gedaan. Sinds gisteren rook ik een lichte brand lucht (Vanwege de spiralen die ontzettend heet worden) en hoorde ik een piepend geluid bij mijn waterleiding (waarschijnlijk door de druk). Wat blijkt er komt geen water meer in.
Ik heb al warm water erin gegooid en deze even laten staan, hij voert vervolgens wel gewoon het water af. Het probleem is dus echt de watertoevoer. De slang al ontkoppeld en hier zit geen vuil in. Iemand enig idee wat ik kan proberen ? het gaat om een Bosch SMS 3022
Alvast bedankt!
Geplaatst door:
Ferdy P.
Geplaatst op:
Ferdy P.
Geplaatst op:
Hoi,
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
06-02-2015 23:04
HarryO
Geplaatst op:
06-02-2015 23:04
Hij word dus warm ZONDER water en er in?
Dat kan alleen maar als het de programma klok het element van spanning blijft voorzien.
Die kans is echter vrij klein.
De kans is groot dat de nivo regelaar blijft hangen of gesmolten is.
Deze zit aan de linker zijkant van de machine (van voren gezien)
Controleer deze en het slangetje hiervan.
Nivo regelaar
Dat kan alleen maar als het de programma klok het element van spanning blijft voorzien.
Die kans is echter vrij klein.
De kans is groot dat de nivo regelaar blijft hangen of gesmolten is.
Deze zit aan de linker zijkant van de machine (van voren gezien)
Controleer deze en het slangetje hiervan.
Nivo regelaar
Geplaatst door:
Ferdy P.
Geplaatst op:
06-02-2015 23:11
Ferdy P.
Geplaatst op:
06-02-2015 23:11
Ja hij wordt warm zonder water, als ik de deur open is de spiraal ook oranje/rood. De draaiknop linksboven waarmee ik hem aanzet, als ik deze doordraai voert hij wel water af (het kleine beetje dus) etc, hij circuleert ook wel denk ik want ik hoor aan de onderkant wel wat geborrel. Zojuist de zijkanten eraf gehad en het plastic waterreservoir aan de linker zijkant zit ook gewoon helemaal vol.
Geplaatst door:
Ferdy P.
Geplaatst op:
06-02-2015 23:27
Ferdy P.
Geplaatst op:
06-02-2015 23:27
De niveauregelaar ziet er nog prima uit, geen kalkaanslag of iets dergelijks. De slangetjes durf ik niet zo 1,2,3 los te koppelen is er iets wat ik moet weten voor ik hier aan begin ? Ben absoluut niet technisch aangelegd vandaar!
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
07-02-2015 18:02
HarryO
Geplaatst op:
07-02-2015 18:02
Ik heb geen schema van deze machine.
Je kunt alles los halen als je de boel maar net zo terug zet als dat het zat.
Je kunt alles los halen als je de boel maar net zo terug zet als dat het zat.
Geplaatst door:
Leo
Geplaatst op:
23-04-2015 19:36
Leo
Geplaatst op:
23-04-2015 19:36
Ik heb een Bosch 3502 FD 7510. Sinds kort problemen met watertoevoer. Hij neemt wel water, maar erg langzaam waardoor het programma ca. 4 uur duurt. Wie weet raad?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
24-04-2015 11:15
HarryO
Geplaatst op:
24-04-2015 11:15
Ik neem aan dat het een SMS3502 is.
Waterdruk voldoende, filtertje tussen kraan en aquastop schoon, labyrint schoon, slang tussen labyrint en circulatie pomp schoon?
Verwijder de linker zijkant (van voren gezien) en je kunt er bij.
Het lang duren van het programma kan ook komen omdat het water niet verwarmd word.
Word hij warm of niet?
Waterdruk voldoende, filtertje tussen kraan en aquastop schoon, labyrint schoon, slang tussen labyrint en circulatie pomp schoon?
Verwijder de linker zijkant (van voren gezien) en je kunt er bij.
Het lang duren van het programma kan ook komen omdat het water niet verwarmd word.
Word hij warm of niet?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)