Siemens sd6p1s blijft afpompen. |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Dec
Geplaatst op:
24-04-2018 08:35
Dec
Geplaatst op:
24-04-2018 08:35
Wij hebben een Siemens type sd6p1s, het probleem is het volgende:
Bij starten hoor je de machine afpompen, er zit echter geen water in de machine, dus de machine stopt na enige tijd en geeft vervolgens het piepsignaal en een LED licht “END” dat de machine klaar is.
Als ik er een emmertje water in gooi en dan de machine sluit, dan pompt deze het water eerst af na starten en vervolgens gaat de machine wel door met het programma. Namelijk; de machine probeert water te nemen. Ik voel de waterstop trillen, maar de machine krijgt geen water. Vervolgens gaat de machine oneindig staan piepen.
Voordat we een compleet nieuwe machine aanschaffen, zou ik graag willen vragen of iemand misschien een idee heeft wat ik nog kan proberen.
Bvd.
Bij starten hoor je de machine afpompen, er zit echter geen water in de machine, dus de machine stopt na enige tijd en geeft vervolgens het piepsignaal en een LED licht “END” dat de machine klaar is.
Als ik er een emmertje water in gooi en dan de machine sluit, dan pompt deze het water eerst af na starten en vervolgens gaat de machine wel door met het programma. Namelijk; de machine probeert water te nemen. Ik voel de waterstop trillen, maar de machine krijgt geen water. Vervolgens gaat de machine oneindig staan piepen.
Voordat we een compleet nieuwe machine aanschaffen, zou ik graag willen vragen of iemand misschien een idee heeft wat ik nog kan proberen.
Bvd.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
24-04-2018 18:26
bennie
Geplaatst op:
24-04-2018 18:26
Mag ik het volledige E-nummer van de deurrand?
Branden/knipperen er verder nog lampjes tijdens het piepen?
Een vaatwasser gaat afpompen en blokkeerd de waterinname als er in de bak onder de vaatwasser een lekkage is.
Kijk maar eens of je daar water ziet.
Plint aan de onderaan eraf en je kan er onder kijken.
Branden/knipperen er verder nog lampjes tijdens het piepen?
Een vaatwasser gaat afpompen en blokkeerd de waterinname als er in de bak onder de vaatwasser een lekkage is.
Kijk maar eens of je daar water ziet.
Plint aan de onderaan eraf en je kan er onder kijken.
Geplaatst door:
Dec
Geplaatst op:
24-04-2018 18:34
Gewijzigd op:
24-04-2018 18:36
Dec
Geplaatst op:
24-04-2018 18:34
Gewijzigd op:
24-04-2018 18:36
E-Nr:
SX64E001EU/17
Zo ver wij hebben kunnen ervaren is er geen lekkage geconstateerd. Heb er nu al een aantal keer een emmer van 10 liter in gegooid.
Ik ben morgen weer op locatie, dan kan ik achter de plint kijken. Lampjes check ik dan ook direct. Zo ver ik mij kan herinneren was het lampje met dat borsteltje aan.
SX64E001EU/17
Zo ver wij hebben kunnen ervaren is er geen lekkage geconstateerd. Heb er nu al een aantal keer een emmer van 10 liter in gegooid.
Ik ben morgen weer op locatie, dan kan ik achter de plint kijken. Lampjes check ik dan ook direct. Zo ver ik mij kan herinneren was het lampje met dat borsteltje aan.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
24-04-2018 18:54
bennie
Geplaatst op:
24-04-2018 18:54
Lekkage zie je ook niet gelijk, in die bak eronder zitten geen gaten in de bodem.
Geplaatst door:
Dec
Geplaatst op:
11-05-2018 15:11
Dec
Geplaatst op:
11-05-2018 15:11
Excuus voor de verlate reactie, hadden wat andere prioriteiten met spoed.
Ik heb de plint en het onderste deel van de vaatwasser eraf gehaald en water in de machine gegooid, maar geen lekkage te bekennen. Alles ziet er schoon en droog uit.
De lampjes varieren. Ik kan een programma selecteren.
Daarnaast brand soms het lampje wat op een borsteltje lijkt en na het afpompen gaat het lampje End branden.
Ook branden de lampjes met de 2 gebogen pijltjes en het soort sterretje.
Als het borstel lampje brand, brand ook het lampje van het kraantje.
Ik heb de plint en het onderste deel van de vaatwasser eraf gehaald en water in de machine gegooid, maar geen lekkage te bekennen. Alles ziet er schoon en droog uit.
De lampjes varieren. Ik kan een programma selecteren.
Daarnaast brand soms het lampje wat op een borsteltje lijkt en na het afpompen gaat het lampje End branden.
Ook branden de lampjes met de 2 gebogen pijltjes en het soort sterretje.
Als het borstel lampje brand, brand ook het lampje van het kraantje.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
13-05-2018 14:12
bennie
Geplaatst op:
13-05-2018 14:12
Die gebogen pijltjes betekend dat het zout op is en het sterretje staat voor dat het glansspoelmiddel op is.
De waterslot kan je testen door er zelf 230 volt te zetten op de beide draadjes die uit de slang komen.
Als je er spanning op zet moet de klep opengaan en moet er dus water uit de slang komen.
Doet die dat niet, dan is het waterslot defect.
Nieuw waterslot
De waterslot kan je testen door er zelf 230 volt te zetten op de beide draadjes die uit de slang komen.
Als je er spanning op zet moet de klep opengaan en moet er dus water uit de slang komen.
Doet die dat niet, dan is het waterslot defect.
Nieuw waterslot
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)