Nieuwe afvoerpomp maar weer code E25 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Edwin
Geplaatst op:
13-04-2018 13:20
Edwin
Geplaatst op:
13-04-2018 13:20
Vaatwasser SMU50L15EU van Bosch heeft een maand prima gewerkt nadat ik een nieuwe afvoerpomp had geïnstalleerd. De vorige pomp maakte een zoemgeluid en gaf E24 en soms E25 aan.
Helaas geeft de vaatwasser nu weer na een wasbeurt de code E25 aan. De afvoerslang heb ik doormiddel van een trekdraad gecontroleerd op vuil. Geen glas of iets dergelijks achter de clip. Afvoerpomp draaiwiel kan beiden kanten op draaien.
Heeft iemand nog tips?
Helaas geeft de vaatwasser nu weer na een wasbeurt de code E25 aan. De afvoerslang heb ik doormiddel van een trekdraad gecontroleerd op vuil. Geen glas of iets dergelijks achter de clip. Afvoerpomp draaiwiel kan beiden kanten op draaien.
Heeft iemand nog tips?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
14-04-2018 12:19
Gewijzigd op:
bennie
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
Geplaatst door:
Edwin
Geplaatst op:
16-04-2018 17:49
Edwin
Geplaatst op:
16-04-2018 17:49
Dank voor je reactie!
Ook daar ben ik met de trekdraad geweest. Ik zie geen vetresten. Alleen in een klein kamertje linksbovenin zie ik iets maar dat is niet veel en daar komt het water ook niet.
Water blijft 4 minuten voor het einde van het programma in de vaatwasser liggen. Vaatwasser kan wel handmatig door elke keer een nieuw programma te starten, het water afpompen. Het gaat om de SMU50L15EU/41
Ook daar ben ik met de trekdraad geweest. Ik zie geen vetresten. Alleen in een klein kamertje linksbovenin zie ik iets maar dat is niet veel en daar komt het water ook niet.
Water blijft 4 minuten voor het einde van het programma in de vaatwasser liggen. Vaatwasser kan wel handmatig door elke keer een nieuw programma te starten, het water afpompen. Het gaat om de SMU50L15EU/41
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
16-04-2018 21:08
bennie
Geplaatst op:
16-04-2018 21:08
Zit alles weer netjes gemonteert in de pompput?
Het kan ook zijn dat de terugslagklep niet goed meer werkt.
Als hij afpompt zie je het door het syfon in het labyrint lopen, op een gegeven moment heeft hij te weinig water om nog wat door het syfon te pompen.
Op dat moment vermindert de druk in de pompput en moet de terugslagklep weer dicht gaan.
Het water moet dan tot vlak onder de bocht aan de bovenkant van het syfon blijven staan.
is dat zo of stroomt alles weer terug de vaatwasser in?
Het kan ook zijn dat de terugslagklep niet goed meer werkt.
Als hij afpompt zie je het door het syfon in het labyrint lopen, op een gegeven moment heeft hij te weinig water om nog wat door het syfon te pompen.
Op dat moment vermindert de druk in de pompput en moet de terugslagklep weer dicht gaan.
Het water moet dan tot vlak onder de bocht aan de bovenkant van het syfon blijven staan.
is dat zo of stroomt alles weer terug de vaatwasser in?
Geplaatst door:
Edwin
Geplaatst op:
16-04-2018 23:29
Edwin
Geplaatst op:
16-04-2018 23:29
De pompput heb ik niet gedemonteerd.
Ik heb een video gemaakt bij error e25 wanneer ik de vaatwasser weer reset en een nieuw programma begin https://streamable.com/mo4ma
Ik heb een video gemaakt bij error e25 wanneer ik de vaatwasser weer reset en een nieuw programma begin https://streamable.com/mo4ma
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
17-04-2018 16:40
bennie
Geplaatst op:
17-04-2018 16:40
Het lijkt wel of de afvoer tegendruk krijgt, heb je de afvoerslang niet helemaal onderin het syfon van de afvoer gedrukt?
Trek hem dan eens 10 cm terug en kijk eens wat hij dan doet.
De terugslagklep is wel in orde, je ziet dat het water netjes blijft staan voor de bocht.
Trek hem dan eens 10 cm terug en kijk eens wat hij dan doet.
De terugslagklep is wel in orde, je ziet dat het water netjes blijft staan voor de bocht.
Geplaatst door:
Edwin
Geplaatst op:
18-04-2018 00:12
Edwin
Geplaatst op:
18-04-2018 00:12
De afvoerslang heb ik sinds het probleem los gekoppeld en ligt nu in een emmer naast de vaatwasser. Dat kan het ook niet zijn...
Aardig dat je mee denkt!
Vrijdag komt er een Bosch monteur maar liever heb ik het probleem al opgelost dan dat ik mijn geld uitgeef aan iets wat ik zelf kan doen
Aardig dat je mee denkt!
Vrijdag komt er een Bosch monteur maar liever heb ik het probleem al opgelost dan dat ik mijn geld uitgeef aan iets wat ik zelf kan doen
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
18-04-2018 00:24
bennie
Geplaatst op:
18-04-2018 00:24
je zou de sodabeurt nog kunnen proberen en die prut bovenin het labyrint nog weg proberen te krijgen.
Dat is de ontluchting van de afvoer namelijk.
Mocht de monteur nog moeten komen ben ik wel benieuwd naar de uitkomst.
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Dat is de ontluchting van de afvoer namelijk.
Mocht de monteur nog moeten komen ben ik wel benieuwd naar de uitkomst.
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Geplaatst door:
Edwin
Geplaatst op:
18-04-2018 08:25
Edwin
Geplaatst op:
18-04-2018 08:25
Ook de soda beurt heb ik meerdere malen uitgevoerd. Ik heb alleen de kraan niet gecheckt op kalk. Daarna zou ik het zelf niet meer weten
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
18-04-2018 09:12
bennie
Geplaatst op:
18-04-2018 09:12
Je kan nog proberen om dat kleine kamertje in het labyrint schoon te maken met een klein ijzeren onderdeeltje en een goede magneet.
Misschien dat de ontluchting het probleem is.
Anders weet ik het ook niet.
Misschien dat de ontluchting het probleem is.
Anders weet ik het ook niet.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)