hp/ariston LFT114a vreemde verschijnslen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Joris
Geplaatst op:
13-04-2018 11:30
Joris
Geplaatst op:
13-04-2018 11:30
Hoi,
sinds kort heeft onze Hotpoint/Ariston LFT114a vaatwasser vreemde verschijnselen.
- machine gaat soms spontaan aan (power en programma lampje gaat branden en piept 1 keer)
- powerknop reageert niet
- programma knop zet machine aan(als alle lampjes uit zijn) ipv power knop
- maakt vaak het programma niet af. midden in het programma geeft hij een lange piep, meestal pompt hij wel het water af daarna. als ik de machine daarna weer aanzet maakt hij soms het programma wel af.
- door de loop der jaren (inmiddels een jaar of 8-9 oud) is de machine voor mijn gevoel meer geluid gaan maken.
heeft iemand een idee wat er mis kan zijn? ook bij een van de symptomen? ik sta overal open voor. Ook voor idee"en wat ik nog zou kunnen bekijken of uitproberen.
alvast bedankt
sinds kort heeft onze Hotpoint/Ariston LFT114a vaatwasser vreemde verschijnselen.
- machine gaat soms spontaan aan (power en programma lampje gaat branden en piept 1 keer)
- powerknop reageert niet
- programma knop zet machine aan(als alle lampjes uit zijn) ipv power knop
- maakt vaak het programma niet af. midden in het programma geeft hij een lange piep, meestal pompt hij wel het water af daarna. als ik de machine daarna weer aanzet maakt hij soms het programma wel af.
- door de loop der jaren (inmiddels een jaar of 8-9 oud) is de machine voor mijn gevoel meer geluid gaan maken.
heeft iemand een idee wat er mis kan zijn? ook bij een van de symptomen? ik sta overal open voor. Ook voor idee"en wat ik nog zou kunnen bekijken of uitproberen.
alvast bedankt
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
14-04-2018 12:06
bennie
Geplaatst op:
14-04-2018 12:06
Misschien is de bedieningsmodule vies of vochtig.
Haal deze er eens uit en plaats maar een paar fotos hier, dan kan ik meekijken.
Haal deze er eens uit en plaats maar een paar fotos hier, dan kan ik meekijken.
Geplaatst door:
Joris
Geplaatst op:
06-06-2018 14:38
Joris
Geplaatst op:
06-06-2018 14:38
Ik heb eindelijk de moed gevonden om hem open te schroeven.
er zat inderdaad corrosie op de printplaat rond de powerknop.
Bij het draaien zonder de buiten plaat was de machine deur ook licht in te drukken bij de bediening en dan stopte de machine gelijk weer met de lange piep.
er zat inderdaad corrosie op de printplaat rond de powerknop.
Bij het draaien zonder de buiten plaat was de machine deur ook licht in te drukken bij de bediening en dan stopte de machine gelijk weer met de lange piep.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
08-06-2018 22:14
bennie
Geplaatst op:
08-06-2018 22:14
Dan zit er toch nog ergens een slecht contact of een draadbreuk in het schanierende deel.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)