Vaatwasser pompt water niet weg |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Tim
Geplaatst op:
12-04-2018 23:43
Tim
Geplaatst op:
12-04-2018 23:43
Hoi,
Ik heb een Bosch logixx vaatwasser, E-Nr SGV5903/07. Hij nam geen water meer in en er bleef en beetje water in staan. Hij blijft brommen als ik hem aan zet. Ik heb van binnen alles losgeschroefd en hem helemaal schoon gemaakt, maar het helpt niet. Als ik er water in giet gaat het rotortje van de pomp wel draaien, maar het water gaat niet weg, ook niet als ik de afvoerslang in een emmer hang. De slang is niet verstopt, want als ik er op blaas komt er lucht boven borrelen in de vaatwasser. Iemand nog suggesties?
Groet,
-Tim-
Ik heb een Bosch logixx vaatwasser, E-Nr SGV5903/07. Hij nam geen water meer in en er bleef en beetje water in staan. Hij blijft brommen als ik hem aan zet. Ik heb van binnen alles losgeschroefd en hem helemaal schoon gemaakt, maar het helpt niet. Als ik er water in giet gaat het rotortje van de pomp wel draaien, maar het water gaat niet weg, ook niet als ik de afvoerslang in een emmer hang. De slang is niet verstopt, want als ik er op blaas komt er lucht boven borrelen in de vaatwasser. Iemand nog suggesties?
Groet,
-Tim-
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
14-04-2018 11:58
bennie
Geplaatst op:
14-04-2018 11:58
Bij de afvoerpomp zit ook een terugslagklepje.
Misschien kan deze niet weggedrukt worden door de afvoerpomp.
Als je erin blaast, blaas je die klep de andere kant op.
Dat het water niet wegloopt door de afvoerslang laag te leggen komt omdat er in het labyrint een syfon zit, daar word het omhoog gepompt.
Zijn de schoepjes van de afvoerpomp nog wel heel?
Misschien kan deze niet weggedrukt worden door de afvoerpomp.
Als je erin blaast, blaas je die klep de andere kant op.
Dat het water niet wegloopt door de afvoerslang laag te leggen komt omdat er in het labyrint een syfon zit, daar word het omhoog gepompt.
Zijn de schoepjes van de afvoerpomp nog wel heel?
Geplaatst door:
Tim
Geplaatst op:
15-04-2018 00:32
Tim
Geplaatst op:
15-04-2018 00:32
Ja, alles is nog heel. Ik heb vandaag alles uit elkaar gehaald. Het labyrint was erg smerig vanbinnen. Gootsteen ontstopper erin en een paar uur laten weken. Daarna heb ik hem doorgespoten met de tuinslang en met een aantal keer flink schudden heb ik hem voor het grootste deel schoon gekregen. Net getest en hij werkt weer! Ik denk dat de vaatwasser doordat het labyrint grotendeels verstopt zat teveel tegendruk kreeg en daarom in de beveiliging sloeg en geen water meer aanvoerde. Blij dat het gewerkt heeft. Bedankt voor je reactie!
-Tim-
-Tim-
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
15-04-2018 15:56
bennie
Geplaatst op:
15-04-2018 15:56
Graag gedaan, fijn dat hij weer doet.
Forum
Storingen