Deur vergrendeling niet goed? |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Roy
Geplaatst op:
19-08-2018 00:50
Roy
Geplaatst op:
19-08-2018 00:50
Bij deze kort filmpje van de sluiting, aan het einde 2 foto’s van de linkerzijde en daarna 2 van de rechterzijde:
Https://youtu.be/VJbsFCyhu9o
Https://youtu.be/VJbsFCyhu9o
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
19-08-2018 20:14
bennie
Geplaatst op:
19-08-2018 20:14
Laat hem eens lopen met de voorkant eraf, dan kan je zien of het onderaan uit het witte gootje(rood) loopt.
Het kan ook zijn dat het rubber van de deur(blauw) niet goed meer is of verkeerd om gemonteerd is.
Die speling bij het sluiten van de deur is normaal, daar mag het probleem niet in zitten.
tekening vaatwasser
Het kan ook zijn dat het rubber van de deur(blauw) niet goed meer is of verkeerd om gemonteerd is.
Die speling bij het sluiten van de deur is normaal, daar mag het probleem niet in zitten.
tekening vaatwasser
Geplaatst door:
Roy
Geplaatst op:
19-08-2018 21:42
Gewijzigd op:
19-08-2018 21:49
Roy
Geplaatst op:
19-08-2018 21:42
Gewijzigd op:
19-08-2018 21:49
Welk witte gootje? Van wat ik zie lekt hij bovenaan, daar is de deur buiten het rubber ook vochtig wat ook de hoeveelheid water zou verklaren die hij lekt. Telkens een beetje bovenaan, loopt langs de zijkant (in de hoek van de deur aan de zijkant) naar beneden en komt dan onder bij de poten terecht.
Hoe zie ik of het rubber onder (blauw) goed zit? Voor mijn idee zit hij netjes dicht. De rubber flap die van deur naar de machine gaat komt geen water in, het loopt echt langs de zijkant naar beneden.
Hoe zie ik of het rubber onder (blauw) goed zit? Voor mijn idee zit hij netjes dicht. De rubber flap die van deur naar de machine gaat komt geen water in, het loopt echt langs de zijkant naar beneden.
Geplaatst door:
Roy
Geplaatst op:
24-08-2018 08:59
Roy
Geplaatst op:
24-08-2018 08:59
Aangezien de speling op de deur normaal zou zijn heb ik het rubber wat in de vaatwasser zit nieuw besteld. Dan zou het daar in moeten zitten aangezien hij dus bovenaan lekt.
Nog geen idee wat u met het witte gootje bedoeld maar ik zal hem iig straks met nieuw rubber nog eens laten lopen. Kijken of het dan beter is.
Nog geen idee wat u met het witte gootje bedoeld maar ik zal hem iig straks met nieuw rubber nog eens laten lopen. Kijken of het dan beter is.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
24-08-2018 23:09
bennie
Geplaatst op:
24-08-2018 23:09
Dat zou ook mn volgende vraag zijn, of dat rubber nog op de plek zat en geen scheuren vertoont.
Ik heb hier 2 vaatwassers gecheckt en daar zat ook iets speling op.
Ik heb hier 2 vaatwassers gecheckt en daar zat ook iets speling op.
Geplaatst door:
Roy
Geplaatst op:
25-08-2018 20:19
Gewijzigd op:
26-08-2018 00:47
Roy
Geplaatst op:
25-08-2018 20:19
Gewijzigd op:
26-08-2018 00:47
Goed, nieuw deurrubber er in en voorwas geen probleem. Een programma van 1u20-1u30 ofzo geselecteerd en 100% zeker dat hij bovenaan rechts lekt. Dit is zeer weinig maar word langzaam meer en loopt dan op een gegeven ogenblik rechts (en mogelijk zelfde verhaal links) naar beneden en zo dus het kleine plasje water bij de poten.
Het witte gootje ook gevonden en is niet het probleem.
Nu zit er geen vaat in maar ook dan moet zo’n ding waterdicht zijn.
Zowel aan de deur als de vaatwasser zie ik geen beschadigingen wat zou verklaren dat hij daar bovenaan lekt. Enige wat ik nu nog kan bedenken is dat de vergrendeling toch niet goed is en hem verder dicht zou moeten trekken want toen ik hem met een bezemsteel extra dicht gedrukt had de vorige keer lekte hij niet. Ik heb ook nog een filmpje van boven op de vergrendeling gemaakt, waar je kan zien dat hij verder dicht zou kunnen.
Nog een toevoeging, als ik hem met alles erop en eraan dicht druk zie ik een bepaalde afstand tussen deur en de ombouw. Haal ik de sluiting eraf en hou ik die zelfde afstand aan als met slot kan ik door het ontstane gat zien dat hij maar net tegen het vernieuwde rubber komt. Dit moet duidelijk meer zijn.
Op het filmpje zie je merktekens op de sluiting staan, wellicht geeft dat aan dat de veer van de sluiting te zwak is en hem dus niet goed genoeg dicht trekt?
Het witte gootje ook gevonden en is niet het probleem.
Nu zit er geen vaat in maar ook dan moet zo’n ding waterdicht zijn.
Zowel aan de deur als de vaatwasser zie ik geen beschadigingen wat zou verklaren dat hij daar bovenaan lekt. Enige wat ik nu nog kan bedenken is dat de vergrendeling toch niet goed is en hem verder dicht zou moeten trekken want toen ik hem met een bezemsteel extra dicht gedrukt had de vorige keer lekte hij niet. Ik heb ook nog een filmpje van boven op de vergrendeling gemaakt, waar je kan zien dat hij verder dicht zou kunnen.
Nog een toevoeging, als ik hem met alles erop en eraan dicht druk zie ik een bepaalde afstand tussen deur en de ombouw. Haal ik de sluiting eraf en hou ik die zelfde afstand aan als met slot kan ik door het ontstane gat zien dat hij maar net tegen het vernieuwde rubber komt. Dit moet duidelijk meer zijn.
Op het filmpje zie je merktekens op de sluiting staan, wellicht geeft dat aan dat de veer van de sluiting te zwak is en hem dus niet goed genoeg dicht trekt?
Geplaatst door:
Roy
Geplaatst op:
26-08-2018 00:45
Roy
Geplaatst op:
26-08-2018 00:45
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
27-08-2018 22:53
bennie
Geplaatst op:
27-08-2018 22:53
Heel mooi filmpje.
Hier moet inderdaad geen water komen.
Je hebt niet toevallig een verfrisser aan de bovenste korf hangen, dat deze de deur iets open drukt?
Ik zag hem niet op het filmpje maar ik vraag het toch voor de zekerheid.
Valt de bovenste korf goed in de aansluiting achterin en kan deze niet tegen de deur aan komen.
Als dit allemaal in orde is moet het wel aan een zwakke vergrendeling liggen, meer oorzaken kan ik niet bedenken.
Hier moet inderdaad geen water komen.
Je hebt niet toevallig een verfrisser aan de bovenste korf hangen, dat deze de deur iets open drukt?
Ik zag hem niet op het filmpje maar ik vraag het toch voor de zekerheid.
Valt de bovenste korf goed in de aansluiting achterin en kan deze niet tegen de deur aan komen.
Als dit allemaal in orde is moet het wel aan een zwakke vergrendeling liggen, meer oorzaken kan ik niet bedenken.
Geplaatst door:
Roy
Geplaatst op:
28-08-2018 08:17
Gewijzigd op:
28-08-2018 08:35
Roy
Geplaatst op:
28-08-2018 08:17
Gewijzigd op:
28-08-2018 08:35
Geen verfrissers inderdaad en zover ik gemerkt hebt valt de korf met sproeikop goed in de koppeling aan de achterwand.
En dat bruine reservoir achter het zout, wat is dat?
Zal de sluiting ook eens opzoeken, geloof dat die qua prijs ook nog wel meevalt (15 euro geloof ik) dus dat overleven we ook nog wel.
En dat bruine reservoir achter het zout, wat is dat?
Zal de sluiting ook eens opzoeken, geloof dat die qua prijs ook nog wel meevalt (15 euro geloof ik) dus dat overleven we ook nog wel.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-08-2018 23:44
bennie
Geplaatst op:
29-08-2018 23:44
Welk onderdeel is het op de tekening ?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)