Whirlpool adg 7556/1 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Wendy
Geplaatst op:
01-04-2018 23:38
Wendy
Geplaatst op:
01-04-2018 23:38
Hallo,
Mijn vaatwasser werkt sinds kort niet meer naar behoren. Als ik de vaatwasser aanzet start hij met het nemen van water. Na zo'n 2 minuten blijft de vaatwasser stil en een paar minuten later pompt de machine het water weer weg. Ik heb tussentijds gecheckt of hij wel écht water neemt, of dit alleen zo klinkt.
Als de vaatwasser klaar is piept hij 4 keer, maar brandt of knippert het startlampje niet. Ik heb al een monteur op afstand ingeschakeld, deze dacht dat de wasmotor kapot is en adviseerde om een nieuwe vaatwasser te kopen. Graag zou ik van hier ook advies krijgen. Het gaat om een Whirlpool 7556/1 van zo'n 6 jaar oud.
Mijn vaatwasser werkt sinds kort niet meer naar behoren. Als ik de vaatwasser aanzet start hij met het nemen van water. Na zo'n 2 minuten blijft de vaatwasser stil en een paar minuten later pompt de machine het water weer weg. Ik heb tussentijds gecheckt of hij wel écht water neemt, of dit alleen zo klinkt.
Als de vaatwasser klaar is piept hij 4 keer, maar brandt of knippert het startlampje niet. Ik heb al een monteur op afstand ingeschakeld, deze dacht dat de wasmotor kapot is en adviseerde om een nieuwe vaatwasser te kopen. Graag zou ik van hier ook advies krijgen. Het gaat om een Whirlpool 7556/1 van zo'n 6 jaar oud.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
01-04-2018 23:59
Gewijzigd op:
02-04-2018 00:00
bennie
Geplaatst op:
01-04-2018 23:59
Gewijzigd op:
02-04-2018 00:00
Dat adviseren ze volgens mij altijd.
Als je de zeef en het filter eruit haalt zie je een zwart rond roostertje zitten.
Dit is de waterhoogtemeter.
Als deze niet meer fatsoenlijk werkt kan je deze F4 storing krijgen.
Borstel deze maar eens zachtjes schoon en pas de sodamethode eens toe.
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Laat maar weten wat de vaatwasser hierna doet.
Als je de zeef en het filter eruit haalt zie je een zwart rond roostertje zitten.
Dit is de waterhoogtemeter.
Als deze niet meer fatsoenlijk werkt kan je deze F4 storing krijgen.
Borstel deze maar eens zachtjes schoon en pas de sodamethode eens toe.
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Laat maar weten wat de vaatwasser hierna doet.
Geplaatst door:
Erik
Geplaatst op:
13-03-2019 19:43
Erik
Geplaatst op:
13-03-2019 19:43
Mijn Whirlpool Adh 7556/1 neemt water, gaat dan n minuut staan draaien en brommen, pomp dam t water weg en piept 4 maal.
Ik heb pomp en circulatie moter eronderuit gehaald, geen vuil aan getroffen en ze op 220 getest. Ze werken prima. Slang, zeefjes sproeirs, labyrint, standpijp, filter, alles nagezien. Alles was schoon en niet verstopt. Na momtage en reset vertoont hij hetzelfde euvel. Iemand nog n lumineus idee?
Ik heb pomp en circulatie moter eronderuit gehaald, geen vuil aan getroffen en ze op 220 getest. Ze werken prima. Slang, zeefjes sproeirs, labyrint, standpijp, filter, alles nagezien. Alles was schoon en niet verstopt. Na momtage en reset vertoont hij hetzelfde euvel. Iemand nog n lumineus idee?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
13-03-2019 21:17
Gewijzigd op:
14-03-2019 16:27
bennie
Geplaatst op:
13-03-2019 21:17
Gewijzigd op:
14-03-2019 16:27
F4 duidt op een afvoer probleem.
Heb je dat zwarte rooster onder in de pompput ook voorzichtig schoongeborsteld?
Na het afpompen denkt de vaatwasser dat er nog water in staat.
Als dit niet het geval is ligt het aan de waterhoogte meting.
Heb je dat zwarte rooster onder in de pompput ook voorzichtig schoongeborsteld?
Na het afpompen denkt de vaatwasser dat er nog water in staat.
Als dit niet het geval is ligt het aan de waterhoogte meting.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)