Bosch (SMS69U78EU/76) geeft foutcode E31 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Ilse
Geplaatst op:
26-11-2019 13:32
Gewijzigd op:
26-11-2019 13:46
Ilse
Geplaatst op:
26-11-2019 13:32
Gewijzigd op:
26-11-2019 13:46
Hallo
Hier idem. Ook het zeoliet reservoir onder water en code E31. Ik heb nl juist telefoon gehad van de hersteller.
Nu wil ik dit in de toekomst proberen te vermijden dus misschien kunnen jullie me even wat tips geven.
Als ik de hierboven vermeldde antwoorden lees, dan kan je dat reservoir in de rechtsachterhoek open draaien. Is het daar dat jullie dan de stofzuiger op aansloten?
Is het daar dan dat het machine water heeft gepakt? Mijn sensor stond nl onder water.
Misschien kan die deksel 'los' komen als er tegen gestoten wordt door bv. iets verkeerd te stapelen in het onderste rek?
Misschien heel stom maar kan die deksel dan niet vastgezet worden met hittebestendige silicone? Dag kan gemakkelijk verwijderd worden als het moet ook.
Dank jullie wel
Hier idem. Ook het zeoliet reservoir onder water en code E31. Ik heb nl juist telefoon gehad van de hersteller.
Nu wil ik dit in de toekomst proberen te vermijden dus misschien kunnen jullie me even wat tips geven.
Als ik de hierboven vermeldde antwoorden lees, dan kan je dat reservoir in de rechtsachterhoek open draaien. Is het daar dat jullie dan de stofzuiger op aansloten?
Is het daar dan dat het machine water heeft gepakt? Mijn sensor stond nl onder water.
Misschien kan die deksel 'los' komen als er tegen gestoten wordt door bv. iets verkeerd te stapelen in het onderste rek?
Misschien heel stom maar kan die deksel dan niet vastgezet worden met hittebestendige silicone? Dag kan gemakkelijk verwijderd worden als het moet ook.
Dank jullie wel
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
26-11-2019 21:06
bennie
Geplaatst op:
26-11-2019 21:06
@Ilse
Mag ik het E-nummer van het typeplaatje op de deurrand?
Mag ik het E-nummer van het typeplaatje op de deurrand?
Geplaatst door:
marianne
Geplaatst op:
13-02-2020 19:28
marianne
Geplaatst op:
13-02-2020 19:28
Weet iemand hoe de zeoliet container uit te bouwen? (hobbyist, maar ik kan wel wat... echt!)
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
13-02-2020 20:39
bennie
Geplaatst op:
13-02-2020 20:39
@Marianne.
Mag ik het volledige E-nummer van het typeplaatje op de deurrand?
Mag ik het volledige E-nummer van het typeplaatje op de deurrand?
Geplaatst door:
Eddy
Geplaatst op:
24-12-2020 11:25
Eddy
Geplaatst op:
24-12-2020 11:25
E31 wil zeggen dat er een probleem is met het zeoliet systeem.
De techniekers van de fabrikant vervangen hiervoor vat-weerstand en ventilatormotor van dit systeem!
De techniekers van de fabrikant vervangen hiervoor vat-weerstand en ventilatormotor van dit systeem!
Geplaatst door:
Michael
Geplaatst op:
04-12-2022 23:21
Michael
Geplaatst op:
04-12-2022 23:21
Goedendag,
Van het weekend een 2e hands gekocht, SX66U094EU/50 (Siemens). Heb deze op zijn linkerkant vervoerd, wetende dat er nog water in het systeem zat en op die manier niet de elektronica nat kan worden.
Thuis aangesloten en getest, helaas gaf deze E31 aan.
Contact met de verkoper heeft niet geleid tot terugname, was een poging waard.
Zelf aan het knutselen geweest om het zeoliet systeem los te krijgen, maar dit lukt mij niet zonder de vaatwasser wederom op zijn kant te leggen, wat niet mag volgens de gebruiksaanwijzing. Het merendeel van het water was inmiddels afgetapt en het systeem werkt niet, dus wat kan er nog meer stuk gaan?
Ben nu benieuwd wat ik kan doormeten en wat dan de waardes zouden moeten zijn en wat ik verder nog kan controleren.
Zat wel wat water in het zeoliet systeem, maar lijkt mij dat dit er altijd wel in zit aangezien er lucht vanuit een warme vaatwasser door heb geblazen wordt. Die lucht lijkt mij vocht te bevatten.
Zeoliet reservoir heb ik nu op zijn kant staan zodat het water wat er n nog in zit kan wegstromen.
Van het weekend een 2e hands gekocht, SX66U094EU/50 (Siemens). Heb deze op zijn linkerkant vervoerd, wetende dat er nog water in het systeem zat en op die manier niet de elektronica nat kan worden.
Thuis aangesloten en getest, helaas gaf deze E31 aan.
Contact met de verkoper heeft niet geleid tot terugname, was een poging waard.
Zelf aan het knutselen geweest om het zeoliet systeem los te krijgen, maar dit lukt mij niet zonder de vaatwasser wederom op zijn kant te leggen, wat niet mag volgens de gebruiksaanwijzing. Het merendeel van het water was inmiddels afgetapt en het systeem werkt niet, dus wat kan er nog meer stuk gaan?
Ben nu benieuwd wat ik kan doormeten en wat dan de waardes zouden moeten zijn en wat ik verder nog kan controleren.
Zat wel wat water in het zeoliet systeem, maar lijkt mij dat dit er altijd wel in zit aangezien er lucht vanuit een warme vaatwasser door heb geblazen wordt. Die lucht lijkt mij vocht te bevatten.
Zeoliet reservoir heb ik nu op zijn kant staan zodat het water wat er n nog in zit kan wegstromen.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
15-12-2022 15:53
bennie
Geplaatst op:
15-12-2022 15:53
@michael.
Ik hebweleens gehoord dat ze het zeoliet droogblazen met een fohn.
Ik hebweleens gehoord dat ze het zeoliet droogblazen met een fohn.
Geplaatst door:
Joery
Geplaatst op:
05-07-2023 12:51
Joery
Geplaatst op:
05-07-2023 12:51
Wij hebben hier ook een Bosh vaatwasser met Zeolith die foutcode e31 aangaf. Dankzij dit forum gelezen dat de oorzaak kan zijn dat er vocht in de Zeolith container zit die een sensor kan triggeren. Ik heb de foutcode op een zeer eenvoudige manier kunnen oplossen:
- Zet de vaatwasser af. Ik had voor de zekerheid even de stroomkabel ook utigetrokken.
- Haal de 2 rekjes uit de vaatwasser zodat deze leeg is
- Open de metalen dop van de Zeolith container die binnenin op de onderkant achteraan rechts zit
- Blaas lange tijd met een haardroger daarin. Ik draaide er wat mee zodat ik overal binnenin de Zeolith container warme lucht blaasde met de haardroger. Ik denk dat ik 5 volle minuten met de haardroger heb geblazen, kan ook iets langer zijn geweest
- Laat nu nog een tijd zo open staan zodat er nog extra vacht kan verdampen uit die zeolith container. Zelf heb ik het 2 uur open laten staan
- Zeolith dop er terug op, rekjes er terug in en mijn vaatwasser was terug in orde, geen foutcode e31 meer !
Vanaf nu gebruiken we ook nooit meer de eco stand. Die is echt niet warm genoeg, lost sommige vaatwastabletten zelfs niet op.
Hopelijk zijn er in de toekomst andere mensen geholpen met deze relatief eenvoudige oplossing !
- Zet de vaatwasser af. Ik had voor de zekerheid even de stroomkabel ook utigetrokken.
- Haal de 2 rekjes uit de vaatwasser zodat deze leeg is
- Open de metalen dop van de Zeolith container die binnenin op de onderkant achteraan rechts zit
- Blaas lange tijd met een haardroger daarin. Ik draaide er wat mee zodat ik overal binnenin de Zeolith container warme lucht blaasde met de haardroger. Ik denk dat ik 5 volle minuten met de haardroger heb geblazen, kan ook iets langer zijn geweest
- Laat nu nog een tijd zo open staan zodat er nog extra vacht kan verdampen uit die zeolith container. Zelf heb ik het 2 uur open laten staan
- Zeolith dop er terug op, rekjes er terug in en mijn vaatwasser was terug in orde, geen foutcode e31 meer !
Vanaf nu gebruiken we ook nooit meer de eco stand. Die is echt niet warm genoeg, lost sommige vaatwastabletten zelfs niet op.
Hopelijk zijn er in de toekomst andere mensen geholpen met deze relatief eenvoudige oplossing !
Geplaatst door:
Chris
Geplaatst op:
30-04-2024 12:46
Chris
Geplaatst op:
30-04-2024 12:46
Hier ook prijs met een herhalende E31 error code. Ik heb naar aanleiding van bovenstaande berichten de zeolith dop rechts achteraan (voor de eerste keer) losgemaakt door een kwartslag tegen de klok in te draaien en heb er een haardroger op hete stand voor 20 min laten doorblazen. Verder heb ik op de bodemplaat soda kristallen gestrooid, aangelengd met kokend water tot 1 cm boven de filter. Machine even aangezet en van zodra ie begint te pompen, de machine onmiddellijk terug uitgezet zodat het kokend sodawater de leidingen kan ontvetten. Uurtje laten intrekken en daarna het heetste programma gedraaid. E31 code verdwenen. Vervelend werkje maar niet de moeite om al een nieuwe te nemen. Ik zou er ook moeilijk afscheid van kunnen nemen, ik vind het gewoon een goei machine waar veel afwas in past. Trouwens check of de sproeier op de bodemplaat nog kan ronddraaien nadat je de Zeolith dop er terug hebt opgedraaid, die gaat er namelijk rakelings langs...
Geplaatst door:
Miles
Geplaatst op:
19-05-2024 16:14
Miles
Geplaatst op:
19-05-2024 16:14
Voor Google - bij een Siemens SX65ZX49CN kan het apparaat een foutmelding tonen dat hierop lijkt, E31 afwisselend met -00.
Ik heb vergeefs geprobeerd het zeoliet systeem te drogen, na een uur stofzuigen opgegeven en verder gezocht. Wat blijkt, E31-00 is aqua stop, als je onderin twee scroefjes losmaak kom je bij zijn lekbak / vlotter en daar stond een beetje water.
Droog gemaakt en foutmelding is weg, kwam door mij, er zat wat zeepresten op wat schalen en dat leverde bubbels op. Nu op voorspoelen gezet en proefdraaien maar.
Ik heb vergeefs geprobeerd het zeoliet systeem te drogen, na een uur stofzuigen opgegeven en verder gezocht. Wat blijkt, E31-00 is aqua stop, als je onderin twee scroefjes losmaak kom je bij zijn lekbak / vlotter en daar stond een beetje water.
Droog gemaakt en foutmelding is weg, kwam door mij, er zat wat zeepresten op wat schalen en dat leverde bubbels op. Nu op voorspoelen gezet en proefdraaien maar.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)