Siemens vaatwasser volledig dood |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Henk Lauwaert
Geplaatst op:
12-02-2022 14:29
Henk Lauwaert
Geplaatst op:
12-02-2022 14:29
Ik vrees dat ik sinds deze week (12-02-2022) met zelfde probleem zit. De vaatwasser geeft geen teken van leven, krijgt spanning (reeds nagemeten).
Daar ik gelijkaardige printplaat zie in onze Siemens SN66M094EU/28 ga ik ervan uit dat ook bij mij de weerstand opgeblazen is...de witte behuizing van de relais ernaast ziet zwart en de weerstandswaarde klopt niet (ik meet 400mOhm). De TNY264GN AC-DC omvormer ziet er op eerste zicht netjes uit, maar de kleine componenten ernaast (SMD) zijn dermate klein dat ik deze niet kan identificeren, echter op de blauwe component is ook wat zwarte verkleuring te zien (vermoed dat dit een condensator is die lijk tussen faze en aarde te zitten.
Door even de foto's in detail te bekijken zie ik idd. schade aan de TNY264GN (opgeblazen vermoed ik)...wellicht de beide problemen gevonden.
Kan er onderliggende oorzaak zijn?
Met dank !
Daar ik gelijkaardige printplaat zie in onze Siemens SN66M094EU/28 ga ik ervan uit dat ook bij mij de weerstand opgeblazen is...de witte behuizing van de relais ernaast ziet zwart en de weerstandswaarde klopt niet (ik meet 400mOhm). De TNY264GN AC-DC omvormer ziet er op eerste zicht netjes uit, maar de kleine componenten ernaast (SMD) zijn dermate klein dat ik deze niet kan identificeren, echter op de blauwe component is ook wat zwarte verkleuring te zien (vermoed dat dit een condensator is die lijk tussen faze en aarde te zitten.
Door even de foto's in detail te bekijken zie ik idd. schade aan de TNY264GN (opgeblazen vermoed ik)...wellicht de beide problemen gevonden.
Kan er onderliggende oorzaak zijn?
Met dank !
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
13-02-2022 13:01
Gewijzigd op:
13-02-2022 13:02
bennie
Geplaatst op:
13-02-2022 13:01
Gewijzigd op:
13-02-2022 13:02
@Henk.
de tny word opgeblazen doordat er een te lage weerstand voor zit.
de startstroom is te hoog en blaast de tny op, hierdoor gaat de weerstand ook naar zn grootje.
Daarom verhogen we de waarde van de weerstand een stapje.
Dan verlaag je de startstroom over de tny.
Als je de weerstand lossoldeert,welke weerstand meet je dan?
de tny word opgeblazen doordat er een te lage weerstand voor zit.
de startstroom is te hoog en blaast de tny op, hierdoor gaat de weerstand ook naar zn grootje.
Daarom verhogen we de waarde van de weerstand een stapje.
Dan verlaag je de startstroom over de tny.
Als je de weerstand lossoldeert,welke weerstand meet je dan?
Geplaatst door:
Hobbist
Geplaatst op:
17-05-2023 19:27
Hobbist
Geplaatst op:
17-05-2023 19:27
Ik weet dat het een oude post is maar zie dat je een pootje van de Tny264 heb gesoldeerd naar eerste pintje van 3 eronder. Origineel is dit niet, is daar een reden voor?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)