Geen water Hotpoint LFTA+ H2141 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Martijn
Geplaatst op:
08-02-2018 20:20
Martijn
Geplaatst op:
08-02-2018 20:20
Eergisteravond is de vaatwasser aangezet. In de ochtend viel het mij op dat dat de vaatwasser nog steeds geluid maakte alsof hij net met het programma start. Bij openen zag ik code 6 knipperen. Hierop vaatwasser uitgezet en weer gestart met verschillende programma's, maar zonder resultaat. Het enige wat ik hoor is een zoemend geluid, maar er word geen water aangevoerd. Dit stopt na enkele seconden waarna hij na ongeveer een minuut begint met piepen waarbij 1 in het display knippert.
Ik heb alle filters e.d. gereinigd, de toevoerslang met waterstop losgehaald (filtertje was schoon), afvoer lijkt vrij (ik kan er in elk geval voldoende lucht doorheen blazen), de kraan geeft voldoende druk.
Bij het loshalen van de af/aanvoerslang trok ik deze los uit de vaatwasser (gaat heel makkelijk) hierdoor liep er wel redelijk wat water in de lekbak. Alles droog gemaakt en nog weer een keer aangezet, maar met hetzelfde resultaat.
Zojuist de afvoer nogmaals getest en die werkt prima. Het moet dus iets met de aanvoer zijn. Bij het inschakelen hoor je eerst de pomp werken zoals normaal, na het pompen hoor ik enkel heel zacht een geratel/tikkend geluid uit de machine komen. Dit houd na circa 20 seconden op waarna de machine na ruim een minuut begint te piepen.
Ik heb tot nu toe geen oplossing kunnen vinden. Misschien dat jullie mij op weg kunnen helpen.
Ik heb alle filters e.d. gereinigd, de toevoerslang met waterstop losgehaald (filtertje was schoon), afvoer lijkt vrij (ik kan er in elk geval voldoende lucht doorheen blazen), de kraan geeft voldoende druk.
Bij het loshalen van de af/aanvoerslang trok ik deze los uit de vaatwasser (gaat heel makkelijk) hierdoor liep er wel redelijk wat water in de lekbak. Alles droog gemaakt en nog weer een keer aangezet, maar met hetzelfde resultaat.
Zojuist de afvoer nogmaals getest en die werkt prima. Het moet dus iets met de aanvoer zijn. Bij het inschakelen hoor je eerst de pomp werken zoals normaal, na het pompen hoor ik enkel heel zacht een geratel/tikkend geluid uit de machine komen. Dit houd na circa 20 seconden op waarna de machine na ruim een minuut begint te piepen.
Ik heb tot nu toe geen oplossing kunnen vinden. Misschien dat jullie mij op weg kunnen helpen.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
09-02-2018 21:11
bennie
Geplaatst op:
09-02-2018 21:11
Code 6 heeft inderdaad met de watertoevoer te maken.
Als ik het goed begrijp komt er wel water uit de slang(toen deze losschoot).
Of was dit restwater uit de slang?
Kreeg je daarna code 1?
dit staat voor lekkage onderin de bak.
Mag ik de gegevens van je typeplaatje?
Zit meestal op de rand van de deur.
Als ik het goed begrijp komt er wel water uit de slang(toen deze losschoot).
Of was dit restwater uit de slang?
Kreeg je daarna code 1?
dit staat voor lekkage onderin de bak.
Mag ik de gegevens van je typeplaatje?
Zit meestal op de rand van de deur.
Geplaatst door:
martijn
Geplaatst op:
12-02-2018 01:01
martijn
Geplaatst op:
12-02-2018 01:01
Hoi Bennie bedankt voor je reactie!
Uit de afvoerslang kwam water toen deze losschoot terwijl ik hem open maakte, hierdoor kwam er water onder in de bak. Maar dat was uiteraard al nadat hij de storing gaf. Ik heb de afvoer nog een keer getest door een laagje water in de vaatwasser te gieten. Bij aanzetten werd dit keurig afgepompt, maar daarna stopt de machine en begint na ruim een minuut te piepen.
In de toevoerslang zit geheel geen water en dit komt er ook niet in. Het type nummer is 36813940000 (Hotpoint-Ariston LFTA+ H2141 HX.R)
Uit de afvoerslang kwam water toen deze losschoot terwijl ik hem open maakte, hierdoor kwam er water onder in de bak. Maar dat was uiteraard al nadat hij de storing gaf. Ik heb de afvoer nog een keer getest door een laagje water in de vaatwasser te gieten. Bij aanzetten werd dit keurig afgepompt, maar daarna stopt de machine en begint na ruim een minuut te piepen.
In de toevoerslang zit geheel geen water en dit komt er ook niet in. Het type nummer is 36813940000 (Hotpoint-Ariston LFTA+ H2141 HX.R)
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
12-02-2018 16:48
bennie
Geplaatst op:
12-02-2018 16:48
Kijk eens of er spanning op de draadjes van het waterslot komt te staan.
Zo ja, dan is het waterslot kapot.
Zo nee, dan moeten we uitzoeken waarom hij niet aangestuurd word.
Zo ja, dan is het waterslot kapot.
Zo nee, dan moeten we uitzoeken waarom hij niet aangestuurd word.
Geplaatst door:
martijn
Geplaatst op:
13-02-2018 00:06
martijn
Geplaatst op:
13-02-2018 00:06
Ik neem aan dat ik daar een spanningsmeter voor nodig heb. Ik ga kijken of ik die kan regelen. Ik ben niet heel technisch aangelegd, maar los het graag zelf op met de juiste hulp . Bedankt voor de tip je hoort het als ik meer weet!
Geplaatst door:
martijn
Geplaatst op:
13-02-2018 11:15
martijn
Geplaatst op:
13-02-2018 11:15
Nou ik heb nog een multimeter gevonden... Met als resultaat dat er spanning op de connector van de waterstop blijkt te staan. Dit zou dus betekenen dat de waterstop defect is?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
13-02-2018 23:44
bennie
Geplaatst op:
13-02-2018 23:44
daar kan je wel van uit gaan.
als er wel spanning op komt te staan en er toch geen water komt.
als er wel spanning op komt te staan en er toch geen water komt.
Geplaatst door:
martijn
Geplaatst op:
16-02-2018 18:16
martijn
Geplaatst op:
16-02-2018 18:16
Het betrof inderdaad de waterstop. Ik heb zojuist de slang vervangen en hij draait weer als vanouds. Hartelijk dank voor je advies Bennie!
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
16-02-2018 20:00
bennie
Geplaatst op:
16-02-2018 20:00
Graag gedaan, goed om te horen
Geplaatst door:
Harun
Geplaatst op:
30-04-2022 23:36
Harun
Geplaatst op:
30-04-2022 23:36
Ik heb de hotpoint LFTA+ 3214 hx en exact dezelfde probleem. Alleen als ik met een multi meter ga meten meet ik zero spanning. Dus dat berekent dat mijn toevoerslang goed is. Wat kan het probleem zijn? Iemand enig idee?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)