Whirlpool ADG 9416 blijft piepen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Veronique
Geplaatst op:
05-02-2018 22:50
Veronique
Geplaatst op:
05-02-2018 22:50
Wij hebben een Whirlpool ADG 9416 en sinds gister doet deze niet meer wat hij hoort te doen. Het korte programma van 30 minuten start gewoon zoals het hoort, maar na zo'n 20 minuten stopt de machine en blijft continu piepen. Als ik hem dan open maak knippert het start lampje steeds 3x. Het piepen stopt ook pas op het moment dat ik de vaatwasser uitschakel.
Ik kan helaas nergens een lijst met foutmeldingen vinden. Is er hier misschien iemand die deze heeft? Of nog beter, iemand die weet hoe ik deze storing kan verhelpen?
We hebben natuurlijk al de filter gecontroleerd en we hebben ook de deurfront er af gedraaid, er staat geen water oid op de bodemplaat.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, en anders gaan we maar voor een nieuwe machine, dit is namelijk ook niet de nieuwste meer.
Ik kan helaas nergens een lijst met foutmeldingen vinden. Is er hier misschien iemand die deze heeft? Of nog beter, iemand die weet hoe ik deze storing kan verhelpen?
We hebben natuurlijk al de filter gecontroleerd en we hebben ook de deurfront er af gedraaid, er staat geen water oid op de bodemplaat.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, en anders gaan we maar voor een nieuwe machine, dit is namelijk ook niet de nieuwste meer.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
06-02-2018 17:08
bennie
Geplaatst op:
06-02-2018 17:08
Is storing F3.
Word hij wel warm?
Of het element is defect/niet ingeschakelt, of de temperatuurvoeler meet niet goed.
Word hij wel warm?
Of het element is defect/niet ingeschakelt, of de temperatuurvoeler meet niet goed.
Geplaatst door:
Veronique
Geplaatst op:
06-02-2018 19:29
Gewijzigd op:
06-02-2018 19:30
Veronique
Geplaatst op:
06-02-2018 19:29
Gewijzigd op:
06-02-2018 19:30
Hi Bennie,
Dat heb ik inmiddels ook ontdekt, hij word inderdaad niet warm.
Is er een methode om dit zelf op te lossen of word het een enkeltje milieuplaats? En hoe weet ik of het aan het element ligt of de temperatuurvoeler?
Dat heb ik inmiddels ook ontdekt, hij word inderdaad niet warm.
Is er een methode om dit zelf op te lossen of word het een enkeltje milieuplaats? En hoe weet ik of het aan het element ligt of de temperatuurvoeler?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
06-02-2018 22:34
bennie
Geplaatst op:
06-02-2018 22:34
Dan ligt het niet aan de voeler.
Dan kan het aan 3 dingen liggen.
-het verwarmingelement is defect
-er zit een draadbreuk tussen de printplaat en het element
-het relais op de printplaat is defect
Als je technisch bent zou je dit zelf uit kunnen voeren, als je het laat doen door een witgoedmonteur dan weet ik niet of het rendabel is.
Die beslissing moet je zelf nemen.
Met een multimeter zou je het element en de bedrading kunnen controleren en de printplaat kan je alleen visueel controleren.
Dan kan het aan 3 dingen liggen.
-het verwarmingelement is defect
-er zit een draadbreuk tussen de printplaat en het element
-het relais op de printplaat is defect
Als je technisch bent zou je dit zelf uit kunnen voeren, als je het laat doen door een witgoedmonteur dan weet ik niet of het rendabel is.
Die beslissing moet je zelf nemen.
Met een multimeter zou je het element en de bedrading kunnen controleren en de printplaat kan je alleen visueel controleren.
Geplaatst door:
Jasper Manders
Geplaatst op:
09-08-2021 09:31
Jasper Manders
Geplaatst op:
09-08-2021 09:31
Waar zit dit? Moet de vaatwasser er dan helemaal uit? De onze wordt ook niet meer warm, piept na een tijdje en lampje knippert 3x
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
09-08-2021 12:32
bennie
Geplaatst op:
09-08-2021 12:32
@ jasper
Mag ik de gegevens van het typeplaatje op de deurrand?
Bij whirlpool zit de print meestal achter de bediening
Maar soms ook onderin de vaatwasser.
Mag ik de gegevens van het typeplaatje op de deurrand?
Bij whirlpool zit de print meestal achter de bediening
Maar soms ook onderin de vaatwasser.
Geplaatst door:
G.
Geplaatst op:
17-03-2022 14:52
G.
Geplaatst op:
17-03-2022 14:52
Hallo, mijn vaatwas is een Whirlpool ADG 9415/2 met hetzelfde verhaal. Bij eender welk programma ik opzet stopt de machine na een bepaalde periode met werken en begint hij te piepen tot ik deur open.
Eens de deur open flikkert het lichtje 4x, dan stopt het en flikkert het opnieuw 4x.
Vorige week heb ik reeds naar Whirlpool gebeld. Deze stelden mij voor om even de relais aan - en af te leggen. Daarna deed hij het terug maar na een paar beurten is het terug naar af ...
Help!
Eens de deur open flikkert het lichtje 4x, dan stopt het en flikkert het opnieuw 4x.
Vorige week heb ik reeds naar Whirlpool gebeld. Deze stelden mij voor om even de relais aan - en af te leggen. Daarna deed hij het terug maar na een paar beurten is het terug naar af ...
Help!
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
17-03-2022 20:24
bennie
Geplaatst op:
17-03-2022 20:24
@g
Dit is F4 en duidt op problemen met de waterafvoer.
Controleer de afvoerslang op verstoppingen en kijk of de afvoerpomp niet geblokkeerd is of dat er rommel om de as zit.
Dit is F4 en duidt op problemen met de waterafvoer.
Controleer de afvoerslang op verstoppingen en kijk of de afvoerpomp niet geblokkeerd is of dat er rommel om de as zit.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)