inbouwvaatwasser geeft kortsluiting |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
27-04-2022 14:16
bennie
Geplaatst op:
27-04-2022 14:16
Ik denk niet dat de printplaat gelijk kapot is.
ik ken dit probleem wel bij bosch/siemens.
die gaat ook lang door met het programma als de verwarming het niet doet.
werd bij jou het water wel warm of bleef het koud in de vaatwasser.
want zolang hij zijn temperatuur niet haalt blijft hij doorgaan.
ik ken dit probleem wel bij bosch/siemens.
die gaat ook lang door met het programma als de verwarming het niet doet.
werd bij jou het water wel warm of bleef het koud in de vaatwasser.
want zolang hij zijn temperatuur niet haalt blijft hij doorgaan.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
floriander
Geplaatst op:
07-05-2022 11:59
floriander
Geplaatst op:
07-05-2022 11:59
Je hebt gelijk, ik dacht dat het water warm werd maar dat is dus niet zo. Het lijkt erop dat er dus wel iets stuk is gegaan met de kortsluiting. Enig idee wat dat zou kunnen zijn of is het gewoon tijd om deze bij t grofvuil te zetten?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
28-05-2022 11:28
bennie
Geplaatst op:
28-05-2022 11:28
@floriander
Door omstandigheden ben ik een tijdje niet online geweest.
Als je nog hulp nodig bent, reageer dan maar op dit bericht
Door omstandigheden ben ik een tijdje niet online geweest.
Als je nog hulp nodig bent, reageer dan maar op dit bericht
Geplaatst door:
Marjet
Geplaatst op:
31-05-2022 09:59
Gewijzigd op:
31-05-2022 10:05
Marjet
Geplaatst op:
31-05-2022 09:59
Gewijzigd op:
31-05-2022 10:05
Hi!
Na een stroomstoring in onze straat doet onze vaatwasser het niet meer; dwz zodra je hem aanzet maakt hij kortsluiting en schiet de aardlekschakelaar eruit. Andere bewoners hebben geen klachten dus we zijn de Sjaak. Wellicht is het toeval, machine is nu zo'n 6 jaar oud. Of het heeft wel verband met de stroomstoring. De machine draaide op dat moment niet. Iemand / (@Bennie?) enig idee waar te beginnen om te kijken of het nog zelf kunnen repareren? Het is een Bosch. Enr: SMV90M10NL/41 FD9512 Z-nr00524
Ik hoop het! Heel veel dank!
hartelijke groet,
marjet
Na een stroomstoring in onze straat doet onze vaatwasser het niet meer; dwz zodra je hem aanzet maakt hij kortsluiting en schiet de aardlekschakelaar eruit. Andere bewoners hebben geen klachten dus we zijn de Sjaak. Wellicht is het toeval, machine is nu zo'n 6 jaar oud. Of het heeft wel verband met de stroomstoring. De machine draaide op dat moment niet. Iemand / (@Bennie?) enig idee waar te beginnen om te kijken of het nog zelf kunnen repareren? Het is een Bosch. Enr: SMV90M10NL/41 FD9512 Z-nr00524
Ik hoop het! Heel veel dank!
hartelijke groet,
marjet
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
02-06-2022 20:27
bennie
Geplaatst op:
02-06-2022 20:27
@marjet
Dat zijn vervelende storingen.
Heb je de vaatwasser al in een ander stopcontact geprobeert?
Anders ligt het waarschijnlijk aan de printplaat die rechts onderin zit.
Dat zijn vervelende storingen.
Heb je de vaatwasser al in een ander stopcontact geprobeert?
Anders ligt het waarschijnlijk aan de printplaat die rechts onderin zit.
Geplaatst door:
Marjet
Geplaatst op:
03-06-2022 14:10
Marjet
Geplaatst op:
03-06-2022 14:10
Hi Bennie,
Wat fijn dat je reageert! Helaas helpt een ander stopcontact niet. Is zo’n printplaat zelf te vervangen? En zijn deze erg duur ( gezien de machine ‘al’ 6 jaar is). We zijn op zich wel handig,en mijn vriend soldeert wel eens een geluidskabeltje ofzo, maar met een printplaat vervangen hebben we nog nooit gedaan. (Ik heb de machine nog niet losgemaakt om ernaar te kijken).
Groet,
Marjet
Wat fijn dat je reageert! Helaas helpt een ander stopcontact niet. Is zo’n printplaat zelf te vervangen? En zijn deze erg duur ( gezien de machine ‘al’ 6 jaar is). We zijn op zich wel handig,en mijn vriend soldeert wel eens een geluidskabeltje ofzo, maar met een printplaat vervangen hebben we nog nooit gedaan. (Ik heb de machine nog niet losgemaakt om ernaar te kijken).
Groet,
Marjet
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
05-06-2022 21:33
bennie
Geplaatst op:
05-06-2022 21:33
je moet hiervoor wel de vaatwasser uitbouwen.
hier vind je de tekeningen van je vaatwasser.
https://www.bosch-home.nl/getAllImagesPDF?vibki=SMV90M10NL%2F41
de printplaat zit rechtsachterin.
probeer eerst eens de stekker andersom in het stopcontact te steken, wat gebeurt er dan als je hem aanzet.
hier vind je de tekeningen van je vaatwasser.
https://www.bosch-home.nl/getAllImagesPDF?vibki=SMV90M10NL%2F41
de printplaat zit rechtsachterin.
probeer eerst eens de stekker andersom in het stopcontact te steken, wat gebeurt er dan als je hem aanzet.
Geplaatst door:
clement hoogeveen
Geplaatst op:
13-06-2022 09:02
clement hoogeveen
Geplaatst op:
13-06-2022 09:02
onze siemens
SN614X00AE/48
veroorzaakt kortsluiting, dit al 2 keer, dit gebeurt pas na het draaien, na enkele uren kun je hem weer inschakelen, het kan ook enkele uren duren voordat die de korsluiting veroorzaakt, vervolgens doet hij het weer 1 of 2 weken dagelijks. is nu 5 jaar oud. Iemand een idee
SN614X00AE/48
veroorzaakt kortsluiting, dit al 2 keer, dit gebeurt pas na het draaien, na enkele uren kun je hem weer inschakelen, het kan ook enkele uren duren voordat die de korsluiting veroorzaakt, vervolgens doet hij het weer 1 of 2 weken dagelijks. is nu 5 jaar oud. Iemand een idee
Geplaatst door:
willem melis
Geplaatst op:
15-07-2022 18:02
willem melis
Geplaatst op:
15-07-2022 18:02
hallo,
onze bauknecht GSF2581 geeft plots, na 16 jaar, een kortsluiting. Toestel moet zelfs niet aanstaan maar gewoon in stopcontact steken volstaat om de zekering te laten springen.
Waaraan zou dit kunnen liggen. Gebeurde uit het niets. stond niet aan, plots viel alles uit...
Dank alvast
onze bauknecht GSF2581 geeft plots, na 16 jaar, een kortsluiting. Toestel moet zelfs niet aanstaan maar gewoon in stopcontact steken volstaat om de zekering te laten springen.
Waaraan zou dit kunnen liggen. Gebeurde uit het niets. stond niet aan, plots viel alles uit...
Dank alvast
Geplaatst door:
Grietje
Geplaatst op:
22-07-2022 09:09
Grietje
Geplaatst op:
22-07-2022 09:09
Hallo
Mijn vaatwasser werkt zijn volledig programma af en na 10 min slaat de zekering af . Waar kan ik de fout vinden
Atag Va 220 J5.U FD 7505
Mijn vaatwasser werkt zijn volledig programma af en na 10 min slaat de zekering af . Waar kan ik de fout vinden
Atag Va 220 J5.U FD 7505
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)