inbouwvaatwasser geeft kortsluiting |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
01-02-2022 19:39
bennie
Geplaatst op:
01-02-2022 19:39
Dag Julia.
In ieder geval de stekker er uit en deppen met een spons oid.
Daarna kijken waar het lekt en eventueel repareren.
In ieder geval de stekker er uit en deppen met een spons oid.
Daarna kijken waar het lekt en eventueel repareren.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
mark-v
Geplaatst op:
20-02-2022 21:56
mark-v
Geplaatst op:
20-02-2022 21:56
@ bennie het lag inderdaad aan de storingscondensator.
eerst geprobeerd zonder condensator en daarnaa de nieuwe gemonteerd.
doet het nu weer prima.
eerst geprobeerd zonder condensator en daarnaa de nieuwe gemonteerd.
doet het nu weer prima.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
26-02-2022 16:03
bennie
Geplaatst op:
26-02-2022 16:03
@Mark v , mooi om te horen
Geplaatst door:
Jimvdm
Geplaatst op:
27-02-2022 12:07
Jimvdm
Geplaatst op:
27-02-2022 12:07
Beste,
Ook wij hebben met een soortgelijk probleem te maken. De afgelopen maanden sloeg de aardlekschakelaar regelmatig om, de stop (groep) zelf niet. We wisten dus niet waar het vandaan kwam. Afgelopen week ging de stop van de vaatwasser wel om samen met de aardlekschakelaar. Nu gaat de vaatwasser helemaal niet meer aan. Het stopcontact werkt (gechecked met een lamp) en de vaatwasser hebben we op een andere groep getest. Hij doet ook daar helemaal niets.
Heeft dit ook met een printplaat te maken of met iets anders?
Het gaat om een Bauknecht GSXH 7498/2.
Alvast dank!
Ook wij hebben met een soortgelijk probleem te maken. De afgelopen maanden sloeg de aardlekschakelaar regelmatig om, de stop (groep) zelf niet. We wisten dus niet waar het vandaan kwam. Afgelopen week ging de stop van de vaatwasser wel om samen met de aardlekschakelaar. Nu gaat de vaatwasser helemaal niet meer aan. Het stopcontact werkt (gechecked met een lamp) en de vaatwasser hebben we op een andere groep getest. Hij doet ook daar helemaal niets.
Heeft dit ook met een printplaat te maken of met iets anders?
Het gaat om een Bauknecht GSXH 7498/2.
Alvast dank!
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
01-03-2022 19:40
bennie
Geplaatst op:
01-03-2022 19:40
@jimvdm
Dit probleem zit meestal op de printplaat.
Mag ik daar een paar foto’s van zien.
Om te zien of het ook zo is?
Dit probleem zit meestal op de printplaat.
Mag ik daar een paar foto’s van zien.
Om te zien of het ook zo is?
Geplaatst door:
Karin
Geplaatst op:
17-04-2022 20:23
Karin
Geplaatst op:
17-04-2022 20:23
Hoi,
Heb een beko inbouw vaatwasser. 4j oud. Van zodra ik stekker in stopcontact steekt, spring differentieel uit. Wat kan de oorzaak zijn.
Mvg
Karin
Heb een beko inbouw vaatwasser. 4j oud. Van zodra ik stekker in stopcontact steekt, spring differentieel uit. Wat kan de oorzaak zijn.
Mvg
Karin
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
21-04-2022 16:20
bennie
Geplaatst op:
21-04-2022 16:20
@karin,
Het verwarmingselement is altijd de eerste verdachte.
Maar het kan ook beschadigde bedrading zijn in het scharnierende gedeelte van de deur.
Het verwarmingselement is altijd de eerste verdachte.
Maar het kan ook beschadigde bedrading zijn in het scharnierende gedeelte van de deur.
Geplaatst door:
floriander
Geplaatst op:
23-04-2022 22:48
Gewijzigd op:
23-04-2022 22:49
floriander
Geplaatst op:
23-04-2022 22:48
Gewijzigd op:
23-04-2022 22:49
Hi @bennie,
Dank voor de vele reacties op iedereen, heeft mij al flink geholpen! Na ongeveer een uurtje in het programma knalde mn nieuwe tweedehandsje er ineens uit. Zijpaneel eraf en er lijkt inderdaad iets te lekken. Wat is de beste manier om zo'n lek op te sporen? Laten drogen en dan aanzetten met de zijkant open?
Tevens ging bij mij het eruit slaan van de aardlekschakelaar gepaard met een kleine knal en een branderige lucht van de vaatwasser. Enig idee wat dat kan betekenen?
Thanks!
Dank voor de vele reacties op iedereen, heeft mij al flink geholpen! Na ongeveer een uurtje in het programma knalde mn nieuwe tweedehandsje er ineens uit. Zijpaneel eraf en er lijkt inderdaad iets te lekken. Wat is de beste manier om zo'n lek op te sporen? Laten drogen en dan aanzetten met de zijkant open?
Tevens ging bij mij het eruit slaan van de aardlekschakelaar gepaard met een kleine knal en een branderige lucht van de vaatwasser. Enig idee wat dat kan betekenen?
Thanks!
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
25-04-2022 11:47
bennie
Geplaatst op:
25-04-2022 11:47
@floriander.
Inderdaad droogmaken en aanzetten.
En kijken waar hij lekt.
Kijk ook maar waar hij op lekt.
Grote kans dar daar de knal ook vandaan komt
Inderdaad droogmaken en aanzetten.
En kijken waar hij lekt.
Kijk ook maar waar hij op lekt.
Grote kans dar daar de knal ook vandaan komt
Geplaatst door:
floriander
Geplaatst op:
25-04-2022 19:58
Gewijzigd op:
floriander
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
@bennie Thanks, ik heb hem drooggemaakt en weer aangezet, hij kan nu in ieder geval aan zonder dat de stoppen slaan. Hij heeft nu in totaal zo'n 5 uur aangestaan, om de zoveel tijd even gecheckt of het ergens lekte maar hij blijft gortdroog. M'n beste gok is dat de nattigheid er dan tijdens het vervoeren is gekomen? Wel bijzonder dat ie dan pas na een paar keer draaien eruit vloog...
Heb nu wel een ander probleem: hij lijkt vast te zitten in z'n cyclus. Gister een programma aangehad dat zo'n anderhalf uur zou moeten duren, maar na 3 uur stond ie nog steeds aan. Kan het zijn dat de computer gefrituurd is door die knal? Of een ander probleem is ontstaan?
Het is een Whirlpool DWF 407, service tag 8545 856 01600.
Thanks
Heb nu wel een ander probleem: hij lijkt vast te zitten in z'n cyclus. Gister een programma aangehad dat zo'n anderhalf uur zou moeten duren, maar na 3 uur stond ie nog steeds aan. Kan het zijn dat de computer gefrituurd is door die knal? Of een ander probleem is ontstaan?
Het is een Whirlpool DWF 407, service tag 8545 856 01600.
Thanks
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)