inbouwvaatwasser geeft kortsluiting |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
27-12-2020 11:53
bennie
Geplaatst op:
27-12-2020 11:53
@David.
Mag ik het volledige E-nummer van het typeplaatje op de deurrand.
Het kan inderdaad een kleine lekkage zijn.
Mag ik het volledige E-nummer van het typeplaatje op de deurrand.
Het kan inderdaad een kleine lekkage zijn.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Carolien
Geplaatst op:
28-12-2020 00:13
Carolien
Geplaatst op:
28-12-2020 00:13
Hallo! Ik heb een Beko inbouw vaatwasser 3 jaar oud. Al een keer in de garantie nieuwe rubberen banden gekregen in de deur om water binnen te houden, waren binnen anderhalf jaar versleten. Ook de nieuwe rubbers waren er binnen drie maanden af. Weer Beko gebeld maar viel toen niet meer in de garantie.
Ik had het een half jaar geleden dat de wartel omsloeg toen de afwas machine na een programma aan het afpompen was. Af en toe ligt er een plasje water. Maar het werkt gewoon tot vanavond. Zelfde probleem. Morgrn is het droog en doet hij het waarschijnlijk weer gewoon. Ligt dat alleen laan de rubbers? Water gaat dan ook gewoon weer weg wat nog onder in de bak staat nu.
Ik had het een half jaar geleden dat de wartel omsloeg toen de afwas machine na een programma aan het afpompen was. Af en toe ligt er een plasje water. Maar het werkt gewoon tot vanavond. Zelfde probleem. Morgrn is het droog en doet hij het waarschijnlijk weer gewoon. Ligt dat alleen laan de rubbers? Water gaat dan ook gewoon weer weg wat nog onder in de bak staat nu.
Geplaatst door:
Carolien
Geplaatst op:
28-12-2020 00:17
Carolien
Geplaatst op:
28-12-2020 00:17
Mijn Beko afwasmachine maakt kortsluiting. De rubbers zijn weg bij de deur. Die zijn na anderhalf jaar in de garantie al vervangen. Waren heel snel weer vervangen torn werd mij verteld dat ik een nieuwe deur moest aanschaffen. Bijna net zo duur als een nieuwe afwasmachine! Is dat echt nodig? Nu de stekker er uit gehaald. Ligt een klein plasje water op de vloer. Morgen doet ie het waarschijnlijk weer gewoon maar fijn is dit niet. Is er een andere oplossing?
Geplaatst door:
Carolien
Geplaatst op:
28-12-2020 00:18
Carolien
Geplaatst op:
28-12-2020 00:18
Hallo! Ik heb een Beko inbouw vaatwasser 3 jaar oud. Al een keer in de garantie nieuwe rubberen banden gekregen in de deur om water binnen te houden, waren binnen anderhalf jaar versleten. Ook de nieuwe rubbers waren er binnen drie maanden af. Weer Beko gebeld maar viel toen niet meer in de garantie.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
30-12-2020 13:52
bennie
Geplaatst op:
30-12-2020 13:52
@Carolien.
Mag ik de gegevens van het typeplaatje op de deurrand?
Mag ik de gegevens van het typeplaatje op de deurrand?
Geplaatst door:
LSNKO
Geplaatst op:
09-01-2021 20:21
Gewijzigd op:
09-01-2021 20:23
LSNKO
Geplaatst op:
09-01-2021 20:21
Gewijzigd op:
09-01-2021 20:23
Dag;
Hier idem. De zekering kast is nog vrij nieuw, de vaatwasser heeft het tot een paar maanden terug goed gedaan. Toen de deur opnieuw moeten laten hangen en daarna maand of twee foutloos en nu 3 wkn problemen. (Sinds de kerstboom)
Als die af staat nog steeds.
Elke wasbeurt weer. (Schakelaar in zekeringkast slaat uit, niet de aard lek)
Siemens SL64 M350EU/40
Wat kan ik zelf doen en waar moet ik hulp inschakelen?
Hier idem. De zekering kast is nog vrij nieuw, de vaatwasser heeft het tot een paar maanden terug goed gedaan. Toen de deur opnieuw moeten laten hangen en daarna maand of twee foutloos en nu 3 wkn problemen. (Sinds de kerstboom)
Als die af staat nog steeds.
Elke wasbeurt weer. (Schakelaar in zekeringkast slaat uit, niet de aard lek)
Siemens SL64 M350EU/40
Wat kan ik zelf doen en waar moet ik hulp inschakelen?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
10-01-2021 20:43
bennie
Geplaatst op:
10-01-2021 20:43
@LSNKO
Bij jou loopt alle bedrading naar de printplaat in de deur.
Er is dus grote kans dat in het scharnierende gedeelte een draadbreuk is ontstaan of bedrading beschadigt is.
Hier heb je de tekeningen van je vaatwasser.
Controleer de bedrading maar eens.
Bij jou loopt alle bedrading naar de printplaat in de deur.
Er is dus grote kans dat in het scharnierende gedeelte een draadbreuk is ontstaan of bedrading beschadigt is.
Hier heb je de tekeningen van je vaatwasser.
Controleer de bedrading maar eens.
Geplaatst door:
Ria van Bunderen
Geplaatst op:
19-01-2021 19:58
Ria van Bunderen
Geplaatst op:
19-01-2021 19:58
Hallo, hier hetzelfde probleem aan het eind van het programma. Er blijft water in de vaatwasser staan en de aardlek springt eruit als ik de vaatwasser weer aan zet. Zit als enige op deze groep, dus kan aan niks anders liggen. Het is een Het is een Zanussi. ZDT 25
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
19-01-2021 21:25
bennie
Geplaatst op:
19-01-2021 21:25
@ria van bunderen
Op de rand van de deur staat een typeplaatje.
Hier staat een pnc nummer op.
Mag ik die?
Op de rand van de deur staat een typeplaatje.
Hier staat een pnc nummer op.
Mag ik die?
Geplaatst door:
joke van meensel
Geplaatst op:
15-02-2021 12:52
joke van meensel
Geplaatst op:
15-02-2021 12:52
inbouwvaatwasser Atag met typeplaat VA320F5u, bijna 20 jaar in gebruik, heeft gisteren na 5 min draaien, een luide knal gegeven en zekering doen springen. wat kan hier de oorzaak zijn? ik krijg hem niet meer aan de praat ...
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)