Vaatwasser deur klikt niet meer |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Bart3001
Geplaatst op:
28-01-2018 21:08
Bart3001
Geplaatst op:
28-01-2018 21:08
We zijn recentelijk verhuist naar een woning waar de keuken 12 jaar oud is. De deur van de vaatwasser gaat wel bijna dicht maar "klikt" niet dicht en het programma begint dan ook niet. Het "oog" wat aan de vaatwasser zit is nog weel heel, maar de pin die daarin moet vallen die boven in de deur zit beweegt niet of nauwlijks als ik de deur prober te sluiten. Ik kan het programma wel starten als ik de deur open houd en de pin met een mesje of zo helemaal naar achter duw, echter dan kan ik de deur niet meer volledig dicht doen hij blijft dan op ongeveer een cm steken (wrs omdat de nu rechtopstaande pin tegen het "oog" aankomt). Het gaat om een Miele, model : G 634 SCVI Plus, type : HG 01, Nr : 30 / 64631129. Wat zou de oplossing voor dit probleem zijn?
Alvast dank!
mvg, Bart
Alvast dank!
mvg, Bart
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
28-01-2018 21:47
bennie
Geplaatst op:
28-01-2018 21:47
Ik vermoed dat er een palletje is afgebroken wat hem moet tegenhouden.
Gaat het om deze MIELE SLUITING (MET MICROSCHAKELAAR) of om deze MIELE KLEM (KLEMSTUK VAN DEUR)?
Gaat het om deze MIELE SLUITING (MET MICROSCHAKELAAR) of om deze MIELE KLEM (KLEMSTUK VAN DEUR)?
Geplaatst door:
Bart3001
Geplaatst op:
28-01-2018 22:39
Bart3001
Geplaatst op:
28-01-2018 22:39
Het is de eerst, althans wat ik “pin” poem lijkt hetzelfde te zijn als het stukje metaal wat links onder op de foto staat bij micro schakelaar.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
28-01-2018 22:45
bennie
Geplaatst op:
28-01-2018 22:45
Ik zou dit onderdeel eens demonteren en kijken waarom hij niet vergrendelt.
Misschien is het een kwestie van iets weer op zn plaats drukken.
Anders vervangen.
Misschien is het een kwestie van iets weer op zn plaats drukken.
Anders vervangen.
Geplaatst door:
Bart3001
Geplaatst op:
29-01-2018 21:32
Bart3001
Geplaatst op:
29-01-2018 21:32
Ok, ik heb de vaarwasdeur gedemonteerd, en de losgehaalde microschakelaar lijkt goed te functioneren in de vrije ruimte, de pin/haakje blijft in goede stand staan als ik hem recht duw en gaat weer terug naar zijn startpositie als ik op het zwarte plaatje duw dat erondee aan kastdeur kant van de vaatwasserdeur zit. Alles weer in elkaar gezet, maar dan werkt het niet, geen klik en deur kan niet dicht, en het lukte me wel om als de deur open is de pin/haak van de microschakelaar met een mesje recht te duwen, maar de pin/haak blijft niet rechtomhoog staan, mogelijk heeft dat met zwarte plaatje van microschakelaar te maken. Maaar het is een invouw vaatwasser en als ik kastdeurtje van de vaatwasdeur demonteer, kan de vaatwasser gewoon dicht en werkt hij!!!
Is het het in dit geval zinvol om wat extra ruimte te laten tussen de ophanging van de kastdeur (waarmee de kastdeur aan de vaatwasser gekoppeld) en de kastdeur zelf? Zijn er andere ideeen?
Is het het in dit geval zinvol om wat extra ruimte te laten tussen de ophanging van de kastdeur (waarmee de kastdeur aan de vaatwasser gekoppeld) en de kastdeur zelf? Zijn er andere ideeen?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-01-2018 22:15
bennie
Geplaatst op:
29-01-2018 22:15
Zit de deur in de weg?
Anders komt het door het gewicht van het front.
Anders komt het door het gewicht van het front.
Geplaatst door:
Bart3001
Geplaatst op:
30-01-2018 09:02
Bart3001
Geplaatst op:
30-01-2018 09:02
Het is moeilijk na te gaan of de kastdeur echt in de weg zit, hij heeft wel wat vochtschade en daardoor 1 mm verdikt. Wat is een front? Is er een manier om na te gaan dat het front het probleem is?
Dank
Dank
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
30-01-2018 18:10
bennie
Geplaatst op:
30-01-2018 18:10
Sorry, deur en front is hetzelfde.
Het kan zijn dat die millimeter net ervoor zorgt dat hij niet in het slot valt.
Monteer hem eens met een stukje karton ertussen, zodat je die millimeter weer opheft.
Hij werkt zonder front namelijk wel zeg je.
Het kan zijn dat die millimeter net ervoor zorgt dat hij niet in het slot valt.
Monteer hem eens met een stukje karton ertussen, zodat je die millimeter weer opheft.
Hij werkt zonder front namelijk wel zeg je.
Geplaatst door:
Bart3001
Geplaatst op:
18-02-2018 20:26
Bart3001
Geplaatst op:
18-02-2018 20:26
De vaatwasser gaat nu dicht en start en draait netjes het programma, nadat ik een stuk karton tussen de front heb geschroeft. Echter het programma lijkt wel netjes volledig te draaien maar stopt niet.... Als we vervolgens de vaatwasser uitruimen en nieuw programma instellen start het programma wel maar pompt hij geen water aan en blijft dus zoemen zonder dat er verder iets gebeurt.. Als we een paar dagen wachten en opnieuw een programma proberen te draaien doet hij het opeens wel 1 keer netjes ( het programma stopt dan overigens weer niet), en vervolgens we moeten weer een paar dagen wachten voordat hij een nieuw programma draait waarin wel water wordt aangepompt en netjes draait...
.
Ps : ivm drukte werk ben ik er een tijdje uitgeweest
.
Ps : ivm drukte werk ben ik er een tijdje uitgeweest
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
18-02-2018 21:07
bennie
Geplaatst op:
18-02-2018 21:07
Dat is een heel ander probleem.
Word hij wel warm?
Ik vermoed dat dat gezoem de afvoerpomp is die droog loopt.
controleer de onderbak eens of er water in staat.
het kan namelijk zijn dat de vlotter een lekkage constateert en dus geen water aanvoert.
na een paar dagen is er genoeg water verdampt om de vlotter te laten zakken.
daardoor is hij weer te starten en door die lekkage blijft hij tijdens het programma weer afpompen zonder te stoppen.
Word hij wel warm?
Ik vermoed dat dat gezoem de afvoerpomp is die droog loopt.
controleer de onderbak eens of er water in staat.
het kan namelijk zijn dat de vlotter een lekkage constateert en dus geen water aanvoert.
na een paar dagen is er genoeg water verdampt om de vlotter te laten zakken.
daardoor is hij weer te starten en door die lekkage blijft hij tijdens het programma weer afpompen zonder te stoppen.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)