Bosch vaatwasser stroomt over |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Niels
Geplaatst op:
09-11-2010 21:46
Niels
Geplaatst op:
09-11-2010 21:46
Beste mensen,
Ik heb een Bosch vaatwasser sps203/17. Ik heb eigelijk een tweetal vragen.
Aan het labyrint zitten twee dunne slangen. Een gaat naar een rond geval met 3 draden. Het andere gaat naar de bodem van de vaatwasser. Zodra daar water uit komt stijgt er een vlottertje op de bodem. Dan gaat de vaatwasser niet meer verder (beveiling). Het klopt niet dat er water op de bodem wordt gespoeld. Hoe kan dit?
De andere vraag is hoe gevoelig de afvoer is van de vaatwasser. Bij gebrek aan ruimte staat de vaatwasser op de wasmachine. Als de slang op de grond ligt bouwt de machine niet genoeg druk op. ZOdra ik de afvoer slang hoger leg (inde door mij verlengde afvoer pijp) bouwt ie wel genoeg druk op en dan begint de vaatwasser. Klopt dit?
Ik heb gekeken hoe het afvoeren van het water verloopt. Even voordat de afvoer pomp het water afpompt komt via dat dunne slangetje alvast afvoerwater uit. Dat klopt niet.
De machine werkt goed verder, eerst deed niets het. Alleen dit kleine verschijnsel. Ik hoop het op te lossen, want ik weet nu niet waar ik het moet zoeken.
Gr
N.
Ik heb een Bosch vaatwasser sps203/17. Ik heb eigelijk een tweetal vragen.
Aan het labyrint zitten twee dunne slangen. Een gaat naar een rond geval met 3 draden. Het andere gaat naar de bodem van de vaatwasser. Zodra daar water uit komt stijgt er een vlottertje op de bodem. Dan gaat de vaatwasser niet meer verder (beveiling). Het klopt niet dat er water op de bodem wordt gespoeld. Hoe kan dit?
De andere vraag is hoe gevoelig de afvoer is van de vaatwasser. Bij gebrek aan ruimte staat de vaatwasser op de wasmachine. Als de slang op de grond ligt bouwt de machine niet genoeg druk op. ZOdra ik de afvoer slang hoger leg (inde door mij verlengde afvoer pijp) bouwt ie wel genoeg druk op en dan begint de vaatwasser. Klopt dit?
Ik heb gekeken hoe het afvoeren van het water verloopt. Even voordat de afvoer pomp het water afpompt komt via dat dunne slangetje alvast afvoerwater uit. Dat klopt niet.
De machine werkt goed verder, eerst deed niets het. Alleen dit kleine verschijnsel. Ik hoop het op te lossen, want ik weet nu niet waar ik het moet zoeken.
Gr
N.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Niels
Geplaatst op:
09-11-2010 21:57
Niels
Geplaatst op:
09-11-2010 21:57
Ter aanvulling:
Een dergelijke niveauregelaar als weergegeven op deze webpagina: http://www.gigaparts.nl/frenko-niveauregelaar-p-554.html
heeft deze invloed op alles? Ik heb er wel aangezeten; maarzag nietdat er uberhaupt water heen stroomt.
Een dergelijke niveauregelaar als weergegeven op deze webpagina: http://www.gigaparts.nl/frenko-niveauregelaar-p-554.html
heeft deze invloed op alles? Ik heb er wel aangezeten; maarzag nietdat er uberhaupt water heen stroomt.
Geplaatst door:
Geplaatst op:
09-11-2010 22:10
Geplaatst op:
09-11-2010 22:10
De afvoerslang moet op minimaal op zo'n 70 cm zitten. Dus dat klopt.
Er loopt onder uit het labyrinth een zwarte dikke slang die onder de zeef uit komt. Deze zit verstopt. Vervangen is de beste optie, want het gaat om schimmel.
Er loopt onder uit het labyrinth een zwarte dikke slang die onder de zeef uit komt. Deze zit verstopt. Vervangen is de beste optie, want het gaat om schimmel.
Geplaatst door:
Niels
Geplaatst op:
10-11-2010 10:46
Niels
Geplaatst op:
10-11-2010 10:46
Die slang die van het labyrint naar de pomp gaat? Met een zwarte klem?
Geplaatst door:
Geplaatst op:
10-11-2010 13:03
Geplaatst op:
10-11-2010 13:03
Nee, Hij loopt van het labyrinth naar het zeefhuis.
Geef anders even een juist E-nr.
Geef anders even een juist E-nr.
Geplaatst door:
Niels
Geplaatst op:
10-11-2010 15:58
Niels
Geplaatst op:
10-11-2010 15:58
Het e nummer is : sps2032eu/17
Ik zie het inderdaad dat de zwarte slang naar de zeefbak gaat. Dus die zal vol zitten met schimmel/rommel?
Ik zie het inderdaad dat de zwarte slang naar de zeefbak gaat. Dus die zal vol zitten met schimmel/rommel?
Geplaatst door:
Geplaatst op:
10-11-2010 16:21
Geplaatst op:
10-11-2010 16:21
Ja, dat denk ik wel, Haal hem er maar eens uit.
Geplaatst door:
Niels
Geplaatst op:
10-11-2010 16:56
Niels
Geplaatst op:
10-11-2010 16:56
De zwarte slang zit niet vol troep. Om die zwart slang er af te halen heb ik de afvoerpomp verwjderd. Toen ik keek naar de zeefbak opening naar de afvoerpomp, zag ik daar iets in liggen. Dat belemmerde 1/3 van de uitgang (zitten ribbels voor als je in de vaatwasserzeefbak van binnen kijkt). Ik geloof dat het een stukje kalk/plastic was.
Erzitten 4 dunne slangen op het labyrint. 1 wordt afgedopt en ligt terhoogte van de linkeronderkant van het labyrint. De 2e gaat naar het verwarmingselement, net onder de klixon. De derde gaat naar een niveau regelaar. En de 4e naar een aansluiting op de bodem vlakbij de vlotter op de bodem.
Is er misschien een slang (per abuis) verwisseld?). Ik zie namelijk dat ie ook wel open geweest is gehaald.
Erzitten 4 dunne slangen op het labyrint. 1 wordt afgedopt en ligt terhoogte van de linkeronderkant van het labyrint. De 2e gaat naar het verwarmingselement, net onder de klixon. De derde gaat naar een niveau regelaar. En de 4e naar een aansluiting op de bodem vlakbij de vlotter op de bodem.
Is er misschien een slang (per abuis) verwisseld?). Ik zie namelijk dat ie ook wel open geweest is gehaald.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)