Whirlpool ADG130 stopt met foutcode 8 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Sjaak Meulen
Geplaatst op:
27-01-2018 14:45
Sjaak Meulen
Geplaatst op:
27-01-2018 14:45
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn Whirlpool ADG 130 vaatwasser. Ongeveer 30 seconde (wellicht wat minder) na de start van het programma geeft de vaatwasser een pieptoon, om vervolgens het water weer weg te pompen. Hierna geeft de vaatwasser aan dat het programma is beƫindigd en knippert het 'annuleren' lampje herhaaldelijk 8 keer. Volgens de handleiding is dit foutcode 8, en kan dit duiden op 1 van de volgende dingen:
- Sifonslangaansluiting is gesloten.
- Er zit een knik in de afvoerslang
- Vuile filters
Ik heb de volgende zaken gecontroleerd:
- Het water word goed afgevoerd. Ik heb een paar liter water in de vaatwasser gegooid, en dit vervolgens via het programma laten afvoeren. Dit verliep zoals verwacht.
- Een knik in de afvoerslang is niet het probleem. Het is een ingebouwde vaatwasser die al een paar jaar op z'n plaats staat.
- Er is geen sprake van lekkage
- Ik heb de filters gereinigd, al waren deze niet echt vuil.
- Ik heb heet water met soda in de afvoer gegiet, maar ook dit maakte geen verschil.
- Ik heb de vaatwasser gereset zoals dit in de handleiding word omschreven, door het indrukken van de annuleren knop en het water in de vaatwasser gedurende een minuut af te laten pompen.
- De waterniveau indicator is niet vies voor zover ik kan zien, al ben ik niet zeker hoe ik deze kan verwijderen voor een grondige schoonmaak.
- Sifonslangaansluiting is niet van toepassing, omdat de vaatwasser niet op hetzelfde sifon is aangesloten als de wasbak.
Ik weet niet meer echt waar ik het probleem moet zoeken, wellicht kan ik hier geholpen worden.
- Sifonslangaansluiting is gesloten.
- Er zit een knik in de afvoerslang
- Vuile filters
Ik heb de volgende zaken gecontroleerd:
- Het water word goed afgevoerd. Ik heb een paar liter water in de vaatwasser gegooid, en dit vervolgens via het programma laten afvoeren. Dit verliep zoals verwacht.
- Een knik in de afvoerslang is niet het probleem. Het is een ingebouwde vaatwasser die al een paar jaar op z'n plaats staat.
- Er is geen sprake van lekkage
- Ik heb de filters gereinigd, al waren deze niet echt vuil.
- Ik heb heet water met soda in de afvoer gegiet, maar ook dit maakte geen verschil.
- Ik heb de vaatwasser gereset zoals dit in de handleiding word omschreven, door het indrukken van de annuleren knop en het water in de vaatwasser gedurende een minuut af te laten pompen.
- De waterniveau indicator is niet vies voor zover ik kan zien, al ben ik niet zeker hoe ik deze kan verwijderen voor een grondige schoonmaak.
- Sifonslangaansluiting is niet van toepassing, omdat de vaatwasser niet op hetzelfde sifon is aangesloten als de wasbak.
Ik weet niet meer echt waar ik het probleem moet zoeken, wellicht kan ik hier geholpen worden.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
27-01-2018 16:49
bennie
Geplaatst op:
27-01-2018 16:49
Het kan ook zijn dat er in het labyrint aan de linkerzijkant een verstopping zit.
Hier loopt het water dat afgevoerd word ook doorheen.
Daarvoor moet de machine wel uitgebouwd worden.
Hier loopt het water dat afgevoerd word ook doorheen.
Daarvoor moet de machine wel uitgebouwd worden.
Geplaatst door:
Sjaak Meulen
Geplaatst op:
03-02-2018 17:00
Sjaak Meulen
Geplaatst op:
03-02-2018 17:00
Hoi Bennie,
Ik heb zojuist de vaatwasser uitgebouwd en zie nu dat de afvoerslang lekt. Nu deze toch is uitgebouwd, wil ik wel direct even alles controleren waar eventuele verstoppingen kunnen opbouwen, zodat de vaatwasser direct weer in orde is en met simpel onderhoud in orde kan blijven.
Welke onderdelen moet ik zeker controleren voordat ik de vaatwasser, na vervanging van de afvoerslang, weer terug plaats?
Alvast bedankt.
Ik heb zojuist de vaatwasser uitgebouwd en zie nu dat de afvoerslang lekt. Nu deze toch is uitgebouwd, wil ik wel direct even alles controleren waar eventuele verstoppingen kunnen opbouwen, zodat de vaatwasser direct weer in orde is en met simpel onderhoud in orde kan blijven.
Welke onderdelen moet ik zeker controleren voordat ik de vaatwasser, na vervanging van de afvoerslang, weer terug plaats?
Alvast bedankt.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
03-02-2018 17:43
bennie
Geplaatst op:
03-02-2018 17:43
Je moet in ieder geval het labyrint controleren op vuil en etensresten, je kan ook een beetje knijpen in de rubber slangen onder de vaatwasser.
Aangekoekt vuil laat dan meestal wel los.
Aangekoekt vuil laat dan meestal wel los.
Geplaatst door:
Gregory
Geplaatst op:
08-12-2019 14:50
Gregory
Geplaatst op:
08-12-2019 14:50
Ik heb hetzelfde probleem.
Filters zijn uitgekuist, al waren die niet vuil of verstopt, eveneens het labyrint uitgehaald maar deze was totaal ook niet verstopt. Waterniveau indicator is ook proper.
Sifonslangaansluiting ook gecontroleerd, niet verstopt of geen knik.
Water wordt mooi afgevoerd na een reset beurt.
Filters zijn uitgekuist, al waren die niet vuil of verstopt, eveneens het labyrint uitgehaald maar deze was totaal ook niet verstopt. Waterniveau indicator is ook proper.
Sifonslangaansluiting ook gecontroleerd, niet verstopt of geen knik.
Water wordt mooi afgevoerd na een reset beurt.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
08-12-2019 15:44
bennie
Geplaatst op:
08-12-2019 15:44
@gregory.
Mag ik alle gegevens van het typeplaatje op de deurrand?
Mag ik alle gegevens van het typeplaatje op de deurrand?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)