Bauknecht GSXP 5010 knippert 8x |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
RunningMate
Geplaatst op:
24-01-2018 20:19
RunningMate
Geplaatst op:
24-01-2018 20:19
Onze Bauknecht GSXP knippert 8x. Dat zou een storing met het watersysteem inhouden. Alles schoongemaakt met Soda. Afvoerpomp is schoon. Labyrint ook. Vragen:
1. Kan het zijn dat het hars filter bij de zoutpot verstopt zit?
2. Waarom kan de machine niet gereset worden? De procedure in het boekje (7 seconden indrukken en de deur dichtdoen) werkt niet.
1. Kan het zijn dat het hars filter bij de zoutpot verstopt zit?
2. Waarom kan de machine niet gereset worden? De procedure in het boekje (7 seconden indrukken en de deur dichtdoen) werkt niet.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
24-01-2018 22:11
bennie
Geplaatst op:
24-01-2018 22:11
Mag ik de gegevens van je typeplaatje?
Hoe oud(jong) is de machine?
Piept hij gelijk bij het aanzetten van de vaatwasser of tijdens het programma.
F8 heeft te maken met de waterafvoer, dus ook de afvoerslang en het riool, zijn deze ook schoon?
Bij nieuwere modellen betekend dit oververhitting.
Vandaar mijn vragen.
Hoe oud(jong) is de machine?
Piept hij gelijk bij het aanzetten van de vaatwasser of tijdens het programma.
F8 heeft te maken met de waterafvoer, dus ook de afvoerslang en het riool, zijn deze ook schoon?
Bij nieuwere modellen betekend dit oververhitting.
Vandaar mijn vragen.
Geplaatst door:
RunningMate
Geplaatst op:
26-01-2018 23:07
RunningMate
Geplaatst op:
26-01-2018 23:07
Hij piept / knippert meteen na aanzetten. Reageert niet op indrukken annuleren cq aan uit knop. Het is dus niet tijdens het programma. Hij doet verder niets en start niet en gaat ook niet leegpompen of zo. In het boekje staat dat het iets met het water niveau is maar ook iets anders kan zijn.
De machine is rond 6 jaar oud.
De machine is rond 6 jaar oud.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
27-01-2018 12:26
bennie
Geplaatst op:
27-01-2018 12:26
Ik ben het lange servicenummer nodig om te zien welke onderdelen in je vaatwasser zitten.
als het in het afvoersysteem zou zitten, dan zou de vaatwasser het wel eerst proberen.
Het kan je waterhoogtemeter zijn, dat zwarte roostertje onderin de zeef.
Laat deze maar eens even weken in water met soda of chloor.
Het kan ook zijn dat de ntc(temperatuursensor) een verkeerde waarde doorgeeft en dus denkt dat hij oververhit is.
als het in het afvoersysteem zou zitten, dan zou de vaatwasser het wel eerst proberen.
Het kan je waterhoogtemeter zijn, dat zwarte roostertje onderin de zeef.
Laat deze maar eens even weken in water met soda of chloor.
Het kan ook zijn dat de ntc(temperatuursensor) een verkeerde waarde doorgeeft en dus denkt dat hij oververhit is.
Geplaatst door:
RunningMate
Geplaatst op:
29-01-2018 07:02
RunningMate
Geplaatst op:
29-01-2018 07:02
Het service nr: 8546 742 01720
SER: 331115 005198
Typ: NAYFD
Dank alvast!
SER: 331115 005198
Typ: NAYFD
Dank alvast!
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-01-2018 17:34
bennie
Geplaatst op:
29-01-2018 17:34
Kijk maar eens even of in het labyrint zwarte drab zit.
zit aan de linkerzijkant.
zit aan de linkerzijkant.
Geplaatst door:
RunningMate
Geplaatst op:
29-01-2018 22:29
RunningMate
Geplaatst op:
29-01-2018 22:29
Het labyrinth is al bekeken en was schoon. Ook het filterje hadden we al volgegooit met sodawater en gespoeld. Verder is de (ik meen afvoer) pomp die aan de voorkant onder het filter zit bekeken en draait vrij.
Contacten van de programmaklok zijn schoongemaakt. We hebben geprobeerd een reset uit te voeren. Misschien moet er meer gebeuren dan een aantal seconden op de aan/uit/annuleerknop te drukken? Aan de achterkant niets te zien. De afvoerslang is schoon.
Het lijkt me dus iets van goed kunnen resetten (wat bij whirlpool nog al eens een apart verhaal is) of de programmaschakelaar, ofwel nog een of andere pomp die niet op gang komt.
Contacten van de programmaklok zijn schoongemaakt. We hebben geprobeerd een reset uit te voeren. Misschien moet er meer gebeuren dan een aantal seconden op de aan/uit/annuleerknop te drukken? Aan de achterkant niets te zien. De afvoerslang is schoon.
Het lijkt me dus iets van goed kunnen resetten (wat bij whirlpool nog al eens een apart verhaal is) of de programmaschakelaar, ofwel nog een of andere pomp die niet op gang komt.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-01-2018 23:06
bennie
Geplaatst op:
29-01-2018 23:06
Als het complete afvoersysteem schoon is en werkt dan moeten we misschien toch naar de NTC kijken.
Kijk eens of je die ziet zitten, meet de weerstand er eens van,
Mag ik ook de gegevens die op de ntc staan?
Kijk eens of je die ziet zitten, meet de weerstand er eens van,
Mag ik ook de gegevens die op de ntc staan?
Geplaatst door:
RunningMate
Geplaatst op:
31-01-2018 17:27
RunningMate
Geplaatst op:
31-01-2018 17:27
Pomp en verwarmingselement eruit gehaald. Doorgemeten en ook de pomp doorgemeten. Er zit geen rommel in en de pomp draait vrij. Verwarmingselement is iets van 23 ohm. Circulatiepomp 63. Verrwarmingselement is bleckman van 03/04/11. Dat zou een jaartal kunnen zijn. Ik kan me voorstellen dat de NTC op het verwarmingselement is geintegreerd. Er zitten namelijk 2 witte blokjes op waar ook de aansluiting van de 220 zit. Dat lijkt me ook de meest logische plek want als er geen water in zit bijvoorbeeld wordt hij daar te warm.
De circulatie pomp
De NTC Voeler zit onder in het bakje met de zeef en het filter. daar staat 12 11 op en als je hem doormeet en in heet water legt zie je hem van 42 kohm naar 34 kohm gaan
Hopelijk kun je hier iets mee.
De circulatie pomp
De NTC Voeler zit onder in het bakje met de zeef en het filter. daar staat 12 11 op en als je hem doormeet en in heet water legt zie je hem van 42 kohm naar 34 kohm gaan
Hopelijk kun je hier iets mee.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
31-01-2018 18:57
Gewijzigd op:
31-01-2018 19:07
bennie
Geplaatst op:
31-01-2018 18:57
Gewijzigd op:
31-01-2018 19:07
Staat er aan de andere kant van de ntc op het zwarte ook nog iets?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)