Siemens begint na paar minuten te piepen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Toon61
Geplaatst op:
03-02-2018 15:23
Toon61
Geplaatst op:
03-02-2018 15:23
@bennie
Dat is even een lastige. Dan moet ik de hele machine uitbouwen om te zien wat er bij het labyrinth gebeurt, en meer specifiek die flowmeter.
Waar zit die trouwens?
Ik heb een oudere foto van het labyrinth bijgevoegd met cirkeltjes erop getekend, maar die cirkeltjes moet je maar even vergeten, dat ging over iets anders.
Dat is even een lastige. Dan moet ik de hele machine uitbouwen om te zien wat er bij het labyrinth gebeurt, en meer specifiek die flowmeter.
Waar zit die trouwens?
Ik heb een oudere foto van het labyrinth bijgevoegd met cirkeltjes erop getekend, maar die cirkeltjes moet je maar even vergeten, dat ging over iets anders.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
03-02-2018 15:32
bennie
Geplaatst op:
03-02-2018 15:32
Ik heb op de afbeelding de flowmeter blauw omcirkeld.
afb. labyrint
afb. labyrint
Geplaatst door:
Toon61
Geplaatst op:
03-02-2018 16:44
Toon61
Geplaatst op:
03-02-2018 16:44
Helemaal goed.
Vandaag gaat het niet meer lukken, maar hoogstwaarschijnlijk ga ik morgen de machine loshalen en kijken.
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd.
In ieder geval een fijn weekend Bennie, en bedankt zover.
Vandaag gaat het niet meer lukken, maar hoogstwaarschijnlijk ga ik morgen de machine loshalen en kijken.
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd.
In ieder geval een fijn weekend Bennie, en bedankt zover.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
03-02-2018 17:44
bennie
Geplaatst op:
03-02-2018 17:44
Graag gedaan, laat je bevindingen maar weten
Geplaatst door:
Toon61
Geplaatst op:
06-02-2018 11:07
Toon61
Geplaatst op:
06-02-2018 11:07
@Bennie
Ok, de hele machine uitgebouwd en de zijplaat verwijderd.
Machine aan, en kijken. Het molentje draait als een tierelier, maar na ongeveer anderhalve minuut begint de machine weer te piepen.
Ik heb er een video van gemaakt:
https://vimeo.com/254460967
Het piepen begint rond 1:23.
Misschien zie jij iets wat niet in de haak is?
Ik zag overigens ook een soort van opvangbak links op de bodem. Die bak zit zo goed als vol met water. Is dat in orde? Op de foto wordt met de pijl aangegeven waar het water niveau zit:
Ok, de hele machine uitgebouwd en de zijplaat verwijderd.
Machine aan, en kijken. Het molentje draait als een tierelier, maar na ongeveer anderhalve minuut begint de machine weer te piepen.
Ik heb er een video van gemaakt:
https://vimeo.com/254460967
Het piepen begint rond 1:23.
Misschien zie jij iets wat niet in de haak is?
Ik zag overigens ook een soort van opvangbak links op de bodem. Die bak zit zo goed als vol met water. Is dat in orde? Op de foto wordt met de pijl aangegeven waar het water niveau zit:
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
06-02-2018 18:51
bennie
Geplaatst op:
06-02-2018 18:51
Die opvangbak is de waterontharder, hier doe je het zout in en stroomt het water doorheen voordat het in de vaatwasser komt.
Hij pompt niet veel af het is af en toe dat hij een paar seconden doet.
als je de vaatwasser met de hand vult tot boven de dop van het zoutreservoir, pompt hij dan wel alles in 1 keer weg?
Hij pompt niet veel af het is af en toe dat hij een paar seconden doet.
als je de vaatwasser met de hand vult tot boven de dop van het zoutreservoir, pompt hij dan wel alles in 1 keer weg?
Geplaatst door:
Toon61
Geplaatst op:
06-02-2018 21:32
Toon61
Geplaatst op:
06-02-2018 21:32
@Bennie
Ga ik morgen doen. Ik neem aan dat dat vullen in de kuip zelf moet?
Ga ik morgen doen. Ik neem aan dat dat vullen in de kuip zelf moet?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
06-02-2018 22:35
bennie
Geplaatst op:
06-02-2018 22:35
klopt
Geplaatst door:
Toon61
Geplaatst op:
07-02-2018 10:42
Toon61
Geplaatst op:
07-02-2018 10:42
Ok, een halve emmer water in de kuip gedaan.
Programma gestart, en ja, allereerst wordt dat water weggepompt, dat is goed te horen.
Na een minuut ongeveer heb ik even gekeken, en al het water dat ik er in had gedaan was inderdaad weg. Deur weer dicht en programma verder laten lopen.
Wat schets mijn verbazing?
Het hele programma wordt afgelopen zonder foutmelding of irritante piepjes. Begrijp ik het nog? Nou nee. Maar ik ga zometeen weer een programma draaien zonder eerst de kuip te vullen, om te zien hoe ver die dan komt.
Programma gestart, en ja, allereerst wordt dat water weggepompt, dat is goed te horen.
Na een minuut ongeveer heb ik even gekeken, en al het water dat ik er in had gedaan was inderdaad weg. Deur weer dicht en programma verder laten lopen.
Wat schets mijn verbazing?
Het hele programma wordt afgelopen zonder foutmelding of irritante piepjes. Begrijp ik het nog? Nou nee. Maar ik ga zometeen weer een programma draaien zonder eerst de kuip te vullen, om te zien hoe ver die dan komt.
Geplaatst door:
Toon61
Geplaatst op:
07-02-2018 14:13
Toon61
Geplaatst op:
07-02-2018 14:13
Zojuist een tweede keer een programma gedraaid, en weer zonder problemen.
Programma dus volledig afgerond.
Hoe blij ik hier ook mee ben, begrijp ik niet zo goed waar dat nu aan ligt, en of het euvel nu verholpen is (en of het van tijdelijke aard is).
Komt het door het afpompen dat ik de eerste keer heb gedaan?
Programma dus volledig afgerond.
Hoe blij ik hier ook mee ben, begrijp ik niet zo goed waar dat nu aan ligt, en of het euvel nu verholpen is (en of het van tijdelijke aard is).
Komt het door het afpompen dat ik de eerste keer heb gedaan?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)